גמר שכל כולו נשים. אחרי 11 עונות של הישרדות זה סוף סוף הולך לקרות. גמר שלם שכולו על טהרת המין הנשי. רק חבל ששתיים מתוך הארבע האחרונות לא ראויות למעמד, אבל עוד נגיע לשם בהמשך.

עוד בטרם נגיע להדחה הבלתי נמנעת של זהר שטראוס, חייבים להתייחס לכך שהפרק ששודר אתמול (שני) הוכיח שאפילו השורדים על האי כבר הבינו שלאף אחד מלבד ג'קי אזולאי אין באמת סיכוי להוציא משהו מהעונה. כל חלקו הראשון של הפרק הוקדש לקרב לקקנות בלתי מתפשר בין שירה פרבר לזהר והכל למען מטרה אחת – לעשות לג'קי נעימי באגו כדי שתבחר בהם להישאר במשחק.

במועצה עצמה האירוע החשוב הוא לא ביטול החסינות של זהר, זה היה צפוי מהרגע שג'קי שלפה את הפתק. האירוע המשמעותי היה נאומו של זהר למושבעים שנפתח במילים: "אל תהיו נקמנים". בפעם הראשונה מזה 10 עונות, מישהו במשחק סוף סוף מתייחס לאחת הבעיות הגדולות של "הישרדות ישראל" – המושבעים לא מצביעים לשחקן הטוב ביותר, אלא לברירת מחדל, כדי שחס וחלילה לא יצאו פראיירים שהם מצביעים למי שדאג להעיף אותם מהמשחק. 

הבעיה הגדולה ביציאה הנחמדה למדי של זהר מהמשחק היא שבמהלך האחרון שלו, זהר דאג פעם נוספת להראות כמה שאין במשחק הזה אף אחד שחושב קדימה, מלבד ג'קי, והעניק לה את הקול הכפול שקנה במכירה הפומבית. על פניו, מהלך שנועד רק להראות לה שהוא לא נוטר טינה, בפועל, אם היה יודע שהולכת להיות מועצה נוספת, אולי היה מעדיף לתת את הקול שלו לאחת מהנשים האחרות, בתקווה שיצליחו "לכרות את ראש הנחש".

זהר שטראוס יוצא מהמשחק (צילום: צילום מסך רשת 13)
זהר שטראוס יוצא מהמשחק (צילום: צילום מסך רשת 13)

זהר יוצא מהמשחק

אבל כמובן שמהלך כזה לא יכול לקרות. כי בעונה שבה הגיעו ארבע נשים לגמר, אפשר להגיד שיש רק אחת שבאמת זכתה במקומה שם עם מהלכים אסטרטגיים והקרבה אישית גדולה (ג'קי), יש אחת שהגיעה לשם למרות שסומנה כבר מהיום הראשון, ונאלצה לטפס שלב שלב בסולם ולרקד בין הטיפות, תוך שהיא בונה מערכת יחסים טובה עם רוב המושבעים (אלה), ויש שתיים שהמקום שלהן בגמר הוא רק כי הן לא באמת מאיימות על אף אחת אחרת.

הרי ג'קי אמרה להן בפנים כבר בשתי הדקות הראשונות של הפרק – "אני רוצה לחשוב על עצמי, על הגמר שלי". ומה עונה שירה? שהיא מוכנה ללכת הביתה. זו התנהגות של מישהי ששרדה עד לחמישייה האחרונה? את שומעת את המועמדת הבכירה לזכייה בתכנית אומרת לך שהיא הולכת להוציא אותך מהמשחק, ובמקום לעשות הכל כדי להישאר, את בוחרת להיכנע בלי מאבק? מצטער, אבל גם התירוץ של "ברית הנשים" לא תקף פה. את רוצה להוביל ברית נשים ולהיות חלק אינטגרלי בה? תעבדי על זה! תרוויחי את מקומך! 

עד כמה לא סופרים את שירה על האי? בזמן שהיא נואמת את חייה במועצה, ג'קי ודודו מנהלים שיחה פרטית משלהם, אף מושבע לא מקשיב לה והמנחה אפילו לא מתעסק במה שיש לה להגיד וקוטע אותה כדי להבין מה יש לדמות האמיתית היחידה במשחק להגיד.

שירה, וגם אודליה בחלקים רבים בחציה השני של העונה, פשוט נגררו אחרי ג'קי. הבינו שהיא ודודו יכולים למשוך אותן קדימה, ונתנו להם. ההבדל היחיד הוא שלפחות אודליה הביסה את דנדן והדיחה אותו (או במילותיה שלה מהפרקים האחרונים – היא לא יכלה לחזור הביתה בלי שהילדים שלה ישמעו את גיא זו-ארץ מכריז עליה פעם אחת כמנצחת באתגר).

שירה פרבר מקריבה את עצמה (צילום: צילום מסך רשת 13)
שירה פרבר מקריבה את עצמה (צילום: צילום מסך רשת 13)

שירה פרבר

אז מה הולך לקרות עכשיו? בגמר ישבו שלוש נשים, הרביעית תצטרף למושבעים. אישית אני מאמין שזו תהיה שירה, ולו רק בגלל שג'קי יודעת שהיא לא תיתן את הקול שלה לאף אחת אחרת. אני אפילו לא מאמין שהיא תזכה בחסינות, לא נראה שהיא מסוגלת לזה.

אז כאמור – שלישיית הגמר לדעתי תהיה ג'קי, אלה ואודליה. אם נחלק את קולות המושבעים, הקרב הגדול יהיה בין ג'קי לאלה כמובן. מי תהיה הזוכה? תלוי אם המושבעים יקשיבו לעצה של זהר או לא.