ראשי אומ"ץ השתתפו בטקס הוקרה לחושפי שחיתויות בבית הנשיא – והתחייבו בפני הרצוג להמשיך להיאבק למען טוהר המידות. נשיא המדינה, שר המשפטים ומבקר המדינה שיבחו את פעילותן של העמותות הנלחמות למען מנהל תקין ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "נעשה כל שביכולתנו כדי לבער את נגע השחיתות הציבורית והשלטונית, רק כך ישראל תהיה חזקה באמת"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך קבלת פנים חגיגית לכבוד חושפי שחיתויות ציבוריות. בסיום הטקס המרגש, שנערך בבית הנשיא בירושלים, נפגש הרצוג עם ראשי אומ"ץ - היו"ר פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא. הרצוג חיזק את ידם של השניים והביע את הערכתו למאבק הבלתי מתפשר ורב השנים בשחיתות השלטונית.

פלד ועו"ד מינא הדגישו באוזני הנשיא את חשיבות המאבק למען המנהל התקין והצדק המשפטי והחברתי, והתחייבו להמשיך לטפל באינטנסיביות ובנחישות בכל מקרה של שחיתות וחוסר צדק: "אומ"ץ מתעצמת משנה לשנה, הן בזכות תחושת השליחות והן בזכות ההישגים הנצברים".

באירוע נכחו גם שר המשפטים גדעון סער ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן. בדברים שנשאו השניים נכללו שבחים רבים לעמותות הנלחמות בשחיתות, והשר סער הבטיח את תמיכת משרדו בכל פעילות שכזו. בנאום בפני המשתתפים בקבלת בפנים, ציין הנשיא הרצוג את ההשלכות השליליות של השחיתות השלטונית: "בשנים האחרונות ניכרת מגמה מטרידה בכל הנוגע לאמון הציבור ברשויות החוק והשלטון. אפשר לתלות את הירידה במגוון רחב של גורמים, אבל אמון קשור גם, ואולי בעיקר, לטוהר המידות".

גם לדברי פליצ'ה פלד, השחיקה המתמשכת באמון הציבור במוסדות המופקדים על ניהול החיים בארץ הינה סכנה של ממש: "הדמוקרטיה בישראל אינה מובנת מאליה. שחיתות ציבורית ושלטונית מכרסמת ביסודות הדמוקרטיה, ממש כמו האלימות, ועל כן חובה להיאבק בה בכל הכלים ובכל האמצעים".

הפעם האחרונה בה התקיים טקס הוקרה לחושפי שחיתויות בבית הנשיא הייתה לפני 5 שנים. הרצוג הצהיר כי הוא שמח לחדש את המסורת החשובה. פליצ'ה פלד הביע תקווה כי הטקס המרשים יעצים את המחויבות של כל האישים הנכבדים שלקחו בו חלק להפעיל את מלוא השפעתם למען מנהל תקין ומדינה מתוקנת.