אחרי שנים של טרנד המנימליזם והקון מארי, טרנד המקסימאליזם כובש בסערה את עולם עיצוב הפנים. עומס של טקסטורות, צבעים ואלמנטים שיוצרים זהות מגוונות וייחודית לחלל- זה כל הסיפור. כמה שיותר- הרי זה משובח. אבל עם כל הכבוד לטרנדים בחרנו לקחת לפרויקט המיוחד שלנו קצת מהכל אבל בשורה התחתונה להתאים את החלל למשפחה שגרה בדירה ולפרקטיות של החיים (כי מישהו גם צריך לנקות אחרי המנקה לא?).

לגור בשכירות לא אומר שחייבים לחיות בדירה קרה ומנוכרת. בעזרת קצת צבע, טפטים וריהוט נכון- אפשר להפוך את החלל לביתי שמייצג היטב את האישיות ויוצר מקום אישי ונעים עבור הדיירים.

אחרי המהפך שעשינו בסלון הפעם נתמקד בכניסה ובפינת האוכל. כזכור, בחרנו דירת משפחה בשכירות ויצרנו בה מהפך עיצובי, לבד, כדי לאפשר לכל אחד ואחת לעשות זאת בדירתם, עם או בלי ליווי מעצבת פנים.

בדירה הנוכחית, שעברה תמ"א, יצרו כניסה לדירה מהמרפסת, כך שאין בעצם חלל כניסה הגיוני או חלוקה הגיונית של החלל, ונכנסים ישר אל תוך הבית. מכיוון שהחלל המרכזי גדול, חילקנו אותו בעזרת צבעים ל-2 מתחמים: לסלון הבית ולפינת האוכל.

חלוקה נכונה של החלל (צילום: הדר יהב)
חלוקה נכונה של החלל (צילום: הדר יהב)

ראשית תחמנו את פינת האוכל בעזרת צביעת הקיר הבולט בירוק מעושן גוון 0704 ISשל נירלט. הקיר הבולט התברר כקורה תומכת שאי אפשר כמובן לגעת בה, אבל הוא חילק את החלל בצורה קצת בעייתית. צבענו את הקורה על מנת להעניק תחימה והמשכיות שתעבוד נכון עם החלל. את עומק הקורה ושאר הקירות צבענו בגוון Extra white. הדס כהן מנהלת תחום אדריכלים והשראה נירלט: "גוון הירוק הוא בחירה נועזת ומושלמת בשילוב הצהוב החרדלי שנבחר לתחימת חלל הסלון. הם גוונים שעובדים נהדר יחד".

בחירה נועזת. שילוב צבעים נכון (צילום: הדר יהב)
בחירה נועזת. שילוב צבעים נכון (צילום: הדר יהב)

את הנישה של הקיר, זו שרואים בכל כניסה לבית, בחרתי לצפות בטפט מבוסס בד דגם Leaves Green  של קרן דניס. הבחירה בטפט בגוונים ירוקים ולבנים שישתלבו היטב עם הצבעים האחרים בחלל ויקשרו את החוץ מלא העצים אל הפנים. "הטפט קל להתקנה כיוון שהוא מדבקה, כך שאין צורך להסתבך עם דבק מיוחד. פשוט מקלפים ומדביקים ישירות על הקיר", מסבירה דניס.

את פינת האוכל בחרה (בהמלצתנו) המשפחה המתגוררת בדירה, שולחן עגול עם 4 כסאות, כזה שרוב הסיכויים יתאים להם גם בדירה השכורה הבאה. ככלל, בדירות שכורות מומלץ להימנע מקניית ריהוט מאוד גדול ודומיננטי, כדי שלא תצטרכו להחליף רהיטים בכל מעבר.

תחילה לא חשבנו להוסיף שטיח, אבל כשהסתכלנו שוב על החלל עם הקיר הצבוע, הטפט ופינת האוכל זה הרגיש קצת תלוש "ותלוי" באוויר. בחרנו שטיח נועז ושמח של קרן דניס, שטיח ויניל שקל לנקות בעזרת מים וסבון - כי בכל זאת, פינת אוכל בדירה של משפחה עם ילדים - חייבת להיות פרקטית. אין ספק שהבחירה בשטיח הצבעוני היא בחירה מאוד נועזת, אבל היא מתכתבת נהדר עם הטרנד העולמי של המקסימליזם. 

 

חיבור של החלל לנוף הנשקף (צילום: הדר יהב)
חיבור של החלל לנוף הנשקף (צילום: הדר יהב)

מכיוון שלא הייתה אפשרות להכניס פה עוד ארונית או קומודה כיוון שזה חלל קטן, בחרנו להוסיף את עגלת הקומות של רשת הסטוק, כבר שתייה להורים. העגלה קלאסית ומאווררת, מתאימה תמיד לכל חלל ומספקת בקלות שטח אחסון נוסף שלא מכביד על החדר. 

את פינת כבלי החשמל והאינטרנט הכעורה שנמצאת בקיר הכניסה, בחרנו להסתיר עם עציץ קש גדול, קל ומושלם + עץ מהמם מפלסטיק מרשת הסטוק. עוד יתרון נפלא בעציץ קש הזה, שהוא חלול ורק למעלה יש קערה שמתלבשת עליו, שבתוכה מניחים את העציץ, מה שהופך אותו גם נהדר כאקסטרה מקום לאחסון וגם קל להזזה (כשצריך לנקות). 

אלמנטי הקש שהוספנו בפינת האוכל מחברים אותה לפינת הסלון כך שיש המשכיות ושיח בין 2 הפינות, על אף החלוקה.

פרקטי ונוח (צילום: הדר יהב)
פרקטי ונוח (צילום: הדר יהב)

לסיום, הרגשנו שהקיר הירוק ריק מדי, אבל גם לא רצינו להעמיס מדי, לכן בחרנו במראת קש מושלמת של INDO.CO.IL  שמתכתבת נהדר עם כל אלמנטי הטבע, מחזירה את האור הטבעי מהוויטרינה ומכניסה עוד טקסטורה מרגשת לחלל. דפנה (דפי) שגיא בעלת INDO.CO.IL מספרת כי בשנים האחרונות, בעקבות הטרנד העולמי, הביקוש לאקססוריז משלימים לבית, מלאי אופי ועם אלמנטים מהטבע - גדל מאוד.

אז מה היה לנו כאן?

מראת קש של INDO יבוא ריהוט ופריטים לבית מאינדונזיה - להשיג באולם התצוגה בפארק התעשיות עמק חפר ובאתר 

שטיח ויניל וטפט לקיר של קרן דניס - להשיג באתר

עציץ קש + עץ פלסטיק+ עגלת בר של רשת הסטוק - להשיג בחנויות הרשת בפריסה ארצית ובאינסטגרם

צבעי קיר של נירלט - להשיג בחנויות המותג ובאתר

ייעצה לפרויקט המהפך: עדי ארליך מעצבת פנים בעלת סטודיו ברליך - עיצוב חלל