רגע לפני פסח והעומסים בבתי המלון, בצימרים ובאתרי התיירות, ישראלים רבים מבקשים לקחת פסק זמן מהחיים ולנפוש בארצנו הקטנטונת. השנתיים האחרונות היו קשות לעולם התיירות, אך למרות אי־הוודאות במהלך הקורונה צצו להן לא מעט יוזמות חדשות של תיירנים ומשקיעים אמיצים.

אז אחרי תקופת הקורונה המנומנמת, שלצערנו עדיין מסרבת להסתיים, סטריפ המלונות בים המלח שוב התעורר לחיים - והפעם עם פתיחתו של המלון החדש של קבוצת נקש - "הרברט סמואל הוד ים המלח". זהו המלון השני שמשיקה הקבוצה בים המלח, לאחר שלפני כשנתיים פתחה את מלון "מילוס" בהשראת החופשה היוונית.

המלון החדש, ששוכן בסמוך ל"מילוס" וגם הוא יושב על רצועת חוף יפהפייה, נבנה על יסודות מלון "הוד" המיתולוגי. במלון תמצאו 211 חדרים וסוויטות, לרובם מרפסות אל הים או אל הנוף ההררי שמייחד את האזור. חלק מהחדרים גם כוללים בריכה צמודה, כך שמי שמחפש קצת אינטימיות בתוך החוויה המלונאית - זה פתרון נפלא בשבילו.

במלון יש מתחם ספא מצוין הממותג כ"ספא הרברט סמואל". המתחם כולל 16 חדרי טיפולים, סאונה יבשה, סאונה רטובה, חמאם וחדר כושר. במתחם תמצאו גם בריכת מי ים המלח, בריכת גופרית וג'קוזי. במרחק פסיעות ספורות מהספא תמצאו גם בריכה חיצונית, בר ומסעדה. חוץ מזה במלון יש חדר אוכל רחב ידיים, שצופה בחלקו לים המלח ובו מוגשות שלוש ארוחות ביום בסגנון בופה. אם אתם מגיעים לקראת השקיעה, או השכמתם קום בבוקר, אל תוותרו על השולחנות הצופים אל הנוף היפהפה.

מלון "הרברט סמואל" החדש נפתח כאמור על חורבות מלון "הוד" הוותיק. "הוד", שהיה חלק מתמונת הנוף המקומית, נפתח אי־אז בשנת 1998 באזור צפון עין בוקק וממש על קו החוף. במהלך השנתיים האחרונות המלון הישן עבר מהפכה של ממש (בהשקעה של 50 מיליון שקלים), ואת החדרים הישנים החליפו חדרים מודרניים ומעוצבים עם כל הפסיליטיז החדשניים והיוקרה שמשדרים שאר מלונות הרשת.

מלבד מתחם הטיפולים, הבריכה וים המלח כמובן, בסמוך למלון יש גישה לטיילת מקסימה שעוברת בפינות קסומות, מובילה לפינות ישיבה המשקיפות אל הנוף ומגיעה גם למפרץ יפהפה עם שביל ממלח שעליו ניתן ללכת ממש בתוך הים ולראות חלק מפטריות המלח המפורסמות של האזור.

אם התאהבתם בפטריות שליד המלון, כ־500 מטר מדרום לחוף הציבורי עין בוקק מחכה לכם הפתעה של ממש - 15 פטריות מלח שאליהן תוכלו להגיע בהליכה בתוך המים. הפטריות, שיצרו מעין שביל שאורכו 400 מטר, מגיעות לכמטר מעל הקרקעית וכבר מהחוף ניתן לראות אותן.

הפטרייה הראשונה נמצאת כ־30 מטר מהחוף, וכדי להגיע אליה תצטרכו ללכת כחמש דקות במים שמגיעים עד קו המותניים בערך.
מחירים: החל מ־1,000 שקלים ללילה לזוג לאירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר, ו־1,380 שקלים ללילה לזוג על בסיס אירוח של חצי פנסיון.

מה עוד עושים באזור?
ים המלח הוא בעיני רבים מקום לרביצה אינסופית ולמעבר מחדר האוכל לבריכה ולים. אבל אנחנו כאן לא בשביל התבטלות טוטאלית, ואם אתם כבר נמצאים באזור - כדאי שתנצלו את הזמן גם לטיול באחד המסלולים המומלצים. וכעת, כשמזג האוויר כל כך נוח לטיול באזור הדרום - אני תמיד ממליצה על עין בוקק - שמורת טבע יפהפייה, שמשלבת את כל מה שיש לאזור ים המלח להציע: נופים מרהיבים, מים זורמים, פינות מוצלות ולא מעט נקודות תצפית. עין בוקק הוא למעשה חלק משמורת טבע מדבר יהודה, שבה זורם נחל בוקק.

עין בוקק (צילום: גזית אגסי רשות הטבע והגנים)
עין בוקק (צילום: גזית אגסי רשות הטבע והגנים)

המסלול של הנחל קל להליכה, והוא מתאים לכל המשפחה - ובסופו הוא מוביל אל עין בוקק - נווה מדבר קסום, שמצליח לרגש אותי כל פעם מחדש. במסלול תוכלו ליהנות מנחל זורם, בריכות ומפלים, מדרגות סלע ועוד.

אורכו של נחל בוקק הוא 15 קילומטר, מה שהופך אותו לנחל הקצר ביותר במדבר יהודה. למרות אורכו, נחל בוקק למעשה יצר במצוק ההעתקים קניון שבו ישנו מפל גדול שיורד אל בריכות שכשוך. בקניון גם נובע עין בוקק - מעיין מרהיב שאותו מבקרים שלל בעלי חיים מקומיים.

בעין בוקק ישנו מסלול קצר ומסלול ארוך (מתאים למיטיבי לכת).
איך מגיעים: בווייז - עין בוקק.

שביל המגילות
לרגלי מצוק ההעתקים תמצאו את שביל המגילות - מסלול קצר יחסית אך מלא בהפתעות ותצפיות אל נופים מרהיבים ומערות חבויות שבהן מצאו ארכיאולוגים את המגילות הגנוזות. השביל מוציא לאור את סיפור מגילות מדבר יהודה, והוא מתאים לכל המשפחה. את המסלול, שאורכו 1.6 קילומטר, תוכלו להתחיל בקיבוץ קליה.

משם, בעזרת השביל המסומן בירוק, תוכלו לצעוד לכיוון הגן הלאומי. אם אתם רוצים לקצר את הדרך, תוכלו להתחיל את המסלול בסמוך לחורשה שבבית הקברות של הקיבוץ - שם יוצא שביל כחול שמתחבר בהמשך עם השביל הירוק ומגיע עד לגן לאומי קומראן. אם זה לא מספיק קצר עבורכם, ובכלל לא בא לכם על טיפוס, תוכלו להיכנס ישירות לגן לאומי קומראן, וממנו לרדת בשביל המגילות.

שביל המגילות (צילום: דן פרקש - רשות הטבע והגנים )
שביל המגילות (צילום: דן פרקש - רשות הטבע והגנים )

במהלך הסיור בשביל תוכלו לעצור בסככות תצפית שמהן תוכלו לראות חלק מהמערות שנמצאות על מצוק ההעתקים. במערות אלה נמצאו המגילות המפורסמות - בסך הכל 25 מגילות, חלק מהן שמורות בצורה מדהימה. בהמשך יוביל אתכם השביל אל ואדי שבו תמצאו ספסל אבן שמשקיף אל הנוף. כאן בדרך כלל בוחרים המטיילים לעצור לצילום ולאתנחתה.

אחרי עצירה קלה תוכלו לחזור להליכה. בהמשך השביל תגיעו לפיצול דרכים שמוביל אל אנדרטת הקודחים - פסל שנראה כמו מתקן קידוח והוצב כדי לספר את סיפורם של קידוחי המים שנערכו במקום עוד לפני קום המדינה. האנדרטה היא גם נקודת תצפית שמפנה אל המערה שבה התחיל כל סיפור החפירות באזור - ובה נמצאו הקנקנים והמגילות הראשונות.

מכאן תוכלו לחתום את הביקור בשביל המגילות. אם נותרתם מסוקרנים, תוכלו ללמוד יותר על התגליות המעניינות שנמצאו במערות בביקור בגן לאומי קומראן. איך מגיעים: נוסעים על כביש 90 (צפון ים המלח) פונים מערבה בצומת קליה. ממשיכים בדרך לכיוון הקיבוץ - ופונים בעקבות השילוט שמחוץ לקליה.