"פראייר מי שמאמין למילה" – אם יש משפט שמתאר את העונה הנוכחית של הישרדות VIP, הרי שזה זה. לאורך כל העונה אנחנו, הצופים, מקבלים הבטחות לריבים, פיצוצים, שברים ודמעות. בסוף? הכל מסתיים בכל ענות חלושה. מחלקת הפרומו של הישרדות עבדה העונה הזו שעות נוספות, ואנחנו היינו צמאים לזה כמו מים.

למרות זאת, המצב שלנו הצופים הוא עוד מצב טוב. מי שלא מתאים לו יותר פשוט יכול לסגור את המסך ולא לראות. אבל לא ששת השורדים שעל האי והאחד שבבקתה. הם צריכים להמשיך לאכול את כל מה שמגישים להם, ותוך כדי לקוות שאולי הפעם אף אחד לא מאכיל אותם בשקרים. 

דודו סוגר עם דנדן לקחת את הקול של אלה או שירה? דנדן בוחר דווקא את אודליה. דנדן מאמין ששני הבנים יעשו הכל כדי לשבור את ברית הנשים? זהר מקבל הארה באמצע המשימה ומעודד את אודליה, כדי שהמעבר לבקתה ילך לו בקלילות ובלי מבחן האבנים. זהר מאמין שדודו נעול איתו? אז ג'קי מעודדת את דודו והריב הגדול ביותר של העונה נדמה שנגמר גם הוא בקול ענות חלושה.

דודו וג'קי משלימים (צילום: צילום מסך רשת 13)
דודו וג'קי משלימים (צילום: צילום מסך רשת 13)

ככה זה בהישרדות, כל אמת היא "אמת נכונה לשעתה" בלבד. סוף סוף יש יישור קו על האי וכולם מבינים את זה. אפשר להתחיל את המשחק. סתם, למי שלא שם לב אנחנו עוד רגע סוגרים חמישה חודשי שידור, יותר מדי לפי כל סטנדרט הגיוני כלשהו. הגיע הזמן להתחיל לקדם את העונה הזו לעבר הגמר, כי בקצב שאנחנו מתקדמים עוד ישדרו לנו פרקים של העונה הבאה במקביל.

משימת החסינות הייתה מיקרו-קוסמוס נהדר למשחק כולו: ג'קי צועקת הוראות לכולם, אלה לא מפסיקה להתלונן ובאותו הזמן להילחם ולהרשים, דודו עושה את העבודה בשקט, ואודליה עושה הרבה רעש ומביאה עצבים גם לחברות הברית שלה. 

אבל מעל כולם בלט זהר במשימה. ניתוח נהדר של כל מתמודדת ומתמודדת, שמראה שיש לשורד את היכולת לראות את האנשים שלו. אבל אם ככה, מדוע הוא מתעקש כל העונה לתת להם לנהל אותו ולשחק בו כמו בובה על חוט? הרי אם אתה יודע מול מי אתה עומד, הכוח בידייך. הבעיה של זהר, לדעתי האישית, היא שהוא אולי יודע לקרוא את כל האחרים, אבל הוא מסיק דווקא את המסקנות הלא נכונות.

זהר שטראוס (צילום: צילום מסך רשת 13)
זהר שטראוס (צילום: צילום מסך רשת 13)

למרות זאת, חייבים לפרגן למר שטראוס. השורד שהודח מוקדם מדי בעונה הקודמת הגיע לאי עם מטרה ברורה – שיזכרו את המשחק שלו, בניגוד לפעם שעברה. הוא הגיע לחמישייה האחרונה (אם לא יוותר על השרשרת), כשבדרך הוא חוזר מהבקתה ועוקף הרבה אחרים שזרקו אותו לשם. הוא אולי לא יהיה הזוכה הגדול, אבל הוא בהחלט יכול להתגאות בדרך שעשה.

ההפסד של דודו מגיע ברגע הכי קשה עבורו מצד אחד, אך מצד שני, החיבור המחודש עם ג'קי יכול להיות מה שיביא דווקא להצלה שלו. אם היא תעמוד במילה שהעניקה לו לאורך כל העונה, לא תשים את שמו בפתקים או באבנים, הוא יישאר במשחק על חשבון אחת הנשים. אבל אם יש משהו שכבר הבנו זה – פראייר מי שמאמין למילה.

ברביעי פרק הדחה. ג'קי וזהר מוגנים, דודו עם הגב לקיר, דנדן כבר הבין שהוא לבד, והבנות יצטרכו להחליט מה יותר חשוב עבורן – לשמור את החיוך של ג'קי, במחיר הפניית הסכין לאחת מהן, או ללכת בכל הכוח על הראש של דודו. מה שבטוח – המועצה ברביעי תהיה "בחירתה של ג'קי", והפרומואים? כבר מעכשיו מעלים את מפלס הדרמה.