חיים טייב, נשיא ומייסד קבוצת מיטרלי וקרן מנומדין, המתמחה בפיתוח אסטרטגי במדינות מתפתחות, אמר היום (חמישי) בוועידת לונדון של הג'רוזלם פוסט, כי "אפריקה היא עתיד העולם" וציין כי אפריקה יכולה להפוך בקלות למנוע צמיחה עולמי שיספק צמיחה ובטחון תזונתי עבור הדורות הבאים".  

טייב הסביר כי קבוצת מיטרלי בבעלותו, פיתחה מודלים ייחודיים לאפריקה, בשיתוף הסקטור הציבורי וגופים פיננסיים. בשנת 2002, לאחר סיום מלחמת האזרחים באנגולה, נפגש טייב עם נשיא אנגולה חוזה אדוארדו דה סנטוס, שחיפש אחר פרויקטים אזרחיים לשיקום המדינה, והמליץ לו להתחקות אחר סיפור ההצלחה הישראלי.   "שיתפתי אותו בסיפור ההצלחה של התפיסה הציונית" סיפר טייב. "כיצד מיליוני מהגרים התקבצו ועלו לישראל ממדינות שונות ברחבי הגלובוס, רבים מהם אף מצפון אפריקה. עם הגעתם, הם נשלחו ישירות לגור או להקים קהילות חקלאיות בקיבוץ ובמושב, ובכוחות משותפים, הצליחו לבסס מדינה לתפארת באמצעות חקלאות ועבודת כפיים". 

טייב הציע מודל לממשלת אנגולה, לפיו יציעו לחיילים משוחררים משני צידי הסכסוך, להקים יחד ישובים שיתופיים. 

דה סנטוס אימץ את הרעיון ואישר לקבוצת מיטרלי להפוך את החזון למציאות. לפי התכנית שהגו, החלו אנשי הקבוצה להפוך חיילים לחקלאים עובדי אדמה ולהקים קהילות חקלאיות שיתופיות ברחבי המדינה. 

"עשרים שנה מאוחר יותר", מספר טייב, "החזון הזה הוא מציאות: בעמק שליו באנגולה, חיות ומתפרנסות 1200 משפחות ב-18 קהילות חקלאיות שונות". 

"פיתוח של מודל חדש לאפריקה היה משימה קשה ונדרשו לא מעט יצירתיות ונחישות כדי לממשה", ציין טייב. הוא עדכן כי קבוצת מיטרלי מפעילה כיום למעלה מ-80 מיזמים באנגולה ומעסיקה אלפי עובדים, בין היתר בפרויקטים לטיהור והתפלת מים המשמשים לרווחתם של למעלה ממיליון איש, במקביל לפרויקטים נוספים בסנגל ובחוף השנהב. 

טייב הזכיר בדבריו גם את קרן מנומדין העושה שימוש ב"כסף חכם" המייצג לדבריו גישה המשלבת פילנתרופיה כאסטרטגיה, השקעות בעלות השפעה, ושיתופי פעולה חוצי מגזרים. הוא ציין את שיתוף הפעולה של הקרן עם חברת סטארטאפ ישראלית, SUPPLANT, המייצרת טכנולוגיה של איסוף נתונים מהקרקע ומהצומח בעזרת חיישנים. מידע זה נאסף בענן בו מתבצע ניתוח של הנתונים ומתגבשת תכנית השקייה מותאמת אישית לכל גידול על פי צרכיו ומאפייניו. 

בסיום דבריו, הציע טייב לשלב כוחות בין ממשלות ומנהיגים עסקיים היודעים לזהות את הפוטנציאל הגלום במשאבי הטבע האדירים של יבשת אפריקה ואת ההון האנושי שלה. "הצלחנו לפתח מודלים ייחודיים למדינות מתפתחות, אשר נשמח לחלוק לעולם", סיכם.