למי מאיתנו לא קרה מצב בו סיימנו להכין ארוחה עשירה שנשאר ממנה מספיק אוכל להמשך השבוע, אז העברנו את הכל מהסיר אל קופסאות הפלסטיק ושמרנו במקרר. כך חולף יום ועוד יום, והמזון שנשמר מחכה רק לנו שניגש ונחמם לנו את שאריות האוכל. אך מה קורה כשעברו כבר יותר מדי ימים, האם זה יתאפשר שנמשיך לאחסן את אותו המזון למשך תקופה ארוכה? 

פרופסור רפי קאראסו הסביר כי התשובה היא אינה חד משמעית, ואת זה כבר ודאי ידעתם בעצמכם. המשתנה איתו בחרנו להתחיל את היא הטמפרטורה אליה מכוון המקרר, שכן רצוי שהיא תהיה מדודה על 4 מעלות צלזיוס, ולא יותר מ-5 מעלות. בהנחה שלא פותחים את המקרר כל כמה דקות, ובכך המקרר מתחמם מהר היותר, מקובל לשמור מזון מבושל על המדף כשלושה או ארבעה ימים בלבד.

אם מדובר בביצים (כאלו טריות שאינן סדוקות) ניתן לאחסן אותן במקרר למשך זמן של עד כשלושה שבועות - ובדרך כלל התוקף יצוין על קליפת הביצה. אם הביצה כבר מבושלת והוחזרה אל המדף, רצוי שלא לשמור אותה יותר משבוע אחד. לדבריו של פרופ' קאראסו, אם מדובר בדגים, דג מבושל רצוי לא יותר מיומיים, ועם זאת דג נא או בשר נא ייאלצו להיזרק אחרי השימוש הראשוני וכלל לא יוחזרו למקרר להמשך תהליך שימור. 

"אם מדובר בפירות או ירקות קל לראות לפי המראה שלהם, שיהיה בדרך כלל יבש או צמוק וכך נבין שעבר זמנם", אמר הפרופסור. אם הירקות מבושלים, הסביר פרופ' קאראסו, אפשר לשמור אותם עד כשבוע בתנאי שהם גם "נראים טוב". בכל הנוגע למוצרי חלב, המשתנה שישפיע על ההחלטה מתי להיפטר מהם יהיה אחוזי השומן שהם מכילים (ככל שאחוז השומן גבוה יותר חיי המדף של המוצר יהיו ארוכים יותר) וכמובן, תאריך התפוגה.  

ועל אף כל מה שהסביר פרופ' קאראסו, היה חשוב לו לציין: "המבחן הטוב ביותר הוא לא השעון, אלא מבחן המראה, הטעם והריח. אם אחד משלושת הקריטריונים שונה ממה שהכרתם קודם לכן, עדיף להיפטר מהמוצר".