בשיחה עם מעריב פרופ' רפי קאראסו הסביר כי אכן קיימים חילוקי דעות בנושא, שכן התשובה משתנה מבית לבית. לדבריו, קיימים הבדלים בין אנשים שגרים לבד לבין אלו שגרים בשיתוף, בין אישיות מתוקתקת לבין אישיות מזלזלת יותר, בין משפחות חרדיות דתיות לאלו החילוניות ועוד מספר משתנים שמשפיעים על התשובה הסופית. תיאוריה אחת שעלתה בנוגע לנושא הדת הייתה בעניין המזוזה, כאשר בבתים בהם מנשקים אותה בכל יום היא עלולה להפוך להיות אחד הגורמים הכי מזוהמים בבית, שכן היד המלוכלכת שלנו נוגעת בה ומשאירה עליה את ריכוז החיידקים. 

אבל אם נשים בצד את ענייני הדת, ונכוון דווקא אל הכלל, נגלה שקיים ויכוח הרלוונטי לכל בית בעולם המערבי - מברשת השיניים או סקוץ' המטבח?

מברשות שיניים, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
מברשות שיניים, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

פרופ' קאראסו הסביר כי על פי מחקרים נטען כי על מברשת השיניים שלנו קיימים כ-100 מיליון חיידקים שמגיעים מחלל הפה שלנו - וחוזרים אליו בכל צחצוח מחדש. לעומת זאת, מעריכים כי בסקוץ' המטבח שלנו יש כ-1.4 מיליון, אך אלו מצטברים ומשתנים בהתאם לכל כמה זמן תדאגו להחליף אותו באחד חדש. 

עוד חפצים מזוהמים שציין פרופ' קאראסו הם שלט הטלוויזיה, בו אנו נוגעים על בסיס יומי, או בידיות הברז שבדרך כלל פוגשות את הידיים שלנו לפני שאנו שוטפים אותם בסבון כאשר אנו פותחים את זרם המים. כמו כן, בבתים בהם יש כלב או חתול נטען כי קערות המים והמזון שלהם הופכות לחממות חיידקים. 

ולסיום, מה שהכי הפתיע אותנו בדבריו של פרופ' קאראסו היה דווקא שבירת מיתוס השירותים. "באסלות יש דווקא פחות חיידקים ממה שאנחנו חושבים. כמובן שגם שם יש חיידקים אבל ביחס לחפצים יומיומיים אחרים, שעדיף שגם הם יפגשו אקונומיקה", הסביר המומחה.