כל אחד ואחת מאיתנו שוטף את הכלים שלו אחרת. יש אלה שמסבנים יחד את כל הכלים ולאחר מכן שוטפים בבת אחת, את אלה שמקרצפים כל כלי בנפרד ולעומתם אלה שזורקים הכל למדיח. אבל מה הדרך הכי נכונה? הו, פה נתקלנו בסוגיה. 

פרופסור רפי קאראסו, אושיית תקשורת כרופא מומחה המייעץ בנושאי בריאות ורפואה, ריכז עבורנו את רשימת העשה ואל תעשה בכל הקשור לכיור, ובעיקר לכלים שבתוכו. "אז קודם כל, אין ספק שהדרך הכי חסכנית היא במדיח הכלים", הצהיר פרופ' קאראסו. אם אין לכם מדיח ובכל זאת אתם נאלצים לשטוף את הכלים עם סקוץ', כדאי שתעשו זאת כמה שיותר מהר! 

כלומר, פרופ' קאראסו ממליץ שלא להשאיר את הכלים המלוכלכים זמן רב בתוך הכיור כיוון שאם מנקים את הכלים באופן מידי הרבה יותר קל לשטוף אותם ושאריות המזון לא מספיקות להידבק אליהם. אם אתם קצרים בזמן ונאלצים למהר, כדאי שתמלאו את הכיור במים וסבון ותשרו את הכלים בתוכם, כך פעולת הניקוי "תעשה מעצמה". לדבריו, מומלץ בזמן ההשריה להוסיף גם קצת סודה לשתייה או חומץ, אך אף פעם - אבל אף פעם - אל תשתמשו באקונומיקה בשטיפת הכלים. "זה לא בריא. לא לידיים, לא לכלים ולא לאוויר שאנו נושמים", טען.  

כשאתם ניגשים לשטוף כלים, במוקדם או במאוחר, "תמיד רצוי שתשמשו במים פושרים עד חמים", המליץ פרופ' קאראסו והוסיף כי "המים החמים מורידים טוב יותר את הלכלוך והשומן שנדבק אל הכלים". אחרי שסיימתם לשטוף את הכלים, מומלץ ואף כמעט חובה שתשאירו את הכלים לייבוש באוויר - ולא, אל תנגבו אותם במגבת. הפרופ' הסביר כי אל מגבות המטבח בדרך כלל מגיעים חיידקים מזוהמים שנשארים עליהן עד הרגע בו הן נזרקות לסל הכביסה, מה שאומר שאם תנגבו את הכלים באותה המגבת, בעצם תחזירו את החיידקים אל הכלים שבדיוק הרגע שטפתם. 

"תזכרו שחיידקים זה דבר טוב, אנחנו חושבים שחלק מהצרות והאלרגיות נובעות בגלל ניקיון יתר, אך זה לא המצב. שנהיה ביחד ושהחיידקים יחיו איתנו - אבל העיקר, שאנחנו נחיה איתם".