מצוות ביעור החמץ המתקיימת בבתים רבים בישראל הולידה מנהג חדש שמזוהה עם חג החירות - ניקיונות לפסח. שבועות לפני ליל הסדר ישראלים רבים מנצלים את המועד השנתי כדי לפתוח מיגרות, לנקות את ארונות המטבח ולהגיע לפינות שככל הנראה נשכחו מהשנה שעברה. על אף שכבודם של חומרי הניקוי במקומו מונח, הם בעלי חסרונות בריאותיים רבים שעלולים להזיק לאוויר שאנו נושמים או לעור שלנו. 

כדי שתוכלו לחטא את הבית כמו שצריך בדרך ירוקה שתשמור גם עליכם, חברת אורגניקזון, המתמחה במוצרי ניקוי אורגניים, סיפקה עבורנו כמה טיפים עם מוצרים אקולוגיים ירוקים:

1. סודה לשתייה - במקום להשתמש בחומרים כימיים רעילים, פזרו סודה לשתייה על משטחים מלוכלכים ועל סירים עם כתמים קשים. סחטו לימון טרי מעל הסודה, ותנו לתמיסה לעשות את העבודה. אחרי 5 עד 10 דקות התיזו מים על המשטח, נגבו או קרצפו את האזור וקבלו משטח בוהק במיוחד ונטול רעלים.

2. מלח שולחן - לניקוי הכיריים משאריות תבשילים או קפה, התיזו מלח שולחן. אחרי שהשאריות יתקררו, נגבו אותם עם מטלית רטובה

3. שמן זית - כדי להשיג מראה עץ בוהק, ערבבו חצי כוס שמן זית, חצי כוס חומץ ושתי כוסות של מים חמים. את התערובת הניחו על העץ והסירו אותה עם מטלית.

שמן זית (צילום: ingimage ASAP)
שמן זית (צילום: ingimage ASAP)

4. חומץ לבן - חומץ לבן יסייע להיפטר מכל משטח דביק. זכוכית, רצפות, קירות ואפילו בגדים. טיפ למקצועניות: טבלו את ראש המקלחת בחומץ, והוא יראה לכן חדש לחלוטין.

5. תבלינים - אם הצטברו ריחות אוכל מטרידים בתנור, שפכו מעט קינמון ואגוז מוסקט על צלחת ישנה. סחטו מעט מיץ תפוזים מעל התבלינים ותנו לצלחת להישאר בתוך התנור עד שתתקרר. התערובת תסייע להעלים את הריחות הבעייתיים, ותשאיר אתכן עם ריח הדרים וקינמון נעים במיוחד.

6. גליל מטליות במבוק רב פעמי - סיבי הבמבוק הטבעיים של Green Flash הינם בעלי יכולת אנטי בקטריאלית הדוחה התפתחות חיידקים, יכולת ספיגה מעולה ועמידות המתאימה לשימוש רב פעמי. מתאים לניקוי יבש ורטוב. אינה שורטת ואינה משאירה שאריות סיבים.

7. ביצת הפלא למקרר - בכל מקרר ביתי יש ריכוז גבוה של גז אתילן טבעי הנפלט מהפירות והירקות. על אף שגז זה אינו מזיק לבני אדם, הוא גורם לריקבון מזורז של פירות וירקות. ביצת הפלא סופחת את הגז ובכך מאפשרת לפירות ולירקות להישאר טריים, תוך שמירה על המרקם והערכים התזונתיים שלהם לאורך זמן.

ביצת הפלא למקרר של Green Flash (צילום: אסף לוי)
ביצת הפלא למקרר של Green Flash (צילום: אסף לוי)

8. ספוג קרצוף לניקוי כללי – ספוג מקליפות אגוזי מלך מרוסקות המקנות לסיבי הניילון הממוחזר יכולות קרצוף ושפשוף מרשימות ללא שריטות, מיועד לניקוי שיש מטבח, כלים בעלי ציפוי נגד הדבקה, נירוסטה, מחבתות, סירים, סכום, חרסינה, אמבטיה ומשטחי עבודה. בריא יותר לשימוש שהוא מכיל חומר אנטי-בקטריאלי טבעי ואינו מכיל חלקיקי קרצוף מלאכותיים.