בראיון שקיים איש העסקים והפילנתרופ הבריטי הנודע דיוויד דנגור עם כתב ה"ג'רוזלם פוסט" צביקה קליין, סיפר דנגור על חלקה של משפחתו במתן עזרה לזולת ובחשיבותה של מורשת יהדות ספרד. דנגור, שנולד בבגדד ובילה שם את ילדותו, אמר: "זו הייתה זכות גדולה לבוא מעיראק ולבנות את חיינו כאן". דנגור ציין כי לדעתו זו חובה מוסרית לעזור לאחרים. "אבי תמיד אמר שאם יש ביכולתנו לסייע, יש לנו חובה להעניק בחזרה. ואני סבור שזה מאפיין יהודים שעושים זאת בכל העולם".

עוד הוסיף הפילנתרופ כי "אנשים שחולקים את טוב לבם, ומדינות שמעניקות מקלט ואירוח לא מבקשים דבר בתמורה. הם רק רוצים שתשאבו מהם השראה ודוגמה ותנסו ללמוד מהעשייה". קליין אמר כי דנגור ידוע ביכולותיו ליצור גשר ולתווך בין חלקי החברה הבריטית והעולם היהודי. בנוסף, דנגור מוערך ומוכר בשל הבנתו והיכרותו העמוקה עם המורשת העשירה של יהדות ספרד. "התחושה שלי היא שמנעד תרבותי רחב ומגוון קוגניטיבי מעשירים כל אומה", אמר דנגור. "וככל שהישראלים יבינו טוב יותר את המרקם החברתי הרחב שלהם ואת העושר התרבותי שהוא תורם לישראל, כך ייטב לכולנו - וכמובן לישראל עצמה".

דנגור הזכיר את הקשרים שהוא עוזר לרקום בין ישראל לבריטניה בתחומים שונים, כולל מחקר פורץ דרך בחקר הסרטן, שנערך בשיתוף מכון ויצמן ואימפריאל קולג', במטרה לסייע בהתאמה אישית של תרופות מותאמות לחולה. בנוסף הוא סיפר על תמיכתו בתוכנית חילופי מדענים בין בריטניה לישראל, כ־50 במספר, המסייעים לקידום המחקר, ותמיכה במרכז למונותאיזם אוניברסלי באוניברסיטת בר אילן. "העולם מתעניין בישראל", סיכם דנגור, "לא רק בגלל יכולות המדע והחדשנות שלה, אלא גם בגלל המטען התרבותי העשיר שלה".