יו״ר הוועדה הממונה בטבריה הכריז היום (שלישי) על שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם גופי אימפקט שיצא לדרך בשכונה א׳ בעיר, ואשר צפוי לחולל מהפך בחייהם של תושבי וילדי השכונה. במסגרת הפרויקט יושקעו מיליון ש״ח בשיפוץ המרכז הקהילתי ובמגוון רחב של פעילויות כגון: חוגי העשרה לילדים, פעילויות לנוער בסיכון, פעילויות חיזוק הקהילה וקורסים לאימהות צעירות.

באירוע חגיגי נחנך פרויקט "קואליציית היום שאחרי" בשיתוף עיריית טבריה, קרן מנומדין, תנועת אור, SFI, ומרכז השלטון המקומי. במסגרת שיתוף הפעולה של הגופים, שמטרתו מתן פתרונות לבעיות שהועצמו בעקבות הקורונה, נעשה תהליך ארוך ומשמעותי בשנה האחרונה לבחירת מיזמים חברתיים וחינוכיים שיפעלו בשכונה. תושבי השכונה היו שותפים מלאים לתהליך, לבחינת הרעיונות ובחירת המיזמים שנבחרו ויחלו לפעול בשכונה בימים הקרובים במתנ"ס ששופץ במיוחד לצורך הפרויקט. 

התושבים עובדים בשיתוף פעולה מלא עם נציגי הקואליציה, נציגי העירייה וכך בחרו איך יראו המיזמים בשכונה. התושבים העלו רעיונות, הציעו פתרונות ובחרו מתוך מגוון אפשרויות את הפרויקטים המתאימים ביותר לצרכים ולאופי הייחודי של השכונה. המיזמים שיחלו לפעול בשכונה כבר בשבוע הקרוב הם: 'פותחים עתיד-פעימות' – מענה להורים לילדים בגיל הינקות, 'סח"י' – פעילות לנוער הנמצא במצבי סיכון, ו'עץ השדה' – פעילות לילדים לחיזוק תחושת השייכות למקום מגוריהם. 

תושבי שכונה א' בטבריה (צילום: אלי סבתי)
תושבי שכונה א' בטבריה (צילום: אלי סבתי)

ד"ר מירב גלילי, מנכ"לית קרן מנומדין, מסרה: "יצאנו לדרך לפני כשנה במודל חדשני וייחודי. התושבים של השכונה הם השותפים המובילים של המהלך. שיתוף הפעולה מצידם קריטי כדי לקדם מהלכים. בשכונה א' יש אתגרים רבים אבל גם פוטנציאל אדיר. בנוסף יש שותפות עם חברת SFI המלווה את המיזם, כדי שנוכל להבטיח לתושבים את התהליך והתוצר הטוב ביותר עבורם". 

בועז יוסף, יו"ר הועדה הממונה וראש עיריית טבריה אמר: "לפני מספר חודשים שביקרתי במקום היו פה רק קירות, היום יש פה גם רוח ונשמה. בזכות קרן מנומדין הוכנסו לפה רוח ונשמה. אני מודה על השותפות האמיתית והעשייה הרבה של הארגונים למען העיר טבריה".