רועי בן ארי, מנכ"ל חברת Digitwow (דיגיט וואו), סוכנות שיווק דיגיטלי, מסכם יותר מעשור של פעילות. לאחר שהוביל קמפיינים וניהל אסטרטגיות פרסום בסך מצטבר של מיליוני שקלים לעסקים ומותגים, הוא חושף את שולחן העבודה שלו ואת השיטות המובילות לקידום ושיווק עסקים ברשת בעידן של היום.

רועי בן ארי החל את דרכו המקצועית בתור איש SEO בחברת גיימינג בינלאומית. מהר מאוד הוא הבין את הפוטנציאל שבתחום, והחל לתת שרותים למספר חברות פרסום בישראל ובאנגליה. רועי למד PPC (קידום ממומן) בצורה מאוד יסודית, ורכש ניסיון מקצועי נרחב בעמל רב מניהול אסטרטגיות וקמפיינים למאות עסקים בארץ ובחו"ל. כיום הוא הבעלים והמנכ"ל של Digitwow סוכנות לשיווק דיגיטלי המתמחה בשיווק ממוקד תוצאה לעסקים, חברות, ארגונים ועמותות ומתן מעטפת 360° לקידום בפלטפורמות השיווק הכי חמות בזירה הדיגיטלית כגון פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, לינקדאין, אאוטבריין, טאבולה ועוד וכן מנהל אקדמיה לשיווק דיגיטלי לבעלי עסקים ואנשים שמחפשים להיכנס לתחום הכי רותח בתעשייה.

הרבה משווקים מבטיחים הבטחות, ואתה מצהיר, שאתה איש של תוצאות. איך זה בא לידי ביטוי?
רועי: "רוב בעלי העסקים שמגיעים לחברת פרסום דיגיטלי מצהירים מה התקציב שעומד לרשותם, ועל בסיס התקציב הזה מתאימים להם אסטרטגיה. אצלנו עובדים בשיטה שונה. חשוב לי לדעת לפני הכל, מה המטרות של הלקוח. אני רוצה לדעת לאן הוא רוצה להגיע ובאיזו מסגרת זמן. על בסיס הנתונים הללו, ובהנחה שהראייה של הלקוח ריאלית, אנו בונים לו את האסטרטגיה שנכונה לו ושתביא אותו ליעדים שאליהם הוא מכוון בפרק הזמן שהוא מבקש להגיע אליהם.
 
למעשה, אין מחיר אחיד או שירות סטנדרטי ללקוחות. כל לקוח מקבל חבילה אישית שמונגשת לו בצורה מאוד מקצועית ושקופה. הקלפים תמיד על השולחן, ותהליך העבודה מוגדר מראש.

ספר לי על תהליך העבודה שצפוי ללקוח חדש בסוכנות שלכם
רועי: "כבר בשיחה הראשונה אני בודק אילו נכסים דיגיטליים יש ללקוח, אם בכלל. אני בוחן את אתר האינטרנט שלו, איך הוא נראה, באיזו טכנולוגיה הוא בנוי ועד כמה הוא מותאם לימינו, איך העסק נראה בערוצי הסושיאל השונים וכו'. אם הנכסים מעודכנים ומתוחזקים בצורה נאותה, אני מתחיל לבחון מה נעשה בהם, ואילו מאמצי שיווק דיגיטלי נעשו עד כה. בשלב הבא מגדירים יעדים, עורכים חקר מתחרים, אם יש צורך בונים בידול עסקי וממשיכים לייצור תכנים שיווקיים".

עד כמה הצלחת התהליך תלויה בלקוח?
רועי: "למרות שלנו יש את הכלים להצלחה של הלקוח, אנחנו לא קוסמים, וללא שיתוף הפעולה שלו הדברים עלולים שלא להתממש בהתאם לציפיות. חשוב לנו תמיד שהלקוח יהיה שותף פעיל בתהליך, ואם קבענו אסטרטגיה, צריך להיצמד אליה. לצורך העניין, אם נדרש להפיק סרטונים, וצריך את הלקוח או בית העסק שלו לשם כך, אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה וההיענות שלו. בלעדיהם, כל התהליך עלול להיפגע, ושם הלקוח עלול למצוא את עצמו עם ציפיות גבוהות ותוצאות שלא תואמות אותן.

מסיבה זו אנחנו תמיד חותרים לקשרים ארוכי טווח עם הלקוח. השאיפה שלנו היא לייצר החזר השקעה של פי 5 ומעלה ממה שהלקוח הוציא, וזה יכול לקרות רק באמצעות שיתוף הפעולה שלו. המטרה שלנו היא לרוץ יחד למרחקים ארוכים כשההצלחה שלנו מתבססת על ההצלחה של הלקוח, ולא על סיסמאות וסלוגנים ריקים מתוכן – כשאנחנו אומרים שההצלחה של הלקוח היא ההצלחה שלנו, אנחנו באמת מתכוונים לזה".

מבין כל אפיקי השיווק הדיגיטלי הקיימות, אילו סוגי קמפיינים הכרחיים להצלחה עסקית בזירה הדיגיטלית?
רועי: "חשוב להבין, שפרסום באפיק שיווק דיגיטלי אחד לעולם לא יהיה יעיל מספיק על מנת לייצר הצלחה עסקית משמעותית וארוכת טווח, בעיקר משום שהמשתמשים מוסחים בקלות על ידי תוכן ופרסומות שאליהם הם נחשפים כל הזמן, גם מבלי שיבחרו בכך. על מנת שתהליכי שיווק יצליחו, העסק או המותג חייבים להופיע בכמה אפיקי שיווק במקביל ובקביעות, מותג שמופיע בפרונט של מספר פלטפורמות בהרבה מקרים מעיד על אסטרטגיה שיווקית איתנה שעובדת. לכן יש כמה עקרונות שעליהם אני לא מתפשר, כי זה בהכרח יבוא על חשבון ההצלחה של מאמצי השיווק:

למרות שהמשתמשים קונים דרך הרשתות החברתיות, הם עדיין מחפשים שירותים בגוגל, ולכן עסק שמספק שירות ללקוח זקוק לפרסום ממומן וקידום אורגני. כאשר מדובר באתרי איקומרס, הרשתות החברתיות מקבלות משקל גבוה יותר, בעיקר בתחומים ספציפיים כמו תחומי הביוטי והאופנה לדוגמה. במקרה כזה לדוגמה, גוגל יכולה להיות אפיק נהדר שיתרום למקסום ההצלחה, אך מאמצי השיווק לא יתמקדו שם.

פרט לכך, סוגי קהלים שונים, ולשם כך אני זקוק לכמה חזיתות, שמהן אני יכול להגיע אל המשתמשים. כשאנו פונים לקהלים שמוכנים לבצע רכישה, המטרה היא לגרום להם לעשות זאת בהשקעה מינימלית. לעומת זאת, כשמדובר בקהלים שטרם נחשפו למותג או שעדיין לא מוכנים לבצע רכישה, נדרש להשקיע בבניית אמון, שכנוע ומתן מידע נוסף. אופן הפעולה הוא שונה, וגם אפיקי השיווק בהם מתמקדים עשויים להשתנות בהתאם".

רועי בן ארי (צילום: Digitwow)
רועי בן ארי (צילום: Digitwow)

ספר לי על האקדמיה לשיווק דיגיטלי של Digitwow
רועי: "באקדמיה מוצע קורס שיווק דיגיטלי ממוקד, קצר ופרקטי, במסגרתו אנו מלמדים רק את השיטות שמצליחות לנו מבין אינספור השיטות הקיימות בעולם השיווק וחוסכים לתלמידים הרבה מאוד ניסוי וטעיה. 

הקורסים מתאימים לאנשים שרוצים לבצע הסבת מקצוע, למי שרוצים להעשיר את הידע שלהם בתחום השיווק בדיגיטל או לבעלי עסקים שרוצים לשווק את העסק שלהם בעצמם או ללמוד איך מתנהלים הקמפיינים שלהם מנקודת מבט של מקצוען. 

באילו שיטות הקורסים מתמקדים?
רועי: "הקורס שם דגש על קידום אורגני וממומן באפיקי השיווק המובילים והכי פופולריים בימינו, כמו גוגל אדס, רשתות חברתיות ועוד, וכן בנושאים שונים בתחום השיווק הדיגיטלי כמו חוויית משתמש, שהיא הדבר הכי חשוב בעיני להצלחה של אתר אינטרנט, דף נחיתה או כל נכס דיגיטלי אחר.

מי שרוצה להתמקצע יכול להמשיך לקורס שיווק דיגיטלי מורחב, שבו לומדים לשווק בלינקדאין, טאבולה ואאוטבריין, מה שמאפשר לתת מעטפת 360 של שיווק דיגיטלי".

ספר לי על אחת ההצלחות של האקדמיה
רועי: "לפני זמן מה הגיעה אלינו עובדת בחברת נדל"ן, שהמעסיק שלה רשם אותה לקורס על מנת שתוכל לשווק את העסק שלו בצורה מקצועית מבלי לשלם לחברות חיצוניות. זו דוגמה קלאסית למי שהגיעה ללא רקע בתחום וללא ידע מקדים כלל, לקחה את כל הכלים שלמדה ויישמה אותם בצורה מדויקת להפליא. הפתיחות והרצינות שלה הביאו אותה להישגים מרשימים, גם עבור מי שצבר קילומטראז' בתחום השיווק הדיגיטלי. כיום היא מנהלת את כל השיווק בעסק שבו היא עובדת וחווה הצלחה מרשימה. אנו בקשר עד היום, וכמובן שאני זמין לה כאשר היא צריכה הכוונה או עזרה, למרות שהיא כבר כרישה שמנתבת נפלא באוקיינוס האינטרנטי".

לסיכום, תן לקוראים טיפים לשיווק דיגיטלי נכון של עסקים 
רועי: "אז ככה, נחלק את זה לפלטפורמות השונות:

אאוטבריין וטאבולה נחשבות לפלטפורמות מאוד עוצמתיות אם יודעים לשלב אותם במסעות הפרסום כחלק מאסטרטגיה לשיווק דיגיטלי. פרט לחשיפה הנרחבת הן חיוניות, מכיוון שהן מסוגלות לחולל פלאים בכל מה שקשור לייצור לידים. מומלץ לפרסם בהן תוכן איכותי ובעל ערך, כזה שלא נראה אצל המתחרים ומבדל את המותג.

כדי לעשות קידום אתרים אורגני יעיל שמתעלה על המתחרים מומלץ לבדוק איפה הם לא טובים מספיק, ומשם לתקוף. כדאי לבדוק את זמני טעינת האתר, פרופיל הקישורים וכדומה. עם זאת, לא לשכוח – חוויית המשתמש היא הפרמטר הכי משמעותי וחיוני לקידום מוצלח ופרמטרים טכניים חשובים באותה מידה – קוד נקי, כתובות URL בריאות, תגי מטא וכדומה.

השיווק בלינקדאין מתאים במיוחד לעסקים שמשווקים B2B, ויעיל להשמת וגיוס עובדים. היכולת של המשווק לצייר את הקהל הרלוונטי עבורו יכולה לשפר באופן מדהים את מאמצי השיווק. 

מה ההמלצה שלך ללקוחות שמחפשים חברת שיווק בדיגיטל?
עסק גדול ומבוסס שרוצה לפרוץ את תקרת הזכוכית או לשפר את תוצאות השיווק שלו, צריך לבחון את הנכסים הדיגיטליים שלו ולבנות אסטרטגית שיווק דיגיטלי מבוססת יעדים עם תוכנית עבודה מפורטת.

לעסקים קטנים הייתי ממליץ לבוא לאקדמיה ולהתנסות בשיווק הדיגיטלי של העסק שלהם בעצמם. זה יחסוך להם הרבה מאוד כסף שהם עשויים לשלם לאיש מקצוע או סוכנות לשיווק דיגיטלי, אך יתרה מכך, יעזור להם להבין את תהליכי השיווק כאשר יבחרו לגדול עם חברת פרסום דיגיטלי.

בעיקר מאז הקורונה אנחנו מבינים ששיווק דיגיטלי אינו בגדר המלצה אלא חובה, זה צינור החיים של העסקים, והקיום אונליין הכרחי מכיוון שהוא זה שמשאיר את העסקים במשחק. מסיבה זו הכי חשוב להבין מה זה שיווק דיגיטלי ובמה זה כרוך. זה לא משהו שלומדים מקריאת ספרים או תוכניות טלוויזיה, אלא מניסיון ועבודה קשה של שנים, ועדיף להתנסות עוד לפני שפונים לאנשי מקצוע או חברה לשיווק דיגיטלי. אם אתם בעלי עסקים שקוראים כתבה זו עם אש בעיניים שרוצים להגדיל את הפעילות העסקית שלכם ולהגדיל את מעגל הלקוחות באופן קבוע, בכל חודש, פנו אלינו ונדאג להביא אתכם ליעדים שלא חלמתם בליווי אישי.