פרסום ראשון: מאז הושקה "ותיקים בעבודה", תוכנית ההשמה החדשה למבוגרים של המשרד לשוויון חברתי, בחודש אוקטובר האחרון, שולבו מחדש כ־1,200 אזרחים ותיקים בשוק העבודה. מדובר בכ־40% מהיעד שהוגדר לשנת התוכנית הראשונה בתוך כארבעה חודשים בלבד.

נדבך מרכזי בתוכנית הלאומית לתעסוקת מבוגרים, שמקדמת השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן, הוא תוכנית השמות למבוגרים. התוכנית עוסקת בקידום מהלך תעסוקה איכותית למבוגרים, המתמקד בשינוי התפיסות החברתיות ובפיתוח פתרונות מעשיים בשוק העבודה כדי לקדם תעסוקה מותאמת ופיתוח קריירה חדשה.

השרה מירב כהן (צילום: אלעד גוטמן)
השרה מירב כהן (צילום: אלעד גוטמן)

בעקבות תוכניות ההשמה שהפעיל המשרד בעבר ועל רקע מגיפת הקורונה בוצעו בשנת 2020 כ־500 השמות מוצלחות. במסגרת ההתקשרות החדשה עם החברות הזוכות במכרז להשמת מבוגרים, שיצאה לדרך באוקטובר 2021, הוגדל היעד המינימלי להשמות לכ־3,000 השמות בשנה הראשונה לצד גידול של 10% בכל שנה.

במסגרת "ותיקים בעבודה" חברות ההשמה מפעילות אתר ייעודי לחיפוש עבודה עבור בני 60 ומעלה, ומרכזי תעסוקה מסייעים להם בכתיבת קורות חיים ומבצעים הכשרות לקידום תעסוקה. במשרד לשוויון חברתי מדגישים כי חברות ההשמה מתוגמלות על השמות איכותיות בלבד - רק לאחר התמדה של חצי שנה במקום העבודה של המועסק המשתכר בלפחות 5% יותר משכר המינימום הקבוע בחוק.

כמיליון אזרחים ותיקים חיים כיום בישראל. 80% מהם עצמאים ופעילים, ורבים מהם, אף שהגיעו לגיל פרישה כפי שהוגדר בחוק, מעוניינים להוסיף ולהיות חלק משוק העבודה. אתגר זה מתעצם על רקע משבר הקורונה והקושי של מבוגרים רבים לחזור ולהיקלט בשוק העבודה.

כהן מציינת כי בארבעת החודשים מאז השיק המשרד לשוויון חברתי את קמפיין ותיקים בעבודה, נרשמו כ־5,000 אזרחים מעל גיל 60 שזקוקים לסיוע בשילוב מחדש בשוק העבודה. היא מוסיפה כי לתוכנית הצטרפו כ־350 חברות ומעסיקים חדשים המעוניינים לקבל לשורותיהם אזרחים ותיקים.