במגזר החקלאי הגיבו היום (שלישי) בחריפות על חתימתם של שרי האוצר והחקלאות על צווים לייבוא תוצרת חקלאית וצווים להפחתת המכסים על הייבוא של פירות וירקות.

בתגובה לכך אמר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ירוון בלחסן, שהוא גם חקלאי מרמות נפתלי: "איך ייתכן ששרים בממשלה, במדינה דמוקרטית מתוקנת, מחליטים על מהלך חד צדדי כה הרסני, שייפגע בביטחון התזונתי של תושבי המדינה ויביא להרס החקלאות וההתיישבות? הרי כבר הוכח כי הורדת מכסים על ייבוא תוצרת חקלאית אינה מוזילה את המחיר הסופי לצרכן, אך תמשיך למלא את כיסיהם של יבואנים, טייקונים ובעלי רשתות שיווק".

"אנו החקלאים, הממוקמים בגבולות המדינה, קוראים לכל שרי וחברי ממשלת וכנסת ישראל, לא להיות אלו החתומים לדיראון עולם, על גזר דין מוות למפעל הציוני החקלאי, המהווה את שכבת המגן הראשונה לביטחון התזונה של תושבי המדינה ושמירה על גבולותיה בעיבוד השטחים החקלאיים מצפון ועד דרום", הוסיף.

לדבריו של בלחסן, "מלחמת רוסיה-אוקראינה ממחישה את השלכות הרות הגורל של חיסול הייצור המקומי, ומבהירה לכל בר דעת, כי ישראל צריכה לדאוג לייצור מזון עצמאי ודווקא כעת מבצעת ממשלת ישראל, מחדל לאומי שיהיה רשום על שמה. אנו נחרצים בעמדתנו לבלום את מגמת הממשלה להרס החקלאות ונעשה כל שביכולתנו למנוע החלטה זו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר קרא לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב באופן מיידי במשבר החקלאות ולקחת אחריות על השלכות המהלך: "בנט, עתידה של חקלאות בגבולות המדינה היא באחריותך. אם החקלאות תיפגע פגיעה אנושה, תיזכה לדיראון עולם". 

בנוסף, פנה גם לסיעות האופוזיציה ואמר: "החקלאות הישראלית שייכת לכלל חלקי העם. יש חקלאים בוחרי ליכוד וש"ס, לצד חקלאים בוחרי מרצ והעבודה. החקלאות אינה עומדת במחלוקת פוליטית בין ימין לשמאל. החקלאות הישראלית היא בסיס הכוח של מדינת ישראל העצמאית. עמדו לצד החקלאים והשמיעו קולכם נגד המדיניות ההרסנית".