במהלך השנתיים האחרונות, בהם שהינו בבית שעות ארוכות, רבים מאיתנו ניצלו את הזמן הזה על מנת למצוא תחביב חדש או לפתח תחביב ישן ואהוב. החל מפעילות גופנית ביתית, הרחבת אופקים בתחומי אומנות והיסטוריה ועד למידת מתכונים חדשים במטבח הביתי.

במטרה להקל על כולם את חווית הטיולים, שקצת השתנו בעקבות הקורונה, Booking.com ריכזה את התובנות מסקרים קודמים ושדירגו יעדים על בסיס פעילויות שונות של תחביבים שניתן לבצע בהם. באמצעות המלצות אלו תוכלו לצאת לחופשה ברחבי הארץ, תוך העצמה והרחבה של התחביב החדש שאימצתם לעצמכם בתקופה האחרונה.

אם עד עכשיו חשבתם שבכדי ליהנות מאוצרות טבע צריך להרחיק לצד השני של העולם, או שחופשה בעקבות יצירות אומנות מחייבת החתמת דרכון – תחשבו שוב:

חופשה תרבותית בירושלים

אחת הדרכים הפופולריות להתמודדות עם חוסר הוודאות שאפף את השנתיים האחרונות הייתה התנסות בפעילויות מרגיעות, הפונות בעיקר לנפש האדם. רבים מאיתנו התחילו לעשות מדיטציה, תרגלו לראשונה יוגה ופילאטיס, החלו בלימודי קורסים מקוונים בתחומים שונים שהביאו להעשרת הידע ופיתוח מיומנויות חדשות.

היו גם כאלו שניצלו את הזמן ללמוד עובדות היסטוריות ולחקור תרבויות שונות באינטרנט או כאלו שהתחברו ל"אני היצירתי" שלהם והחלו לצייר ולעצב. אם אתם נמנים על חובבי היסטוריה, חוקרי התרבויות או מתעניינים בעיצוב ואומנות – ייתכן שחופשה בירושלים עשויה להיות החופשה שאתם מחפשים. העובדה שירושלים מלאת אתרים היסטוריים גדושים בסיפורי תרבויות שונות ידועה לכולם. אך העובדה שעל פי המטיילים הישראלים ירושלים היא יעד מועדף על חובבי אומנות והבחירה של מטיילים רבים המעוניינים לבקר במוזיאונים שונים – עשויה להפתיע חלק מכם. 

מלבד מוזיאון יד ושם המוכר, אשר מציג את ההיסטוריה של העם שלנו מימי מלחמת העולם השנייה, תוכלו למצוא בעיר עוד מגוון רחב של מוזאונים עם תערוכות קבועות ומתחלפות. אחד המוזיאונים הפופולאריים הוא מוזיאון ישראל, שהוא המוזיאון הגדול בארץ ואחד המוזיאונים הגדולים בעולם המציע מגוון ממצאים וחומרים ארכיאולוגיים, היסטוריים, תרבותיים ועוד. אם אתם מטיילים עם ילדים, הם ישמחו בוודאי לבקר במוזיאון מגדל דוד שמלבד הנוף המדהים של ירושלים, מציג את תולדות העיר וההיסטוריה במיצג מרהיב וחזיון קולות ואורות, או במוזיאון המדע בכדי לספק את יצר הסקרנות שלהם ולייצר עבורם חוויה אינטראקטיבית. בנוסף אליהם, תוכלו לבקר במוזיאונים רבים אחרים הנמצאים בעיר, כדוגמת מוזיאון הרצל, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוזיאון המוזיקה העברית ועוד. תוכלו ללון במלון וולדורף אסטוריה ירושלים  (Waldorf Astoria Jerusalem) הממוקם בלב העיר ומעוצב כולו במוטיבים יווניים-רומיים שייתנו נדבך תרבותי נוסף לחופשה שלכם. 

מלון וולדורף אסטוריה, ירושלים (צילום: booking.com)
מלון וולדורף אסטוריה, ירושלים (צילום: booking.com)

חופשה מרגיעה בחופי נתניה 

בתקופה הארוכה בה שהינו בבית, חלק מאיתנו ברי המזל ובעלי הגינות בביתם זכו לצאת לשאוף קצת אוויר במרחבים הפתוחים בתוך המרחב הביתי. בעלי הגינות, ובוודאי אלה ללא מרחב חיצוני פתוח בביתם, למדו להעריך בשנית את אותם המרחבים הפתוחים שיש לארץ הקטנה שלנו להציע. על מנת לממש את ההערכה והתשוקה לאוויר נקי שפותחה בקרב רבים מאיתנו אחרי התקופה המבלבלת הזו וכדי לספק לנפש אוויר לנשימה, חופשה מרגיעה מול חוף הים הכוללת הליכות על החול היא כנראה בדיוק מה שאתם מחפשים.

מגוון רחב של חופשות כאלו ניתן למצוא בנתניה, שנחשבת על פי סקרי המטיילים הישראלים לאחת מהיעדים הפופולאריים ביותר לחופשות המשלבות הליכה על החוף ומראות שקיעה מרהיבים. אם אתם מאותם אנשים שבתקופת הסגר התחילו לאמץ מסלול הליכה חדש או חזרו לאותו מסלול מוכר, אתם בוודאי תשמחו לחוות בעצמכם את המלצות המטיילים ולשלב הליכות לצד שקיעה גם בחופשה הקרובה שלכם.

העיר מציעה מגוון סוגי לינה כמו בתים, דירות ובתי מלון שונים לאורך רצועת חופי השרון. תוכלו למשל ללון בדירות אירוח לאקז'רי שנטל (Shantell Luxury Apartment), הממוקמות במרחק של 500 מטר מרצועת החוף. הדירות מאובזרות בכל טוב ויבטיחו לכם את החופשה השקטה באוויר הפתוח, שהייתם זקוקים לה. 

דירות האירוח לאקז'רי שנטל, נתניה (צילום: booking.com)
דירות האירוח לאקז'רי שנטל, נתניה (צילום: booking.com)

חופשה אתגרית במצפה רמון

השהייה הממושכת בין כותלי הבית לימדה אותנו שיעור חשוב על הצורך להעריך את היכולת הכמעט בסיסית שלנו – לנוע. בעוד ההגבלות השתנו לא מעט, רבים מאיתנו החליטו להעתיק את שגרת האימונים שלהם (או ליצור אחת חדשה) במסגרת הביתית שלהם. חלק מהמאמנים העבירו את שיעוריהם בצורה מקוונת בזום, חלק אחר הקליט סרטונים ושלח למתאמנים שיוכלו להתאמן בזמנם החופשי ויש כאלו שהפכו את רהיטי הבית לאביזרי אימון גופני ופתחו סטודיו ביתי מאולתר.

עם הסרת ההגבלות, ייתכן כי חופשה בעלת אופי ספורטיבי ואתגרי היא החופשה עבור אלו מכם שהקפידו על שגרת אימונים אינטנסיבית. מי שהתחברו לפן הספורטיבי שלהם בוודאי ימצאו הרבה עניין באחד היעדים המומלצים ביותר על ידי ישראלים לטיולים רגליים ולטיולי אופניים הרריים - מצפה רמון. ולא בכדי, מצפה רמון שוכן למרגלות מכתש רמון, שהוא מכתש מרשים וטבעי אשר מספק נוף עוצר נשימה ששווה לעצור לידו ולקחת נשימה עמוקה, כשמתנשפים לאחר פעילות ספורטיבית באיזור. בסיומו של מסלול מאתגר או רכיבה מאומצת, תוכלו ללון בבית ההארחה שלווה מדברית, מקום אירוח שקט ופסטורלי במצפה רמון בו תוכלו לנוח לאחר המאמץ הגופני היומי שאימצתם לעצמכם.

בית ההארחה שלווה מדברית, מצפה רמון (צילום: booking.com)
בית ההארחה שלווה מדברית, מצפה רמון (צילום: booking.com)

חופשה קולינרית בתל אביב

לא פעם הזכירו את תל אביב בזכות העושר, הצבעוניות והמגוון שהיא מספקת בכל תחומי החיים, וכך גם בתחום הקולינריה. אלו מכם שבתקופת הקורונה גילו מתכונים חדשים, טעמו טעמים ישנים ובילו שעות רבות במטבח במטרה לנסות ולהוכיח את כישורי הבישול והאפייה שלהם – בוודאי ירצו לטעום מטעמיה הקולינריים שיש לעיר להציע במהלך החופשה הבאה שלהם.

על פי נתוני המטיילים הישראליים, תל אביב דורגה כיעד אטרקטיבי ומועדף למחפשים מטבח צמחוני או אוכל בריא ועל כן עשויה לענות על טעמם השונה של ה"פודיס" הישנים והחדשים שנולדו בישראל בתקופת הקורונה. תוכלו ללון במלון פבריק, מלון בוטיק מרשת מלונות אטלס הממוקם בלב העיר. מיקומו המרכזי מאפשר לכם להיות קרובים לכל מסעדה שתרצו לטעום מהתפריט שלה או שוק אוכל שתרצו לבקר בו, כשהוא מציע בעצמו מזנון עשיר של ארוחת בוקר הכוללת גם תפריט צמחוני. 

מלון פבריק מרשת מלונות אטלס (צילום: booking.com)
מלון פבריק מרשת מלונות אטלס (צילום: booking.com)