אירועי השבוע החולף ממשיכים לייצר סערה, כאשר גם הבוקר (שלישי) ינון מגל ובן כספית פתחו את יומם בשיחה על כל מה שחם. השניים שוחחו על עדות עד המדינה שלמה פילבר במשפטיו הפליליים של נתניהו, עליהם טען כספית כי "התיק קרס כבר 40 אלף פעם, כל מה שהיה צריך להבהיר מובהר. הגיחוך בהקרסת התיק. אין פרשנויות במשפט פלילי, זה הקטע. התיק הזה, אין בו ראיית זהב, יש בו טונות של ראיות והשופטים יחליטו. פתאום כשאתמול ולא רק אתמול הוא מספר בקולו, זה שוחד פר אקלסנס אך זו רק דעתי, פתאום ברגע זה אתם רוצים לחכות לסוף. קניתי".

מגל סיכם את הנושא: "צריך לראות מה קורה בחקירה הנגדית. תירוש אמרה שהוא כל הזמן נותן פרשנות שהופכת את מה שאמר במשטרה. אז בואו נתקדם". בין שלל הנושאים, ממשפט בנימין נתניהו ועד הפיגועים בבאר שבע וחדרה, בחר מגל להתמקד גם ב'פסגת הנגב', שהתקיימה סמוך לקבר ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, ותקף את שר החוץ יאיר לפיד: "הדבר שמחבר בין בן גוריון ללפיד הוא נתב"ג".

שר החוץ יאיר לפיד בפסגת הנגב (צילום: משרד החוץ)
שר החוץ יאיר לפיד בפסגת הנגב (צילום: משרד החוץ)

מגל, אשר ידוע כמתנגד לממשלה הנוכחית, תהה מדוע הוועידה, שהתכנסה על מנת לדון באיום האיראני, הסתיימה דווקא בהצהרות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "למה יש ועידה שאומרים לנו שתתעסק באיראן ובסוף כל שרי החוץ מדברים על ועידה פלסטינית? ולמה לפיד צריך לצייץ 'היסטוריה לא כותבים, היסטוריה עושים, מסכמים את פסגת הנגב במקום שבו הכל התחיל, קברו של בן גוריון בשדה בוקר'. מה קורה לו? הוא עושה לי בכוונה? אולי תוכל לעזור לי בן, מה התחיל בשדה בוקר בקבר של בן גוריון? למה הוא אומר את הדברים האלה? שום דבר לא התחיל שם, הקריירה של בן גוריון נגמרה בשדה בוקר".

בתגובה אמר כספית כי "בן גוריון הוא מייסד המדינה הנוכחית, לא הוגה היהדות, אלא המדינה הנוכחית שמאויימת על ידי אנשים כמוך. הפסגה הישג עצום של לפיד, שתוך שלושה ימים ארגן אירוע בעקבות ההצלחה של הסכמי אברהם. דובר שם בעיקר על איראן, הסיבה שהגיעו לכאן היא איראן".

פסגת הנגב (צילום: צילום מסך לע''מ)
פסגת הנגב (צילום: צילום מסך לע''מ)

השניים גם שוחחו, כאמור, על המצב הביטחוני, בעקבות שני פיגועי הטרור במרכזן של שתי ערים גדולות - באר שבע וחדרה. מגל טען כי "קצת קשה אצל הממשלה הזו למצוא יום שהוא לא אחרי פיגוע, כל יום או יומיים יש פיגוע, מתחילת החודש היו כבר שמונה פיגועים, בואו נתאפס על המצב הביטחוני שהגיע אלינו. אחרי שומר החומות לא בנט ולא השב"כ התעוררו ולא עושים סדר עם ערביי ישראל, אנו בדרך לשומר חומות 2".

כספית השיב דווקא בהשוואה לתקופת נתניהו ואמר: "אירוע רודף פיגוע, אני יכול לספור לך את כל 160 מתי נתניהו, לא ספורות הניינטיז. מספיק שניזכר בגל טרור היחידים, נתניהו התקפל התקפלות מבישה עם המגנומטרים, מר ביטחון הוא לא ואיש ימין הוא לא".

בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')
בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')

עוד קודם לכן, השניים שוחחו על סקר המנדטים שפורסם הבוקר, בו הליכוד זכתה ל-34 מנדטים, כשנתניהו שומר על מקומו כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. על פי מגל, הסקר הנוכחי מעיד על חוזקת האופוזיציה ועל חזרתו הקרובה של נתניהו לכסא ראש הממשלה.

"שוב נתניהו מתחזק, מנו גבע אמר שסער על הקשקש. אם הוא על הקשקש וסביר שלא יעבור, מן הסתם המנדטים מתחלקים חצי חצי בגושים ועוברים שני מנדטים נוספים לגוש נתניהו. אנו כבר ב-60, בסדר, נתניהו יכול להיבחר, המשפט יכול להימשך שנים, הנה הוא חוזר. בכל הפרטרים חוץ מהקורונה כל הממשלה על הפנים, הכל גרוע, בביטחון, בכלכלה, וודאי שבהתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוביל על כולם בפער. בסוף הוא ראש אופוזיציה לא דמוקרטי, לא יכול להיות שהוא עם כזו אהדה בציבור", ציין מגל.

כספית כמובן לא נשאר דומם וניסה להסביר למגל מדוע בנט כראש ממשלה דווקא כן דמוקרטי: "יש כללים ברורים. הכנסת אחרי בחירות בוחרת ראש ממשלה ברוב קולות ולכן זו חגיגה דמוקרטית". 

הוא אף התייחס ישירות לנתונים על נתניהו והוסיף: "אני מאחל לו להמשיך להתבשם, הסקר לא טוב, הרבה פחות גרוע ממה שחשבתי. אנו יודעים שבוקר אחרי פיגוע זה משקף כמו שינון משקף את דעתי ולהיפך. הקואליציה ירדה במנדט בוקר אחרי פיגוע, אשמח אם תמשיך לשמוח בסקרים".

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, 103fm