בפגישה שנערכה היום (שני) בין שר החוץ יאיר לפיד, לעמיתו הסינגפורי ד"ר ויויאן בלאקרישנאן, הודיע האחרון כי בכוונת סינגפור לפתוח שגרירות בישראל לראשונה מאז כוננו היחסים בשנת 1965.

סינגפור וישראל מקיימות קשרים ידידותיים כבר עשרות שנים אך בפרופיל פומבי נמוך יחסית. הסיבה לכך היא הרגישות הפוליטית נוכח העובדה ששתי שכנותיה של סינגפור הן מלזיה ואינדונזיה - שתי מדינות מוסלמיות גדולות. בנוסף בסינגפור עצמה יש מיעוט מוסלמי.

חלק משמעותי של היחסים בין המדינות נוגע לשיתוף פעולה מודיעיני וביטחוני. סינגפור רכשה במהלך השנים מערכות נשק רבות מישראל. לפני כמה חודשים ביקר שר הביטחון בני גנץ בסינגפור. בחודש שעבר ביקר במדינה הרמטכ"ל אביב כוכבי.

שר החוץ יאיר לפיד: "מברך את החלטת ממשלת סינגפור לפתוח שגרירות בישראל לראשונה מאז כוננו היחסים. הדבר מהווה עדות נוספת ליחסים הטובים והמיוחדים בין המדינות".

בתוך כך, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן חתמה על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית עם שר החוץ של סינגפור, ויכלול שיתופי פעולה בתחומים: מזון, חקלאות, בריאות, חינוך, קיימות ותחבורה בין המדינות.

סינגפור היא אחת משותפותיה החשובות של ישראל בנושא הביטחוני, כאשר המדינה האסייתית היא גם מעצמת היי טק במזרח היבשת. בשנים האחרונות מנסה ביתר שאת סינגפור, לשים דגש על עולמות הבינה המלאכותית וסימנה את ישראל כשותפה אסטרטגית במהלך.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, אמרה: ״בינה מלאכותית היא תשתית לעתיד המדע וההייטק הישראלי ובעלת פוטנציאל למגוון גדול של סקטורים בכלכלה. שוק הבינה המלאכותית צומח בכ-20% כל שנה, ובשנים הקרובות אף יגיע לחצי טריליון דולר. מדובר בהוכחה נוספת שהמוח הישראלי הוא נכס ליחסי החוץ".