אורחת מפתיעה לתוכנית הבוקר המואזנת בישראל: לכבוד יום האישה הבינלאומי, שחל היום (שלישי) הצטרפה לאולפן בשידור החי בתוכניתם של כספית כספית וינון מגל ב-103fm השופטת בדימוס אתי כרייף, שעלתה לכותרות לאחרונה לאחר שידור ראיון הבכורה איתה בתוכנית עובדה בקשת 12 בחודש שעבר, חמש שנים לאחר התפוצצות הפרשה. 

ינון: "שלום אתי כרייף, מה נשמע"?

כרייף: "אחרי שעתיים בפקקים, עכשיו אני רגועה".

ינון: "את עוברת תקופה סוערת".

כרייף: "נכון, סטורי אוף מיי לייף. בתקשורת, החיים שלי תמיד גועשים ורועשים אבל אני יודעת לנתב אותם למקום הכי בטוח, למקום מבטחים".

כספית: "את פרזנטורית, ואני שואל מה עבר להם ולך בראש כשהם כותבים 'היותה אישה בשלה וחזקה המשלבת נשיות, הישגיות ועוצמה. אלו ערכים המתאים לחברתנו ומדברים ללקוחותינו. אישה מטופחת במיוחד. עולם הביוטי קרוב לליבה, רהוטה ואינה מתנצלת, עומדת על שלה".

כרייף: "על איזה חלק אתה חולק?"

כספית: "חוץ מלאשר ברמת הלוק. בסוף תשמעי, היית שופטת בישראל".

כרייף: "מה אתה מצפה? שאהיה עם שיער אסוף ומשקפיים, אחרת אני לא מספיק חדה כמה ואנושית?. לא מספיק בקיאה תיקים? לא נותנת החלטות בזמן? לא מתייצבת כל יום בבימה"ש בשעה היעודה? מה אכפת לך איך אני נראית".

ינון: "בוא נעשה חודש האישה או שנת האישה. די שיגעתם את רבאק".

כספית: "אני חטפתי המון מהבייס שלי על זה שביום האישה הבין לאומי אנחנו מביאים את השופטת לשעבר".

ינון: "אז אתה מודה שהבייס שלך הוא הצדקנים".

לאחר מכן, החלו לשוחח באולפן על הפרשה של השופטת בדימוס אתי כרייף וראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה, בדבר קידום ומינוי תמורת שוחד. כספית: "לא, אני לא חושב שאת דבר שמסמל את היום הזה. אני לא הכרתי אותך, ראיתי את הריאיון בעבודה וכאבה לי מאוד הבטן. בסוף יש אנשים שמשוכנעים שנעשה פה עוול נוראי. למדתי את התיק, זה היה כפסע בין אפי נווה ובינך לבין שוחד. אם ההחלטה הייתה נלקחת היום יכול להיות שהיה מוחלט להגיש בשוחד ולא הוגש נגדו הפרת אמונים, כי הראיות הושגו בעבירה. לכן גם את נהנית מזה, אז לצאת בסיבוב חגיגות? נראה לי מופרך".

כרייף: "אתקן אותך כמעט בכל דבר. למדת את התיק מבלי לשאול אותי מילה אחת עליו. אז כבר לא למדת את התיק כי מן הראוי היה לפחות לשמוע את הצד שלי. זו החלטה של אדם, בשר אדם, לא פחות ממני אפשר לחלוק עליה בקלות. אם תרצה אספר לך עד כמה ההחלטה הכי מופרכת בעולם הייתה לפתוח את התיק ולגנוז אותו אחרי שלוש שנים".

"זה תיק שאחרי שבוע היה צריך לסגור אותו מהסיבה הכי פשוטה והכי ברורה ואני לא מדברת על עניינים טכניים של חיטוט ופגיעה בפרטיות. אם קשר ביני לבין מי שהיה אז ראש הלשכה החל כשהוא לא היה ראש הלשכה, שלוש שנים לפני שמוניתי לשיפוט, אז עניין השוחד צריך לרדת לגמרי מסדר היום. זה לא צריך להיות משפטן כדי להגיד".

כספית: "בוא נברך את שר המשפטים גדעון סער בקריאה ראשונה חוק יסוד זכויות הנחקר או הנאשם בהליך פלילי. אלמלא מערכת היחסים עם אפי נווה לא היית מתמנת לשופטת. הקורכספית האמיתי זו - זו שלא התמנתה בגלל שאת התמנית אחרי שנכשלת בקורס הכנה לשיפוט".

כרייף: "זכותך לחשוב מה שאתה רוצה אבל דבר אחד בטוח. לא מיניתי את עצמי. יש לך מחלוקת? תחקור את הוועדה למינוי שופטים אחד, אחד. החלה בנשיאת בית המשפט העליון ז"ל וכלה באחרון שופטי בית המשפט העליון שישבו שם. תחקור אותם תחת אזהרה איך הם מינו אותי. אני לא מיניתי את עצמי. אתה חושב ששופטי העליון התפללו לאלוהים שימנה אותם? ברצינות".

כספית: "העליון שינה את פניו בזכות שקד בשנים האחרונות. אני אשמח אם תשתלבי בליכוד, ובוא נאמר שאותך אני רוצה לראות בכנסת".

כרייף: "קודם אני צריכה לרצות לראות את עצמי בכנסת. אז התפקדתי לליכוד, עוד אחת מלמעלה ממאה אלף מתפקדים. בואו ננשום כולנו לרווחה, זה שהיה לי סטוץ עם מישהו לא אומר שנתתי שוחד. אם התפקדתי לליכוד לא אומר שאני רצה לפריימריז".

ינון: "ממה את עשויה? איך את עומדת בזה? ראינו את הסרטון שאת מקריאה תגובות קשות שקיבלת".

כרייף: "לא עמדתי בזה. נחנקתי מדמעות כשזה הגיע לילדים שלי ולבן הזוג שלי. יש גבול לרוע, לחוסר הפירגון. מעבר לזה שזה לא בריא ולא יפה לעור הפנים. תנשמו, מה עשיתי, במי פגעתי למי עשיתי רע בעולם הזה?"

כספית: "יש לך יחצ"ן שנראה בן 15".

כרייף: "תותח על".

כספית: "כמה הוא ייקח מינון?".

כרייף: "לא יודעת לי יש מחיר של סלב".

כספית: "גם ינון סלב. המלצה שלי - אל תדברי על עצמך בגוף שלישי ותסבירי למה התפקדת לליכוד רק עכשיו?"

כרייף: "אני אדבר על עצמי איך שמתאים לי. אני ממליצה לכל אישה ביום האישה לדבר על עצמה איך שבא לה לעשות מה שבא לה להיות בטוחה בעצמה לא להתבייש בשום דבר שהיא עושה להיות נאמנה לערכים שלה. תמיד יהיה מי שמצקצק ותמיד יהיה מי שיכיל".

השתתפותה של כרייף בתוכנית היא המשך מינוף התהילה לה היא זוכה מאז הראיון בעובדה. אתמול פורסם כי כרייף תככב בקמפיין חדש אליו טרם הצטלמה ובעבור שני ימים צילום בלבד תכניס כ-130 אלף ש"ח לחשבון הבנק שלה. הצילומים יתקיימו עבור חברת "סמארטק טכנולוגיות" שמתמחה בתחום הרפואה האסתטית. כרייף תוביל את הקמפיין תחת הסלוגן "יופי של בחירה חכמה". זה לא הקמפיין היחידי של כרייף והיא הצטלמה גם לקמפיין של חברת הריהוט "מיליון כיסאות" והצטלמה לקמפיין נוסף של אפליקציית "payless". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm