על אף רוח התקופה ואם ביקושי שיא לרכבים חשמליים יש לזכור שאנחנו עדין בשלבים הראשונים של המהפכה, לא מעט חששות מלוות את הצרכן הפרטי בדרכו להחלטת קנייה של רכב חשמלי, אם מבחינת ההיכרות עם הטכנולוגיה, האם המוסכים בארץ עורכים ומיומנים בנושא, פריסת עמדות הטעינה,  שווי עתידי בשוק המשומשות שאינו ידוע כעת, אורך חיי הסוללה שעלות החלפתה עשויה להיות דומה לעלות הרכב, זמינות ופריסת עמדות הטעינה בארץ. החלטה על רכישת רכב מעבר להתאמה הנדרשת לצרכים, לסגנון החיים היא החלטה כלכלית שמשפיעה עלינו 3-4 שנים בממוצע.

כמענה לצורך הגובר מהשוק ומה שנראה כמו פתרון מעשי לחלק מהחששות שציינו ותוך הצטרפותה למגמה העולמית של חברות ידועות אחרות כגון הרץ ואמזון משיקה בימים אלה Avis את תוכנית הליסינג הפרטי שלה לרכבים חשמליים. מהלך מתקדם למדי בשוק הליסינג הפרטי בישראל, והיא הראשונה לחבר בין עולמות הליסינג הפרטי, לכלי הרכב החשמליים.

שיטת הליסינג הפרטי אומצה בחום ע"י הצרכנים בשל לא מעט סיבות - פריסת תשלומים נוחה, בטחון ושקט נפשי המלווה קנייה מגוף מוכר ואמין והעדר דאגות מירדת הערך העתידי ומהעיסוק המייאש של מכירת רכב משומש. AVIS אויס מאפשרת ללקוח להחזיר את הרכב החשמלי בתום שלוש שנים חוסכת לו את המועקה שבחיפוש קונה ואת החשש מירידת הערך הבלתי ידועה, סיכון מחושב שהחברה לוקחת על עצמה, הלקוח יוכל במידה וירצה, להתחדש ברכב אחר בסוף התקופה ללא כל תנאי או התחייבות מצידו. 

מעתה לא כל שריטה מעלה את לחץ הדם. מרבית חבילות הליסינג החשמלי של אויס בהתאם לדגם שתבחרו ועל כך בהמשך, כוללות חבילות שירות וטיפול שמסירות את החששות בנושא שיש לתת עליו את הדעת לפני הקנייה. רכב חשמלי, בדרך כלל, איננו זקוק להיקף שירותי מוסך כמו רכב רגיל, לא מבחינת תדירות הטיפולים, ולא מבחינת היקף העבודה על הרכב, אך כן נדרשות מיומנויות וידע יחודי של אנשי המקצוע  הרכב החשמלי נדרש לאופן טיפול מיוחד, למשל ולצורך הדוגמא, בעת גרירת רכב חשמלי נדרש גרר מיוחד המותאם לכך.  את הסוגיות האלה פותרת Avis, באמצעות מעטפת השירות של עסקת הליסינג הפרטי.

ליסינג פרטי לרכבים חשמליים. Avis (צילום: Shutterstock)
ליסינג פרטי לרכבים חשמליים. Avis (צילום: Shutterstock)

Avis השכילה לרכוש מבעוד מועד מלאי רחב, ומגוון כאמור, של מכוניות חשמליות מחמישה מותגים חשמליים מבוקשים, כדוגמת: GEELY, SKYWELL, AIWAYS, ו-MAXUS (הרכב החשמלי היחיד בעל שבעה מושבים). מעבר לנוחות ההשואה בין הדגמים השונים במקום אחד החוסך את הצורך בהתרוצצות בין יבואנים שונים, היתרונות שבמגוון ובכמות הדגמים שהחברה העמידה לטובת המהלך או שהצרכן יוכל לדעת בדיוק מתי יקבל את הרכב החדש ובדרך כלל יהיה מדובר בזמן המתנה קצר, בוודאי בהשוואה למקובל כעת בשוק שזמני ההמתנה בו מתקרבים לכחצי שנה. 

משבר התובלה וחומרי הגלם העולמי עוד לא הצליחו לעצור את כניסת כלי הרכב החשמליים לחיינו, ונראה שמבלי לשים לב, מזה כבר שלושה רבעונים אנחנו עדים לשוק רכב ישראלי אחר לגמרי, שמשתנה לנו מדי יום מול העיניים, עם כניסת דגמים חשמליים נוספים וחדשים, חברות חדשות המספקות פתרון טעינה חשמלית לרכב, פריסת עמדות הטעינה מכסה גם באזורים המרוחקים, ומוצרים משלימים חדשים יוצאים חדשות לבקרים, והכל מול חברות הענק הוותיקות שמנערות מעליהן את שאריות הדלק הישן והמזהם, ומפנות את כל המשאבים שלהם לתחום החשמל.

בעשור האחרון יותר ויותר אנשים הבינו שעסקת ליסינג פרטי יכולה לחסוך להם הרבה כאב ראש, זמן ואחריות, הנלווים עם הזכות להיות בעלים של רכב פרטי. עסקת ליסינג פרטי חוסכת ללקוחות, את הטרחה שבביקורים תקופתיים במוסך, את חוסר האונים והיכולת לעקוב ולהבין אילו טיפולים הרכב עבר, ואילו חלקים וחלפים הוחלפו בו, ומה עלותם האמיתית, מה שיכול להסתיים לא רק בעוגמת נפש, אלא בהוצאה כספית גבוהה יותר מהנדרש. היתרון הגדול והמשמעותי שבעסקת ליסינג פרטי, הוא האפשרות לרכוש רכב חדש, בתנאי תשלום חודשיים, שנוח לנו איתם לאורך זמן, ושלא מצריכים מאיתנו לשלם "במכה" עשרות או אף מאות אלפי שקלים עבור רכישת רכב חדש. בתום תקופת הליסינג, הלקוח איננו נדרש להתחייבויות נוספות כלשהן: הרכב חוזר ל-Avis ללא תשלום או התחייבות כלשהי. 

ליסינג פרטי לרכבים חשמליים. Avis (צילום: Shutterstock)
ליסינג פרטי לרכבים חשמליים. Avis (צילום: Shutterstock)

יתרון נוסף עליו כבר דברנו בעסקת ליסינג פרטית כמו זו, הוא העטיפה, שהן חבילות השירותים הנלוות לה. במשך תקופת הליסינג, החברה מציעה ללקוח חבילת שירות רחבה, הכוללת דאגה מלאה לטיפולים התקופתיים הנדרשים לרכב, וכן לביטוחו. למעשה, Avis לוקחת על עצמה את ניהול אחזקת הרכב, ואת האחריות לכלל הפעולות שיש לבצען במהלך תקופת העסקה. תארו בנפשכם כמה משימות אתם מורידים מעצמכם, מביקורים במוסכים, ועד העברת הרכב את הטסט השנתי המייגע, סקר השוק לביטוח וכיוצא בכל אלו.

מבין עוד כמה וכמה יתרונות בולטים לעסקה מסוג ליסינג פרטי, יש כמה שהם בגדר "שובר שיוויון" - בעסקת ליסינג פרטי הלקוח אינו נדרש להתמודד עם סוגיית ירידת הערך של שווי הרכב במהלך תקופת השימוש בו. יתרון נוסף, שהלקוח איננו נדרש להתמודד עם הטרחה הרבה שבמכירת הרכב בשוק הפרטי. מעבר לכך, לקוח שיבחר בעסקת ליסינג פרטי חשמלי מבית Avis לא יידרש גם לזמני ההמתנה הארוכים כל כך המאפיינים את השנה החולפת, שהינם מהארוכים שידענו בתולדות הענף, ושמגיעים כעת לתקופת המתנה של כחצי שנה ויותר בדגמים הפופולריים. 

עסקת ליסינג פרטית מתאימה ללא מעט ישראלים שזמנם יקר להם, ושרואים בהתעסקות הבירוקרטית הכרוכה בבעלות ובאחזקת הרכב שלהם טרחה מיותרת. אם כך, טוב שידעו ויכירו את האפשרות לעסקה כזו, של קבלת רכב חדש, בתשלום חודשי לשלוש שנים, והחלפתו ברכב חדש בסוף התקופה, עם מינימום טרדות מיותרות, וללא כל התחייבות מצידם. לא רק העתיד חשמלי גם ההווה – לכו לבדוק את עסקת הליסינג הפרטי של אויס.