מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התראיינה היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM והתייחסה ליום האישה וכן למו"מ מול משרד האוצר לצורך הניסיון להגדיל את שכרם של המורים.

"אני חושבת שאין צורך לציין ימים כאלה כמו 'יום האישה'. בפרט לנשים עם התפקיד המורחב שלהן גם במקום העבודה וגם בבית. כל יום צריך להצדיע להן", אמרה בן דוד בפתח הריאיון.

לאחר מכן נשאלה על שכרם של המורים, והאם הייתה רוצה שבנות משפחתה יעבדו במערכת החינוך: "הבת שלי גננת. להגיד אם היא תחזיק מעמד? מקווה שאחרי שנטפל בכל עניין השכר של נשות וצוותי החינוך רבים ירצו להיות במערכת הזו. אנחנו צריכים לדאוג כולנו להשאיר את כוח האדם האיכותי בתחום החינוך, מה שאנחנו רואים זה שבשנתיים האחרונות מאז נגיף קורונה רבים עוזבים את המערכת".

"יש דברים שלא תלויים רק בשכר", הוסיפה: "למשל כמו הצבת גבולות ברורים להורים, במיוחד בתקופת הקורונה. המורים ואנשי החינוך ספגו וחטפו את התסכול ואת המרירות ללא רחמנות. היחס חייב להשתפר. אני חושבת ששכר התחלתי לאיש חינוך צריך להיות לפחות 12 אלף שקלים, כי זה שכר שיכול לעזור לאנשי החינוך להתקדם. השכר היום משפיל מאוד, זה שכר של רעב". 

"בעיניי עובד הוראה צריך להתחיל מ־100 אחוז משרה. אני חושבת שזהו צו השעה לא רק של הסתדרות המורים, אלא של המדינה כולה. אם ממשלת ישראל חפצה במערכת חינוך מיטבית היא תהיה חייבת להכניס את היד לכיס עמוק, והפעם אנחנו לא נוותר. גם האוצר וגם משרד החינוך מבין את זה", אמרה בן דוד.

"אין ספק שמסלול ההכשרה של המורים והמורות במכללות חייב להשתנות", הוסיפה בן דוד: "שנה הכשרה זה לא מפסיק, צריך מספר שנים. הדבר הכי חשוב הוא להתאים את מה שמלמדים אותם במכללות למציאות בשטח. גם בנושא המנהלים אנחנו הולכים לטפל בצורה מסיבית. בתקופת הקורונה אנחנו ראינו את הגמישות הניהולית, ומנהלי בתי הספר רבים הוכיחו את היצירתיות שלהם". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM