מה עשה נתניהו השבוע, חוץ מלשגר את חסידיו לרקוד על הדם (מירי רגב סברה כנראה שצריך ממש לרקוד, מי שהחמיץ את הסרטון בכיכובה מוזמן לגוגל) ולדרוש שהממשלה תעביר מיד חוק להריסת בתי מחבלים (שהוא עצמו חסם בגופו לאורך שנות כהונתו)? הוא הגיע באחד הלילות למשכן הכנסת הנטוש והמשופץ (אנחנו בפגרה, כן?), הזעיק מיד את הקונסיליירי יריב לוין ומיד אחר כך צורפו שני שרי הגידופים אמיר אוחנה ושלמה קרעי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הפגישה הלילית המסתורית הזו התקיימה סביב חצות הלילה. הייתה לה סיבה: כל ח"כ שנכנס למשכן הכנסת נרשם מיד כ"נוכח במשכן" והמידע זמין באינטרנט. נתניהו ידע שזה ידלוף. דווקא לי יצא להבחין בזה ראשון ולשגר ציוץ מתאים. בתוך דקות מלאה הרשת בידיעות שמועתיות, שמועות בדויות וציוצי הזיות. הנה, ביבי באמצע הלילה בכנסת, ועוד עם יריב לוין! הספקולציה המובילה הייתה "הפלת הממשלה". או "יש עריק מהקואליציה!".

הבל הבלים. נתניהו רצה את הספין הזה, כדי לנסות לייצר לעצמו רלוונטיות. במקום להודיע שהוא עומד לרשותו של ראש הממשלה והליכוד יגבה כל פעילות נגד הטרור, הוא מנסה לנצל את המצב לצרכים פוליטיים. לא צריך להיות מופתעים. אבל יש בכל זאת משהו מפתיע: רבים מבכירי הליכוד לא משתפים פעולה עם הגישה הביביסטית הזו.

יולי אדלשטיין צייץ השבוע ציוץ ממלכתי לעילא, כמו בימים הטובים ההם, לפני פרוץ הביביזם הכאוטי. ישראל כ"ץ נתן לאריה אלדד ולי ראיון שבו מתח ביקורת על הממשלה כנדרש מחבר אופוזיציה, אבל שמר על ממלכתיות וגיבה כל פעולה נגד הטרור. יש דוגמאות נוספות. לא כולם, מתברר, סרים למרותו של דף המסרים שנכתב בקיסריה (ולא על ידי בנימין נתניהו).