בואו נפתח בחידה: מה משותף להפקת "הישרדות" והשורדות והשורדים לאורך כל העונה? אל תשברו את הראש – לכולם אכפת רק מג'קי אזולאי. קחו כל אבן על האי, כל צדף, על כולם יהיה רשום "ג'קי". היא הפכה את האי הזה, את העונה הזו, וקצת את המשחק הזה לשלה.

דוגמה מובהקת לכך קיבלנו במשימת החסינות. במשך שעות גיא שואל שאלות, מספר סיפורים, מטריף את הבנות ומשגע אותן כדי להעביר את הזמן – מנחה לתפארת. אבל בואו נפרק את זה. ג'קי סיפרה על הקריירה הטלוויזיונית, על המאבק להגיע לגמר התכנית, על השעון ב-50 אלף שקלים שקנתה אחרי שנים של חלומות על סמל הסטטוס. ומה שמענו על שירה? לא הרבה, רק שהיא ושרה נתניהו יכולות לרשום שורה אחת זהה בקורות חיים.

משימת החסינות האחרונה (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
משימת החסינות האחרונה (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

לאף אחד אין ספק שג'קי היא זו שמובילה את העונה ומקדמת אותה כבר מהיום הראשון. כולנו שמענו את סיפור חייה הלא-פשוט לפחות אחת לשבוע. מישהו למד משהו בעונה הזו על שירה עד הפרק האחרון? לאורך כל העונה, העריכה שמה דמויות מסוימות בפרונט, בחירה לגיטימית. אבל ידעתם שיש מתמודדת שמגיעה לרביעייה האחרונה (אולי אף לגמר), למרות שהיא בתחתית שרשרת המזון, למה לא לתת לנו לראות אותה?

אז נכון, לבקר דרך המקלדת זה פשוט. אני עצמי נכנסתי בשירה הרבה פעמים לאורך הטורים. היא הרוויחה את הביקורת, לפחות דמותה על המסך – כי חשוב להדגיש שהאדם על האי נמצא במצב קיצון שאינו מאפיין את חיי היום יום. אבל שירה בפרק של אתמול הייתה לוחמת. הייתה האמזונה שהיא דרשה מעצמה להיות ושאפה להראות לאורך התכנית – ומגיע לה שאפו.  לעמוד במשך שעות על עמוד, שלהגדיר אותו כ"לא נוח" זה אנדרסטייטמנט, לראות את חברה שלך מתעלפת מול העיניים, ולהמשיך לעמוד עם פוקר פייס? התרשמתי.

שירה פרבר  (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
שירה פרבר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

אבל בסוף, כמו לאורך כל העונה, יש מנצחת אחת. ג'קי אזולאי הבטיחה את מקומה בגמר. כן זה היה ידוע בערך מהשבוע הראשון, אבל לפחות עכשיו כבר לא צריך לחכות יותר. אלה תצטרף אליה לשם, ככל הנראה, למרות הריב ביניהן. עכשיו נותר לראות אם מפלס העצבים במחנה בין שתיהן יישאר נמוך, או שהקירבה למיליון השקלים תציף את העצבים החוצה. פרומו קטנטן לזה קיבלנו כבר בתחילת הפרק, אבל האקשן האמיתי יגיע רק בשבוע הבא – שבוע הישרדות VIP האחרון. 

לסיום -  חשוב להתייחס להתעלפות של אודליה. זו לא הפעם הראשונה שמתמודד בהישרדות מתעלף. זה חלק מהמשחק שפחות כיף להיחשף אליו, אבל זה קרה בעבר ועוד יקרה בעתיד וטוב שיש צוות רפואי שנמצא על האי ויכול לתת מענה תוך רגע, אבל בעונה הנוכחית זה קרה שלוש פעמים - למי שהספיק לשכוח, פאני בר-מוחא ושירה התעלפו במשימות קודמות בעונה. זה כמובן לא מעיד על המתמודדות עצמן, גם לא על ההפקה, לעיתים מזל רע הוא פשוט מזל רע, אבל אפשר לקוות שבעונה הבאה נזכה לקצת פחות דרמה בפן הרפואי של המשחק.