על רקע השיח התקשורתי בתקופה האחרונה, על מתן עדיפות בחברות ההייטק לבוגרי יחידה 8200 והיחידות הטכנולוגיות - פרויקט חברתי חדש נועד לקדם לוחמים משוחררים להכשרה ולהשתלבות בעולם זה.

תוכנית "תבור 575" של הילמ"ה - הייטק למען החברה, בשיתוף המועצה הציונית בישראל, נועדה לסייע ללוחמים משוחררים להדביק את הפערים הטכנולוגיים מול בוגרי היחידות הטכנולוגיות אחרי השחרור, ולהשתלב בתפקידים מובילים בתעשיית ההייטק.

בוגרי היחידות הלוחמות אשר סיכנו את עצמם במהלך השירות הצבאי מוצאים עצמם בעת השחרור מהצבא בעמדת נחיתות בשוק התעסוקה, ביחס לחבריהם בוגרי היחידות הטכנולוגיות. בעוד האחרונים "נחטפים" מיד עם השחרור לחברות ההייטק המובילות וזוכים לתנאים מפליגים, חבריהם הקרביים, שגם להם נתוני איכות גבוהים, יכולים להשתלב בעיקר במשרות עם שכר לא גבוה.

"תבור 575 היא התוכנית היחידה המשלבת כניסה לעולם ההייטק, יחד עם מציאת משמעות בעבודה ויצירת אימפקט משמעותי על אוכלוסיות שלמות", אומרת מירב ישראלי־אמרנט, סמנכ"לית השותפויות של הילמ"ה, שמוסיפה: "בתוכנית מקבלים הכשרה מקיפה וצוברים ניסיון מעשי בפיתוח פרויקטים חדשניים עבור המגזר הציבורי. התוכנית גם כוללת עבודה בשכר במשך שישה חודשים, שבמהלכה יצברו הלוחמים ניסיון כג'וניורים. עם סיום התוכנית הם משתלבים במשרות פיתוח בהילמ"ה או בחברות הייטק אחרות".

עו"ד עוז חיים, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, מוסיף: "אנחנו שמחים להיות שותפים בתוכנית חשובה זו, המשלבת ציונות וחדשנות ומעניקה ללוחמים משוחררים הזדמנות שווה להשתלב בעולם ההייטק". בתוכנית שותפים גם חברת סינמדיה, חברת רד וזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה. בימים אלו החלה ההרשמה לתוכנית באתר הילמ"ה, שתצא לדרכה באוקטובר 2022.