שלום לכם שומרי/ות סף הכניסה לארץ הקודש, למדינת היהודים. אתם, השומרים על טהרת העם היהודי, שסבל יותר מכל עם אחר בהיסטוריה האנושית משנאה, רדיפות, פרעות, שואה וסבל. אתם, שדואגים לשאת את עברנו ותורתנו בגאון ובגאווה תוך שמירה קפדנית על מסורת ותורת ישראל. 

האם שמעתם על אליס, נסיכת באטנברג ממשפחת המלוכה הבריטית ואמו של הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו, שהחביאה בימי השואה בביתה באתונה אלמנה יהודיה עם שניים מילדיה מידי הנאצים כשהיא מסכנת את חייה ואת משפחתה? האם שמעתם על אנטון סוחינסקי, איכר אוקראיני שהחביא בימי השואה בביתו שישה יהודים תוך סיכון חייו וחיי משפחתו? האם ידעתם שארישטידש דה סוזה מנדש, קונסול פורטוגל בצרפת בתקופת השואה, העניק בניגוד להוראות ממשלתו, תוך סיכון חיים, אלפי ויזות ליהודי צרפת, שהצליחו לברוח באמצעותם ולהינצל מתאי הגזים?

כל זה, על קצה המזלג, מרשימה ארוכה של חסידי אומות עולם, נשים וגברים שפעלו באומץ לב ראוי להערכה, כאמור תוך סיכון חייהם וחיי בני ביתם, על מנת להציל יהודים מציפורני הנאצים. הם לא קבעו מספרים ומכסות. הם לא עשו חשבונות דתיים או פוליטיים. הם פעלו מתוך רגש אנושי להציל ולסייע למי שנמצא במצוקה בזמן מלחמה, רגש ותחושה שחייבים ללוות כל יהודי/יה באשר הם.

מעבר לחובה שלנו כעם של פליטים למוד סבל ושואה לגלות רגישות יתר לכל פליט/ה בשעות קשות, כשמאות אלפים נעקרים ובורחים מהתופת הרוסית, חובה עלינו לפעול, לסייע ולקבל אותם. כל זאת בשעה שאתם, נאמני ארץ ישראל ושומרי הסף שלה, מתאמצים להסביר ולנמק לעולם מדוע אנחנו, העם הנבחר במדינת היהודים, לא יכולים לפתוח את שערינו בפני כל פליט/ה שבורחים מהתופת ושאינם יהודים. 

לכן חשוב להזכיר לכם שב־28 ביוני 1951 נחתמה בישיבה מיוחדת של האומות המאוחדות בז'נבה האמנה הבינלאומית להגנה על פליטים, אמנה שמטילה מספר חובות על המדינות החתומות עליה, חובות שנועדו להגן על פליטים ולשמור על זכויותיהם, בתוך זה איסור גירוש או החזרה של פליטים. זאת תוך הדגשה שפליט שנכנס לשטחה של מדינה באופן לא חוקי מאזור שהוא בסכנה זכאי לחסינות מפני העמדה לדין בגין עבירת הסתננות.

לתשומת לבכם, שומרי סף יקרים, באוקטובר 1954 מדינת ישראל אישררה את פרוטוקול האמנה והיא חתומה עליה. מכאן שאם לא בעזרת המוסר, החמלה, המצפון והרצון הטוב, אז בעזרת האמנה שאנו חתומים עליה עלינו לקבל כאן כל פליט/ה שמגיעים לכאן. 

התירוצים של איבוד הזהות של מדינת הלאום היהודי בגלל כמה אלפי אוקראינים הם מגוחכים ובעיקר פוגעים בנו כעם נבון. בעולם הנאור זה נשמע ונראה כגזענות רעה ונוראה, אוי לעם הזה שאיבד את רגש החמלה ויחד עם זאת את צלמו ודמותו. אלפי חסידי עולם שסיכנו את חייהם להצלת יהודים מתהפכים בשעות אלה בקברם.