החידה השבועית: הוא נולד בשכונה ענייה בבריסל, בירת בלגיה. בצעירותו הוא עבד במפעל המשפחתי לקופסאות פח, וכתחביב הוא שר בבתי קפה ובברים. בשנות ה־50 עזב את המפעל ועבר להתגורר בפריז.

אהבת חייו הייתה זמרת ומנחה מאולם אולימפיה בפריז, שחלמה שהוא יעזוב למענה את אשתו. היא עזבה אותו לאחר שהייתה בהריון ממנו, הוא סירב להכיר בעובר כילדו, והיא נאלצה לבצע הפלה. השיר הידוע שהוא כתב בניסיון לרכך את לבה לא שינה את דעתה, אבל הפך לאחד השירים המפורסמים שלו. בעוד מעריציו טענו שהשיר הביע אהבה עמוקה, הוא טען ש"לא מדובר בשיר אהבה, אלא בהמנון שעוסק בפחדנותם של גברים ובנכונותם להשפיל את עצמם".

הוא זכה להופיע על החשובות בבמות אירופה וניסה את כוחו גם בכמה סרטים, אבל הגיע למסקנה שראוי שיתמקד בשירה ולא במשחק. הוא הלחין לחנים קצביים וגם נוגים ונמנע מלתאר תחושות כמו סבל בצורה ישירה.

ראש המפלגה הסוציאליסטית של צרפת, ומי שהפך לימים לנשיא צרפת, פרנסואה מיטראן, ניתח את שירתו בתוכנית טלוויזיה פופולרית והציג אותה כיצירה פואטית לכל דבר. שירתו, שזכתה להערכה, תורגמה ללשונות רבות. הוא נחשב מעשן כבד, ומותו בגיל 49 נגרם מסיבוכים של סרטן ריאות. הוא נקבר בבית הקברות באיי מרקיז שבפולינזיה.

אתם מוזמנים לגלות: מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:

האיש שבצעירותו בברית המועצות עשה תואר במתמטיקה שימושית הוא נתן שרנסקי, שהוחלף בעסקת המרגלים המפורסמת בגשר גליניקה. שרנסקי קיבל בשנת 1986 את מדליית הזהב של הקונגרס האמריקאי, ובשנת 2006 את מדליית החירות הנשיאותית.