אתמול זה היה באמת השיא. לא מספיק שבמקום לסיים את העונה הזאת של הישרדות VIP, שהגדרנו אותה כאם כל המריחות והחירטוטים, ההפקה ישבה ושברה את הראש איך להנפיק עוד פרק שיגרום לנו לעוד מיגרנה ורצון להקיא את כל מה שהיה עד עכשיו. ואם תרצו דימוי אחר, אתמול זה הרגיש כמו נסיעה על כביש עם המון פסי האטה אחד אחרי השני, שמקפיצים את המכונית ואת קיבתך ואתה תוהה מתי כבר תגיע לבמפר האחרון על מנת להיחלץ מהנסיעה המעצבנת הזאת שהופכת לך את הקישקעס. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

דימוי קשה, אני יודעת, אבל די, חלאס, כמה אפשר לשמוע עוד ועוד שיחות מוטיבציה שגיא זו-ארץ מנהל, משל היה מדריך בצופים שמנסה לרדת לשורש העניין, וכאילו זה יעלה לנו בבריאות אם חלילה לא נדע למה ג'קי בחרה לעשות כך או כך. 

אתמול דחפו לנו מכירה פומבית נוספת, על זו שכבר היתה העונה. מרוב פרקים, ההפקה כנראה שכחה שכבר היה פרק כזה, או שמרוב פרקים, כבר נגמרו להם כל הכדורים בקנה. בעצם אתמול זה היה המופע של גיא זו-ארץ שעשה מאמצים כבירים להרשים אותנו בכשרונות "הבימה" שלו. וחלילה אני לא מפקפקת בכישוריו, אבל אם באמת ארצה לצחוק, אעדיף לראות תוכנית עם אדיר מילר. 

מה שכן, זו-ארץ עושה עבודה טובה בתפקיד הדודה שמתערבת בריבים ובתככים של בני המשפחה, והוא מכיר לא רק כל איוושת רוח בעלים ובגלים על האי, אלא כל אוושה בלבם של השורדים והוא מחטט בנשמתם עד לעייפה. חסר לו רק איזמל וסכין ניתוחים בשביל לבצע את ניתוחיו המרשימים. 

הייתי מעדיפה לראות יותר משימות הישרדות וקשיים שצריכים להתמודד איתם על האי, מאשר דיבורים אינסופיים לתוך הלילה. ובטח ובטח הייתי מעדיפה לא לשמוע את אודליה לועגת (כאילו בצחוק) לאשכנזים ולשמות המשפחה שלהם, שלאוזניה נשמעים כמו שמות קשוחים של גרמנים. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אילו שורד אשכנזי היה צוחק על שמות משפחה מזרחיים.  

וזוהר, אלוף הדימויים, שמע אותה והנהן בראשו, במקום להעיר לה שעולה מדבריה ריח של גזענות. רק על ההסכמה שבשתיקה שלו, לא אזיל דמעות אם יודח בהדחה הקרובה, וקיים סיכוי ממשי לכך, על אף שזכה במכירה הפומבית בכפל הצבעה. 

בכל אופן, על הדברת והקשקשת המיותרות והמוגזמות בעונה זו לקחה פיקוד האחת והיחידה, ג'קי אזולאי, והאחרים נאלמו דום. היא עונה בשביל כולם, והיא גם גונבת לגיא את ההצגה כשהיא זאת שמסכמת את מועצת השבט וסוגרת את הערב במסקנה כזאת או אחרת ו"זהו". ממש כמו בפרסומת על מיצי הדרים. מערבבים מים ופירות "וזהו", נקודה, סוף. 

מה לא אמרו וכתבו על ג'קי אזולאי ברשת. שהיא וולגרית וגסת רוח, שתלטנית ובריונית ושקרנית ומניפולטיבית ועוד כאלה וכאלה כינויים מעליבים. אבל בסופו של יום, אי אפשר להתכחש לעובדה שהיא עשתה את העונה. לא רק בגלל כישוריה הוורבליים והאינטואיציות החדות, או הכישרון להערים על אחרים שהפכו בידיה כחומר ביד היוצר, והם מצדיעים וקופצים ל"כן המפקד", לכל ציוץ שלה.  

אמנם ההפקה חושבת שבאף עונה אחרת לא היתה ברית נשים, אבל האמת היא שבאף עונה לא היתה תופעה כזאת כמו ג'קי אזולאי, על מגרעותיה ומעלותיה. 

באשר לשאר ארבעת השורדים, הם לגמרי דמויות משניות, או סטטיסטים, בהצגת היחיד של אזולנדו - הצגה שהיא כתבה, ביימה, ולקחה לעצמה את התפקיד הראשי.