"נכנסתי אל החדר וראיתי את אשתי, ענבל, כולה לבנה, העיניים שלה היו מגולגלות לאחור, כשניגשתי אליה היא אמרה לי 'אני הולכת למות'", משחזר קובי פרץ, הזמר והיוצר הים-תיכוני, את רגעי האימה שחווה בערב שמחת תורה האחרון, כשאשתו ענבל עברה קריעת רחם יומיים לפני הלידה המתוכננת של ילדם בניתוח קיסרי. זה כמעט הוביל למותה. בעקבות האירוע, משיק פרץ השבוע את השיר שהקדיש לה, "גיבורה שלי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אשתי הייתה צריכה ללדת כמו שהיא ילדה את כל שלוש הלידות האחרונות שלה - בניתוח קיסרי. זה היה יומיים לפני התאריך שקבעו לה בתל השומר, אני ישנתי בסוכה עם הילדים, היא ישנה בחדר למעלה. בסביבות 4 לפנות בוקר הבן שלי שמע, 'תעזרו לי. ליאל, דניאל, ארי, תעזרו לי!', קול שעולה ונחלש מרוב הכאבים. הבן שלי אמר לי 'אבא אני חושב שאמא צועקת, קוראת לנו', בהתחלה אמרתי מתוך שינה 'זה לא יכול להיות', אבל אז התעוררתי", סיפר פרץ.

"עליתי אליה, וכשאני פותח את הויטרינה, אני רואה אותה על הספה - לבנה עם העיניים מגולגולת אחורה. היא אמרה לי 'אני הולכת למות'", סיפר. "התקשרנו לאמבולנס. היא לא יכולה לזוז, עד שבא אמבולנס והצליחו להרים אותה לכיסא כי היא לא הייתה יכולה לשכב. תוך חצי שעה היינו בבית חולים. מסתבר שנקרע לה הרחם, והתינוקת איבדה חמצן ודם, מהר הכניסו אותה לחדר ניתוח. יצאתי החוצה, בזמן שהיא הייתה בטיפול נמרץ. והתחלתי לבכות כמו ילד קטן, התחלתי לדבר עם בורא עולם, אמרתי 'אבא, אני מתחנן שלא תשאיר אותי אלמן, וגם חיכיתי לילדה הזו אחרי 3 בנים, אני מתחנן תשאיר את אשתי והתינוקת בחיים. זה הדבר הכי יקר שיש לי בחיים'". 

קובי פרץ, ענבל פרץ, אלי פרץ (צילום: ניר אמיתי)
קובי פרץ, ענבל פרץ, אלי פרץ (צילום: ניר אמיתי)

"ברגע שנקרע רחם, בהרבה מקרים או שהאשה נפטרת או שהתינוק או ששניהם", המשיך וסיפר פרץ באימה. "בדרך כלל כשאתה בחדר לידה אתה שומע בכי של תינוק, אבל הפעם לא שמעתי. הרופאים אמרו לי 'אשתך בסדר, היא ניצלה בנס', חיברו אותה לטיפול נמרץ. עובר יכול לצאת במצב כזה עם מום בראש או מום בלב. בחצי השעה הראשונה בטיפול נמרץ התינוקת איבדה דם, נתנו לה מנת דם דרך הווריד. זה היה מחזה קשה. מאוד מורכב. בסופו של דבר הצליחו להציל גם את התינוקת. שתיהן יצאו ממש בנס, קיבלתי גם את האשה וגם את הילדה כנס גלוי".

בשיר הגדרת את מה שקרה "נס", אתה מרגיש שקרה לך נס?
"אני כל יום מודה לו, כל יום וכל היום. ואני אומר שבלי האמונה והעזרה שלי מבורא עולם, עם כל הכבוד לכולם, בלי הניסים והעזרה, ובלי יד אלוהים... אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה".

את הלילה שלא ישכח לעולם, החליט פרץ להפוך לשיר אותו הוא הקדיש לאשה שאיתו, שנושא את השם שכל כך מתאים לסיטואציה "גיבורה שלי". "לפני 8 שנים הוצאתי את השיר 'סה לה וי' שהפך ללהיט, לפני חודשיים חבר שלח לי שיר שנקרא 'CRAVATA' ואמר לי 'זה ה-סה לה וי הבא שלך'. שמעתי את השיר המון, כל הזמן ראיתי אותו באינסטגרם, זה להיט ענק בדרום אמריקה, ואמרתי לחבר 'במשך חודש אני לא שומע כלום חוץ מהשיר הזה', והחלטתי להקליט לו גרסה עברית. כששלחתי אותו לכותב, צ'ולי זכאי, הוא כתב שיר אהבה סטנדרטי. סיפרתי לו את הסיפור, והוא אמר 'תבוא אליי, שכח משיר אהבה בינו לבינה, ספר לי את הסיפור על אשתך', וכך יחד כתבנו את השיר. התגובות שאני מקבל עליו הן מדהימות, 'אחד הטובים שהיה לך בכל הקריירה' שיר שנולד מתוך נס. אנשים שומעים את ההתרגשות בקול שלי".

איך היה לצלם איתה קליפ?
"מרגש, מדהים, היה צחוקים, היו דמעות, התרגשו עם התינוקת, זה דבר שילווה אותי כל החיים. גם אותי, גם את ענבל וגם את הילדה".

"הצעד הכי חכם שעשיתי"

פרץ, שהורשע בעבירות מס, השתחרר מבית הסוהר לפני קרוב לארבע שנים, אחרי שהשלים 9 מתוך 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו. הזמר שוחרר מוקדם בזכות חנינה מיוחדת שהעניק לו הנשיא ריבלין לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. באותה תקופה הסביר הזמר כי נקלע אל הפרשה עקב ניהול לא נכון מצד אמרגניו. בתקופה האחרונה החליט פרץ לשמור על עצמו ולמסור את ניהולו האישי לאשתו: "כמעט שנתיים שענבל מנהלת אותי במשרד, בהופעות, כל הבוקר, וזה הצעד הכי חכם והכי נבון שעשיתי בחיים. חוץ מהמוזיקה אני עושה לא מעט נדל"ן, הזדמנויות".

הרבה אנשים שאהבו מוזיקה ים תיכונית ומזרחית לפני עשר-עשרים שנים ויותר אומרים שהמוזיקה המזרחית של פעם נעלמה, היום זה פופ עם קצת סלסולים. איך אתה מרגיש עם זה?
"זה לא מפריע לי, אני עושה גם שירים יותר פופיים, אני עושה מהכל. בסוף בשורה התחתונה, עם כל הכבוד לאמנים, הם לא מתפרנסים מיוטיוב או מספוטיפיי בסוף הפרנסה של אמן היא הופעות, אירועים, בר מצוות ועדי עובדים ושם אני נמצא יותר מ-20 שנה. אתה יכול להוציא שיר הכי להיט אם הוא לא מופיע איתו - אז מה זה שווה?", טען פרץ.

קובי פרץ (צילום: עמי ארליך )
קובי פרץ (צילום: עמי ארליך )

"אני עושה את מה שאני אוהב, את מה שהקהל צריך וצמא אליו", המשיך, "ויש שירים שהם עכשוויים. לא בא לי לעשות שיר שיתפוס יום או חודש. אני הייתי רוצה לעשות שירים שיהיו פה לעוד כמה שנים, ויש לי לא מעט כאלה. יש שירים שאני רואה אותם שירים עכשווים, אבל אני רוצה ששירים יהיו פה למשך לפחות כמה שנים. שיר - אם לא שומעים אותו עוד 5 או 10 שנים ומקשיבים לו תוך חודש - אז שוכחים ממנו, זה לא שווה מבחינתי. לא בא לי להיות כחלק מתוך העדר, אלא להיות רועה צאן".

היית אמור להכנס לבית האח הגדול, רגע לפני ויתרת. יש סיכוי שעוד נראה אותך שם?
"לא נראה לי. קיבלתי שם הצעה שלא הציעו לאף אחד, אבל רגע לפני הבן שלי אמר לי 'אבא אתה עוד פעם עוזב אותנו', אמרתי שאין שום דבר בעולם עבורו, אני אעשה את זה שוב לבן שלי".