אנו נמצאים כבר למעלה משנתיים אל תוך המגיפה ששינתה את העולם והכניסה לנורמות היום יום שלנו את המסכות, בדיקות האנטיגן או הבידוד. אמנם רוב האוכלוסייה כבר מחוסנת נגד הנגיף, מהידבקות או חיסון קורונה, אך נראה שהתוקף מתחיל להתרופף ואנחנו עם הפנים לקראת הגל השישי של המגיפה העולמית. 

בשיחה עם מעריב פרופסור רפי קאראסו הסביר כי על אף שיותר מ-70% מאזרחי ישראל כבר נדבקו, אנו נמשיך לראות את מגמת התחלואה עולה, אך לא כפי שאתם חושבים. חולי הקורונה שכבר הכילו בגופם נוגדנים לנגיף יחוו את המחלה כעת באופן קל הרבה יותר. אם בהתחלה המחלה נמשכה זמן רב והראתה תסמינים קשים, כיום חולי הקורונה כמעט ולא ירגישו את הנגיף או יחוו אותו ימים ספורים בלבד. 

"כיום התסמינים השתנו. אם בהתחלה היינו שומעים על כאבי גרון, ירידה בחוש הטעם והריח וחום גבוהה, היום כמעט ולא נראה את התסמינים האלו", אמר פרופ' קאראסו. עוד הוא הסביר כי התסמינים הנפוצים ביותר כיום הם בסך הכל תחושת צינון או חולשה שנמשכת כמה ימים אך עוברת די במהירות. 

לדבריו של המומחה, הסיבה לעלייה בתחלואה בימים אלו היא בעיקר העובדה שיותר ויותר נדבקים לא מרגישים את התסמינים על גופם ולכן אינם נבדקים. במקרה כזה חולי הקורונה ממשיכים להסתובב ברחבי העולם ולהדביק עוד ועוד אנשים. 

עוד הסביר הפרופסור כי אחד הדברים שהכי חשובים שתזכרו הוא שגם אם נבדקתם בזן אחד של הנגיף, אתם לגמרי יכולים למצוא את עצמכם נדבקים בזן אחר. "אמנם יש הבדלים קטנים בצורה בה הנגיף ישפיע על הגוף, תלוי גם במחלות רקע, אך בפירוש ישנם אנשים שנדבקו מספר פעמים – כל פעם בזן שונה", טען.