בנאומו בפני משתתפי הועידה שהתקיימה אתמול בלונדון, אמר ד"ר מייקל מירילשווילי: "אנו מצויים בתקופה אפלה ולא נוכל שלא להעלות על סדר היום את הטרגדיה המתרחשת באוקראינה". לדבריו, רוב הסכסוכים הגיאופוליטיים כיום נגרמים בשל הרצון של מדינות לכפות את ההשקפות ותפיסות העולם שלהן על מדינה אחרת. "רק צניעות אמיתית, הכרה בקיומן וזכותן של מדינות לאורח חיים אחר, תרבות והשקפה שונה, יובילו להבנות וכבוד הדדי. הדרך לפתרון בעיות הרות גורל ומשם להשגת שלום אמיתי ובר־קיימא, עוברת דרך אמון והדדיות מכבדת", ציין מירילשווילי.

מירילשווילי התייחס להיסטוריה המפוארת של העם היהודי באוקראינה, המתמשכת על פני מאות שנים, והדגיש את התעצמות נוכחותה של היהדות במדינה לאורך 30 השנה האחרונות. "היום", אמר, "עתיד היהודים שם מוטל בספק". הוא קרא לקהילה היהודית העולמית להתגייס ולסייע לכל מי שחייו נעצרו ונפגעו בשל המלחמה. "עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לעצור את שפיכות הדמים והאסון ההומניטרי, ולפעול לקירוב השלום", הוסיף.

 מירילשווילי שיבח את פועלו החיוני של הקונגרס היהודי האירו־אסייתי, בשיתוף הקונגרס היהודי העולמי, במתן מענה לצרכים של הקהילות היהודיות באוקראינה ובמדינות ברית המועצות לשעבר ב־30 השנים האחרונות. הוא הצהיר כי הארגון תמך בקהילות בתקופות קשות, וימשיך לעשות כן גם בעתיד.

בתחום הטכנולוגי שיבח מירילשווילי את היכולות המתקדמות של מדינת ישראל, ואמר כי יש ביכולתה לחלוק אותן עם מדינות נוספות. כדוגמא, הזכיר את השימוש במכשור מתקדם מתוצרת Watergan, חברת הסטארט־אפ הישראלית שבראשה הוא עומד, אשר מפיקה מים מן האוויר.
החברה משווקת את הטכנולוגיה ב־60 מדינות ברחבי הגלובוס, כולל לרצועת עזה. "לאורך ההיסטוריה פרצו מלחמות על מחלוקת במשאבי המים", אמר. "היום, אנחנו עושים בדיוק את ההיפך - אנחנו רוקמים שלום ובונים עתיד משותף בעזרת שימוש בטכנולוגיות מים".

בסיום דבריו הפציר מירילשווילי במשתתפי הכנס לפעול למען השלום. "היהדות היא דת המקדשת את ערך חיי האדם", ציין, "והשלום מסמל אנושיות, חמלה, וקדושת החיים. עכשיו, יותר מתמיד, עלינו להשמיע קולנו בתקווה שישמע חד וברור. והיום, מחובתנו לדבר על שלום".