12 טילים בליסטיים נורו הלילה (בין שבת לראשון) לעבר מספר יעדים בארביל, בירת החבל הכורדי שבצפון עיראק ביניהם קונסוליית ארה"ב, כך מסרו גורמים כורדים והוסיפו כי לא היו נפגעים. משמרות המהפכה באיראן לקחו אחריות על התקיפה. 

לצד זאת, התקשורת באיראן טענה כי התקיפות יועדו ל"בסיסים סודיים של ישראל". משמרות המהפכה הזהירו את ישראל מ"תגובה קשה, החלטית והרסנית" במקרה של התקפות עתידיות.

דובר משרד החוץ האמריקאי כינה זאת "מתקפה שערורייתית", אך אמר כי לא נפגעו אמריקאים ולא נגרם נזק למתקנים של ממשלת ארה"ב בארביל. 

תקיפה בארביל,עיראק. קרדיט רשתות ערביות

הגורם האמריקאי קישר את התקיפה האיראנית לתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בשבוע שעבר, בה נהרגו שני קציני משמרות המהפכה - אל"מ אהסן קרבאלייפור ואל"מ מורטזה סעידנג'אד. בהודעה מטעם הארגון נמסר בסמוך לאירוע כי "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה".

במקביל, במערכת הביטחון הישראלית מתייחסים ברצינות לאיומיה של איראן, והנחת המוצא היא כי לאחר שהצהירו על כוונתם, הם מחויבים כעת לעמוד מאחוריה.

למרות זאת, במערכת הביטחון מדגישים כי אין מדובר בשלב הזה בכוננות גבוהה במיוחד, והיא באה לידי ביטוי בעיקר במערכי המודיעין וההתמקדות שלה באיומים שונים במרחב ובעיבוי יכולות ההגנה האווירות. זאת מתוך הנחה כי יש אפשרות סבירה שהאיראנים ינסו להגיב באמצעות טילים ורקטות או בניסיון נוסף לשלוח מל"טים לעבר ישראל.