מתנהלת כיום מלחמה שבה יש במובהק טובים נגד רעים, וניתן לראות ולחוש כיצד פועל רשע אכזרי מול אזרחים. למדינת ישראל, שמוכתמת בביצוע פעולות ברוטליות ברמה יומיומית, זו ממש הזדמנות להיות בצד הטוב של האנושות, שקרוי גם הצד הנכון של ההיסטוריה, וגם את ההזדמנות הזו מדינת ישראל נחפזת לפספס. אז מתנאים במחוות תמיכה הומניטריות, ויש כאן ראש ממשלה שמדלג בעולם כדי להציל לא ברור את מי, אבל זו מדינה נעלמת כשהיא מתבקשת לבצע את המעשה הנכון.

אגב, כשבנט עושה קולות של מדינאי בינלאומי, זה בסדר כדי להמשיך ולרמוס את נתניהו והביביסטים. הוא אולי אפילו יחתוך לעצמו קופון אלקטורלי בסקרים הבאים, והפעלול הכמו־דיפלומטי הזה אמור להיות יותר מסתם "בסדר", ואולי אפילו הוא עשוי להאריך את השותפות הקואליציונית.

אלא שממשלתו של בנט מתעקשת להמשיך במדיניות הבלוק הביביסטי - מהתקיפות בסוריה ועד הקשיים שהיא מערימה בפני הפליטים האוקראינים. שלא לדבר על כך שישראל (למעט חרם המסלקה ופחד מהבנקים האמריקאיים) כמעט לא תורמת למלחמת הסנקציות, ממש כמו הדיקטטורות של איראן, סין וצפון קוריאה. וכל כך בגלל ה"אינטרסים" הביטחוניים מול הרוסים.

אומרים לנו שהתקיפות בסוריה מחייבות הסכמה רוסית, כלומר אם לא תהיה הסכמה רוסית, האיראנים ישתלטו על סוריה, ואז כידוע הלך עלינו. מדובר פשוט בשטויות שנועדו לטמטם את הציבור. בשלב הזה ישראל משרתת את האינטרס של פוטין, שרוצה שסוריה תהיה תלויה בו לחלוטין. מצדו שנשמיד את האיראנים, ומה אתם יודעים? לא אכפת להם שייהרגו גם סורים, וממקורות חשאיים מדווחים לי שאפילו אם ייהרגו יהודים, זה ממש לא יהיה אכפת לפוטין.

בעיקרון, המלחמה בסוריה, כמו בזמנו במצרים ובלבנון, בגדה וברצועה, תסתיים מתישהו בהפסקת אש כלשהי, ובשאלה: מה בכלל עשינו שם? תקפנו אמל"ח? להבנתי את מערכת היחסים הבינלאומית, מותר למדינות - אפילו חשוכות - להצטייד בנשק, ואז מה? הסורים והאיראנים יתקפו מיוזמתם אותנו מגבול סוריה? למה? רק לנתניהו ושות' פתרונים, ובימים האלה גם בנט אמור לענות על השאלה הזו, והוא מתחמק בתירוצים הרגילים "איראן איראן".

גם החשש מפני פגיעה כלכלית עקב ההצטרפות לעולם הנאור במלחמת הסנקציות הוא מוגזם למדי. סך הסחר של ישראל עם רוסיה ב־2021 היה כמיליארד דולר יצוא, שזה פחות מ־1% מהיצוא השנתי, ו־2.5 מיליארד דולר יבוא, כ־2% אחוז מהיבוא. ועדיין ובינתיים הממשלה מזגזגת כמי שעדיין לא החלימה מהמדיניות הרעילה של נתניהו ושות'.

ובעיקר היא מתפקדת כמי שעדיין לא החליטה מה היא רוצה לעשות גם אם לא תגדל. בנט מושך ימינה, לפיד מושך שמאלה, גנץ מושך פעם לכאן ופעם לכאן, אבל לאיש מהם אין את כוח המשיכה שינחית את הממשלה על קרקע המציאות ויבצע את השינוי המובטח והנדרש.