פיגוע הירי בחדרה, שגבה את חייהם של לוחם ולוחמת מג"ב, עורר סערה גדולה, בעיקר מכיוון שהתרחש במקביל, ועל פי חלק מהדיווחים בגלל 'פסגת הנגב'. הבוקר (שני) בן כספית וינון מגל שוחחו על הפיגוע ב-103FM, כאשר השניים התווכחו פעם נוספת, לאחר שמגל טען כי "אצל בנימין נתניהו היו 10 שנים שקטות, תשעה חודשים ותראה כמה יהודים נרצחו".

דבריו של מגל הגיעו כאמור בבוקר שלאחר פיגוע ירי בחדרה, וימים ספורים לאחר פיגוע דריסה ודקירה במרכז קניות בבאר שבע. כבר בפתח דבריו טען השדר כי "אין לממשלה סייעתא דשמיא. יונית לוי פותחת מהדורות בפאתוס, אומרת על פסגת הנגב 'מי היה מאמין? חזון אחרית הימים'. איפה זה היה כשנתניהו הביא את הסכמי אברהם? על ההסכמים אמרתם 'זה רק נורמליזציה, הסכם נשק'".

משתתפי ''פסגת הנגב'' (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
משתתפי ''פסגת הנגב'' (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

מנגד, כספית השיב למגל כי גם בשנות שלטונו של יו"ר האופוזיציה כיום, הארץ דיממה: "נפלה שגגה בדבריו של עמיתי המלומד. אני מזכיר לך שלא היו, לא 10 שנים של שקט ולא 19 שנה של שקט. לא בקדנציה הראשונה, שאותה אנחנו לא סופרים, של 1999-1996 שהיו כמה פיגועי תופת, ובטח שלא ב־2016-2015 שפרצה אינתיפאדת הסכינים שהביאה למותם של 47 ישראלים ועוד 3 תושבים זרים".

הוא אף ציין את אחד מהאירועים באינתיפאדת הסכינים, בו שני ערבים מאום אל פאחם, אותה העיר ממנה יצאו המחבלים אמש, רצחו מג"בניקים. בנוסף, הוא הזכיר את אירוע המגנומטרים בהר הבית, אותו כינה 'פארסה'.

למרות זאת, כספית כן החמיא לנתניהו: "אגב, עוד לא שמענו אותו רוקד על הדם, אתה יודע מה? כל הכבוד לו. זה נכון להבליג 24 שעות אחרי האירוע. כמו שאתם אומרים, ובצדק, זה 120 שנות סכסוך וזה עליות וירידות. ברוך השם שאנחנו בצד המנצח. הציונות ניצחה, אף אחד לא יגרש אותנו, לא דאעש ולא שמאעש".

עם דבריו האחרונים של כספית, מגל דווקא הסכים: "אני לא חושב שינצחו אותנו כי נצח ישראל לא ישקר והבית השלישי לא ייפול, אבל אנחנו בבעיה".

הבעיה, אשר לטענת מגל מדאיגה אותו מאוד, היא "הבעיה התודעתית. על זה אני נלחם פה. קודם כל להבין את המשמעות של למה אנחנו פה, האחיזה שלנו בקרקע, המחיר שאנחנו מוכנים לשלם. מצד שני, המטוטלת גם זזה ויש תנועה שאנשים מתקרבים, מתחזקים, נהיים מסורתיים, מתקרבים לדת, לאמונה, לשליחות שלנו כאן בארץ ישראל. היהדות בסופו של דבר היא הכי חזקה, יותר מהמנוע האדיר של הציונות החילונית שבאמת הייתה מנוע מטורף, גנרטור מטורף. אבל אם אני משווה את הציונות לגנרטור אדיר, היהדות היא השמש, אתה מבין?".