קבוצת הג'רוזלם פוסט תקיים מחר את "ועידת לונדון" במועדון הכדורגל טוטנהאם. הוועידה תעסוק במאבק העולמי באנטישמיות, אתגרי העולם היהודי, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות באמצעות חדשנות, סובלנות וספורט. הערב (רביעי) נפתח הכנס בנאומו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, בערב הגאלה המסורתי שנערך בבית הלורדים בלונדון.

"אני רוצה ראשית להביע את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגועים, אנחנו יודעים איך להתגבר על הסיטואציה. בעבר ידענו לנצח בקרב נגד הטרור ואני בטוח שנדע לנצח בקרב הנוכחי", אמר שר האוצר ליברמן בפתח הוועידה.

"ההישגים של הממשלה שהקמנו התרחשו במקרה. השיפורים שידעה כלכלתנו בתשעת החודשים האחרונים הם תוצאה ישירה של מספר החלטות: לא לבצע סגר רביעי ולחיות לצד הקורונה, הצבתה של ישראל להיות המדינה הראשונה בעולם שמציעה חיסון שלישי, ואין יותר חלוקה בזבזנית של כספים. מעתה אנו מתמקדים בסיוע הגיוני", הוסיף שר האוצר.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, בלונדון (צילום: מרק ישראל סלם)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, בלונדון (צילום: מרק ישראל סלם)

"השפעות המלחמה בין רוסיה אוקראינה הן הוכחה נוספת לאופן שבו העולם ומדינות נוספות קשורות זו לזו", טען, "ראינו מיד את השפעת המלחמה על השווקים הבינלאומיים, שוקי המניות העולמיים ומחירי סחורות כמו חיטה, דלקים ומתכות - שמגיעים לשיאים. לאורך כל המשבר הזה, המשיכה מדינת ישראל להפגין את מחויבותה המוחלטת לאידיאל הציוני הבסיסי ביותר – כל יהודי, ללא קשר מיהו ומאיפה בא, יוכל תמיד למצוא מקלט בארץ. 

עוד אמר ליברמן: "אחד הטרנדים המטרידים ביותר, לדעתי, הוא העלייה בפופולריות של מטבעות וירטואליים ומטבעות קריפטו ברחבי העולם. אם מניחים בצד את החששות הביטחוניים - כמו הלבנת הון ומימון טרור - חוסר הרגולציה הוביל אותנו למציאות שבה המטבעות הווירטואליים הללו הפכו לתחום אפור חוקי".

לסיום אמר השר ליברמן: "עלינו לעבוד יחד כדי להתמודד עם האיומים הנשקפים לכולנו משינויי האקלים, המלחמה, העלייה במחיר הסחורות, שיבושים בשרשרת האספקה, ומגפת הקורונה. ללא שיתוף פעולה ומאמצים עולמיים כאלה, יהיו ימים קשים יותר ממה שידענו במשברים קודמים".