ארץ ישראל עשירה בהיסטוריה מפוארת ובמבנים עתיקים מלאים בסיפורים מתוקפות שונות בעבר - ממצודות שקיימות עוד מתקופת התנ"ך ועד לארמונות מימי הצלבנים ומבנים נוספים מימי השלטון העות'מני והבריטי. לצד המלחמות ומאבקי הכוחות שנראו כאן לאורך אותן תקופות, השליטים השונים בנו בארץ במהלך השנים הללו גם מבנים מרהיבים ביופיים, כמו העיר קיסריה או אתר מצדה שאותם בנה הורדוס או חומות ירושלים שנבנו על ידי יוליוס קיסר ועוד. 

עם חלוף השנים חלק מהמבנים ההיסטוריים שנבנו כאן הוסבו למלונות או אתרי תיירות. סקר בינלאומי שנערך על ידי Booking.com חשף כי 45% מהישראלים ציינו שמבחינתם ביקור באתרים היסטוריים זה אחד המניעים המשמעותיים ביותר ליציאה לחופשה (בקרב המטיילים בעולם הנתון עומד על 63%).

אז אם אתם נכללים בין חובבי ההיסטוריה ואדריכלות ייחודית ומרתק אתכם להרגיש למספר לילות שאתם נמצאים בתקופת האימפריה הרומית או בתקופה העות'מאנית, הנה כמה מהמקומות הכי יפים עם שנושאים איתם היסטוריה מרגשת.

המלון הסקוטי על חופי הכנרת
בבניין היסטורי מהמאה ה-19 המשקיף אל רמת הגולן ממוקם מלון, שבעברו שימש כבית חולים שהוקם על ידי רופא סקוטי ולאחר מכן הוסב השימוש בו לאכסנייה לצליינים, עד שבשנת 2004 הפך למלון מפואר עם בריכה. חדרי המלון נחלקים בין הבניין הישן לאגף החדש שנבנה, ומספקים נוף לכנרת בתפארתה. בפני האורחים עומדת האפשרות לבקר בגלריה לאמנות במקום ולצאת לסיור מודרך במלון בו תפורט ההיסטוריה המרתקת והארוכה שלו. 

המלון הסקוטי על חופי הכנרת (צילום: booking.com)
המלון הסקוטי על חופי הכנרת (צילום: booking.com)

מלון דריסקו התל-אביבי
בשני מבנים היסטוריים צמודים בתל אביב ממוקם מלון דריסקו, מבנה שעבר טלטלות רבות לאורך השנים. הוא הוקם על ידי מתיישבים אמריקאים, האחים דריסקו, על מנת לשמש כמלון יוקרה עוד במאה ה-18. בהמשך עבר המלון ידיים נוספות ונמכר לארנסט הרדג, מקהילת הטמפלרים, והפך יוקרתי עוד יותר, כששמו שונה על ידו ל-"מלון ירושלים". בהמשך שימוש המלון כמפקדה הצבאית של הבריטים, לאחר מכן כמבנה עבור פליטים יהודים, וכן בשלב מסוים גם כמשרד החינוך הישראלי, עד שלאחרונה שיחזר את ייעודו המקורי והפך חזרה למלון שהוא היום. מקום האירוח הזה, ששוכן בין נווה צדק ויפו העתיקה, מציע לאורחיו טרסת גג המשקיפה לים, גינה, מסעדה ומרכז בריאות. על פי חוות דעת מהימנות של משתמשי Booking.com, המלון ממוקם במיקום הטוב ביותר בתל אביב.

מלון דריסקו על גבול נווה צדק-יפו (צילום: booking.com)
מלון דריסקו על גבול נווה צדק-יפו (צילום: booking.com)

בית ח'רופה במושבה הגרמנית בירושלים
בבניין ההיסטורי לשימור, שנבנה בתחילת המאה ה-20 ושימש תופרת מאוד מוכרת באותם זמנים ששמה חרי ח'רופה, שוכן בימים אלו מלון הבוטיק וילה במושבה, שממוקם במרכז המושבה הגרמית בירושלים. את הבניין בנתה התופרת ח'רופה בזמן שלטון המנדט הבריטי באמצעות הכסף שהרוויחה ממכירה שמלות יוקרתיות שתפרה לנשים ממעמד גבוה. במקום האירוח תוכלו למצוא שירותי רכיבה על אופניים ללא תשלום, באמצעותם תוכלו לבקר במבחר אתרים היסטוריים במרחק רכיבה קצר, כמו טחנת הרוח של משה מונטיפיורי, הכותל המערבי, שער יפו ועוד. זוגות אוהבים את המיקום של המלון הזה במיוחד - הם דירגו אותו באתר Booking.com כמאוד מיוחד עבור טיול לזוג.

מלון וילה במושבה הירושלמי (צילום: booking.com)
מלון וילה במושבה הירושלמי (צילום: booking.com)

בית אלכסנדרה בעיר העתיקה נצרת
נצרת היא אחת מהערים הישראליות שמכילות בתוכן מגוון רחב של סיפורים היסטוריים, ונחשבת לאתר עליה פופולרי בתרבות הנוצרית בשל חיבורה לישו ולמשפחתו. ברובע העתיק של העיר, בסמוך לשוק, נמצא בית ההארחה בית אלכסנדרה השוכן בבניין היסטורי, אשר נקרא על שמה של קרובת המשפחה של בעלי המלון שציוריה עדיין מקשטים את קירות המקום. חדרי הבית מעוצבים בתערובת ייחודית המשלבת בין ריהוט חדש וקירות אבן עתיקים. ממש כשיוצאים מהמלון אפשר ליהנות מצעידה בסמטאות העיר העתיקה ולבקר באתרים היסטוריים רבים באיזור, כמו כנסיית הבשורה שנמצאת במרחק של 10 דקות הליכה בלבד.

בית אלכסנדרה בנצרת (צילום: booking.com)
בית אלכסנדרה בנצרת (צילום: booking.com)

מלון הבוטיק טמפלרס המשקיף על הגנים הבהאים בחיפה
מלון זה שוכן בבניין עתיק משנת 1872 שעבר עבודות שיפוץ קפדניות. משפחת אפינגר מקהילת הנוצרים הטמפלרים הקימה את המלון והוא נוהל על ידם עד שנות הארבעים של המאה העשרים. המקום פעל כמלון גם לאחר רכישתו בשנת 1950 על ידי ניצול השואה שמואל דרזנר. בתחילת שנות האלפיים עבר המלון לידי חברת נכסים והתבצע בו שיפוץ מאסיבי. כיום מציע מקום האירוח חדרים מפוארים ואלגנטיים המעוצבים באופן אישי בסגנונות שונים בהתאם לאופי המבנה. המלון נמצא בקרבת הגנים הבהאיים הצבעוניים ונמל חיפה.

מלון טמפלרס בחיפה (צילום: booking.com)
מלון טמפלרס בחיפה (צילום: booking.com)