נשים בצמרת: ביום האישה הבינלאומי מדובר רבות על פערי השכר וההעסקה של נשים בתפקידי מפתח במשק. ישנן חברות רבות בישראל שכבר הבינו שלא צריך לחכות ליום מיוחד בשנה על מנת לנסות לצמצם את הפערים. אספנו לכם את החברות בהן תמצאו רוב נשי בהנהלה הראשית - או לפחות שוויון.

מיקרוסופט ישראל

דנה אלכסנדרוביץ, המשנה למנכ״לית מיקרוסופט ישראל: "בהנהלה שלנו יש מעל 60% נשים, דבר שמוביל לגיוון חשיבתי ותוצאות טובות יותר. במהלך הקורונה ענף הטכנולוגיה הפך את העבודה מרחוק לפתרון נוח שמאפשר גמישות מרבית, לצד איזון בין החיים לעבודה". 

בנימה האישית, הוסיפה כי "חוויתי בעבר סיטואציות בהן לא הרגשתי שהסביבה מאפשרת לי לקחת חלק ולהביע דעה ולמדתי כמה חשוב לקחת מקום מרכזי בשולחן קבלת ההחלטות. כמנהלת חשוב לי לתת לאנשים להרגיש שדעתם חשובה ונשמעת. אני ממליצה לנשים לאמץ לעצמן מנטור וספונסר שיתמכו ויעזרו לאורך הדרך, וחשוב לי להיות מנטורית לאחרים. בכל שלב בקריירה חשוב לקבל פרספקטיבה". 

דנה אלכסנדרוביץ, משנה למנכ''לית מיקרוסופט ישראל  (צילום: ענבל מרמרי)
דנה אלכסנדרוביץ, משנה למנכ''לית מיקרוסופט ישראל (צילום: ענבל מרמרי)

New Phase

חברה שפיתחה טכנולוגיית ננו חלקיקים לטיפול בגידולים וגרורות סרטניות שאינה תלויה ב-DNA של החולה, ללא תופעות לוואי, ומאפשרת השמדה של תאים סרטניים וגרורות, מבלי לפגוע בתאים הבריאים.

גלית הירש, סמנכ"לית משאבי האנוש: "בסטרטאפ בתחום medical device יש חשיבות גדולה לנוכחות נשית, בעיקר בתהליכי קבלת החלטות. לא רק מסיבות של גיוון המהווה מקור עוצמה, אלא גם משום שאנו עוסקים במחלה מורכבת אשר נוגעת בחייהם של המונים. כאשר חברים בתהליכים משני המגדרים, קל יותר לייצר חשיבה מקורית וחדשנית שהיא הכרח בחברת סטרטאפ פורצת דרך".

גלית הירש, New Phase (צילום: יח''צ)
גלית הירש, New Phase (צילום: יח''צ)

StuffThatWorks

סטארטאפ הרותם את חכמת ההמונים בשילוב AI כדי לחולל מהפכה בטיפול במחלות כרוניות. המייסדת היא יעל אליש, ממייסדי Waze, ובחברה רוב נשי בצוות הבכיר ובכלל. 

שירלי ליאור, ראש תחום אופרציות הדאטה: ״הרבה מאוד כישרון נשי מצא את דרכו לחברה הזאת - מרופאות ועד מדעניות דאטה, וכולן נשות מקצוע מדהימות. זה מורגש גם בכבוד שרוחשים פה לחיים האישיים ולחוויית ההורות של העובדים. נשים וגברים מרגישים בנוח להיות מעורבים באופן פעיל בחיי המשפחה שלהם וזאת הוכחה שאפשר להיות סביבה הכי מקצועית ומתקדמת, ובו זמנית להיות בני אדם בלי להרגיש אשמים או לשלם באיכות. להפך".

שירלי ליאור (צילום: פרטי)
שירלי ליאור (צילום: פרטי)

כתר

לפני כשנה הצהיר המנכ"ל של אחת מהתעשייניות הגדולות בישראל כי החברה תקדם נשים ע"י העדפה מתקנת לגיוסן בכל משרה פתוחה. ליאור פורת, סמנכ"ל משאבי אנוש בכתר: "הנשים מהוות 50% מתפקידי המטה במפעלינו, אך תמונת המצב משתנה במשרות תפעול וייצור ולכן השקנו את המהלך להעדפה מתקנת ולהשוואת השכר ב-2021.

בזכות מהלכים שיזמנו חל גידול של 35% בכמות הנשים במשרות תפעול וייצור בתוך שנה אחת. האופן בו נתפסים תפקידים מסורתיים מהווה לצערנו חסם כניסה של נשים לתעשייה, ואנחנו מציעים הכשרות בתשלום לעובדות על מנת שיוכלו לאייש תפקידים שעד כה שכיחים יותר בקרב גברים". 

ליאור פורת (צילום: ינאי יחיאל)
ליאור פורת (צילום: ינאי יחיאל)

פלוריסטם

חברת ביוטכנולוגיה בעלת פלטפורמה ייחודית לריבוי תאים, המפתחת ומייצרת תרופות המבוססות על תאים המופקים מהשליה לאחר הלידה. לאחרונה הכריזה על שיתוף פעולה פורץ דרך עם קבוצת תנובה בתחום המזון המתורבת. חן פרנקו-יהודה, סמנכ"לית הכספים: "הנשים מהוות מעל כ-60% מעובדי החברה ומובילות את האסטרטגיה וערכי הליבה.

לצערי אנחנו חיים בעולם בו ישנם תפקידים הנחשבים "גבריים". אצלנו את אותם התפקידים ממלאות נשים בצורה מדהימה, פשוט כי הן היו הכי טובות. תהליך הייצור והפיתוח שלנו מושתת על השיליה האנושית, שהיא חלק מפלא הבריאה והכח הנשי, ואני גאה שלנשים חלק ניכר בעשייה שלנו".

חן פרנקו-יהודה, סמנכ''לית כספים, ''פלוריסטם'' (צילום: רמי זרנגר)
חן פרנקו-יהודה, סמנכ''לית כספים, ''פלוריסטם'' (צילום: רמי זרנגר)

קבוצת ארליך

משרד הפטנטים המוביל בישראל, מטפל בחברות בינלאומיות מובילות וכן באוניברסיטאות, מוסדות רפואה, מחקר וסטארטאפים. ד"ר רויטל גרין מנהלת מחלקת הכימיה-פארמה: "מאז שנוסדה, קבוצת ארליך מאפשרת צמיחה שוויונית ובכל שנות פעילותה כוללת שדרת הניהול של הקבוצה נשים וגברים כאחד".

ד''ר רויטל גרין, מנהלת מחלקת הכימיה-פארמה, קבוצת ארליך (צילום: ניר סלקטמן)
ד''ר רויטל גרין, מנהלת מחלקת הכימיה-פארמה, קבוצת ארליך (צילום: ניר סלקטמן)