שר החוץ המצרי סאמח שוכרי החליט להצטרף לפסגת שרי החוץ שתתקיים מחר (ראשון) בישראל. שני מקורות שמעורים בהכנות לפסגה אמרו לוואלה! כי שוכרי יגיע מחר לישראל ויצטרף לשר החוץ לפיד, שר החוץ האמריקני בלינקן ושרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו במלון בדרום הארץ.

מקורות שמעורים בהכנות לפסגה אמרו כי מתקיימים מגעים עם ירדן כדי ששר החוץ איימן סאפאדי יצטרף גם הוא למפגש שרי החוץ. הפסגה תתחיל ביום ראשון בערב. שרי החוץ יבלו את הלילה במלון ויערכו ארוחת ערב משותפת. הפסגה תימשך ביום שני בבוקר.

יאיר לפיד ואנתוני בלינקן (צילום: Edits palens)
יאיר לפיד ואנתוני בלינקן (צילום: Edits palens)

לפני שבוע, אמרו לוואלה! חמישה מקורות ישראלים, אמריקנים ופלסטינים כי שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן מתכנן להגיע בשבועיים הקרובים לביקור בישראל, ברשות הפלסטינית, בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות.

זה יהיה ביקורו הראשון של בלינקן בערב הסעודית ובאיחוד האמירויות מאז שנכנס לתפקידו. הביקור צפוי להתקיים בתקופה של מתיחות רבה בין ממשל ביידן לבין שתי בנות בריתה של ארצות הברית במפרץ. המתיחות הזו גברה על רקע הרצון של ממשל ביידן לזכות לתמיכה סעודית ואמירתית בנוגע למשבר באוקראינה ובמיוחד בכל הנוגע להגדלה של ייצור הנפט.

לפני שבועיים שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם מלך ירדן עבדאללה. הפגישה, שהתקיימה בבירת המדינה, עמאן, התרחשה לקראת חודש הרמאדן ובעקבות הדאגה על מתיחות גוברת בירושלים. זוהי פגישתו השנייה של לפיד עם מלך ירדן.

שר החוץ יאיר לפיד על פגישתו עם בלינקן בלטביה (צילום: Kaspars Norde)

"סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח", אמר לפיד בתום הפגישה, "היחסים המיוחדים שלנו עם ממלכת ירדן מבטיחים עתיד טוב יותר לילדנו, השלום ביננו הוא לא רק שכנות טובה אלא גם האחריות המוסרית שלנו לשני העמים".