בשורה חשובה לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית: הצעת החוק של יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חבר הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) להסדרת אופן נטילת ושמירת ערכות האונס של נפגעות תקיפה מינית עברה בקריאה שלישית במליאת הכנסת. החוק יאפשר את שמירת הדגימות שנלקחו מנפגעות תקיפה מינית לצורך זיהוי התוקף בחקירת המשטרה.

הצעת החוק מאריכה את תוקף שמירת הדגימות הביולוגיות ל-50 שנים וכעת, הנפגעות יוכלו להגיש תלונה גם לאחר פרק זמן ארוך מאז ביצוע העבירה. כמו כן, הצעת החוק גם תבטל את מגבלת הזמן שדגימות אלו נשמרות, ותאפשר למי שירצה להתלונן לעשות שימוש בראיה לאחר זמן רב.

חברת הכנסת מירב בן ארי אמרה: "זהו יום מרגש מאוד עבורי. מדובר בתיקון חשוב שמחזיר את השליטה לידי הנפגעות. אני מודה על הזכות להקל, ולו במעט, על החוויה המורכבת שעוברות הנפגעות, לאפשר להן לעבד את הטראומה שעברו ולגשת להתלונן בזמן המתאים עבורן".

"ברצוני להודות ליו"ר וועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב על עבודה רבה לקידום החוק, ליעל שרר מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית שותפה מלאה להעברת החוק, לחברותיי מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, למשטרה, למשרדי הממשלה ולכל התומכים בחוק. הצבעת חברי הכנסת בעד החוק היום, היא אמירה ערכית חשובה בעיקר בשבוע שבו אנו מצייינים בכל העולם את יום האישה, אמשיך לפעול ללא הרף למען נפגעי ונפגעות תקיפה מינית", הוסיפה.

מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, יעל שרר, סרה: "כשגיליתי ב-2016 שערכות אונס מושמדות אחרי שלושה חודשים בלבד אמרתי לעצמי שאני אשים לזה סוף, ויהי מה. והיום זה קרה; כיבינו את הכבשנים אליהם נזרקו הערכות יקרות הערך האלה. החוק החדש מסדיר את מעמדן ואת השמירה שלהן לתקופת זמן של 50 שנה, ושם סוף לעוול המתמשך הזה ולפגיעה בבטחון הציבור. לקח לנו קצת זמן להגיע לרגע הזה, אבל זה היה שווה הכל. אני אסירת תודה לח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) המופלאה, שהאמינה בחשיבות החוק, הרימה את הכפפה, וקידמה אותו ללא לאות. עשינו היום מהפכה ביחד".