אמש העניקה אופירה מסיבה כיד המלך לברקו שהיום ימלאו לו במזל טוב חמישים. כל בני משפחתו והילד הצעיר המתוק שלו, הוזמנו לאולפן, ואנשים מכול קצות הברנז'ה שלחו ברכות חמות בזמן שידור התוכנית של השניים.

אופירה לא חסכה במחמאות לברקו ואמרה שהוא האיש עם הלב הכי רחב ואבא למופת. כמו תמיד, ברשת היו שפרגנו, והיו גם אלה שטענו שלהקדיש לאישיות טלוויזיונית כמעט שעתיים לחגיגת יום הולדת, זה מוגזם. 

אני דווקא נמניתי על המפרגנים. אין ספק שהאיש אהוב על הרבה צופים וצופות ואפשר להבין למה. הוא אמיתי ודוגרי, פשוט ועממי, והכי חשוב, בעל לב נקי ועיניים מחייכות, ואם לשפוט על פי מראהו בגיל 50, הוא נראה רענן ונמרץ, וכנראה אימץ את האמרה שהצחוק יפה לבריאות, כי עוד לא פגשנו דמות בטלוויזיה שכל כך נקרעת מצחוק, מהבדיחות של עצמה.

גם כאשר הוא מתפרץ לעיתים על אורחיו באולפן, כוונותיו טובות ולא מונעות מרוע, אלא באמת מאכפתיות למתרחש בארץ, ולצערנו לא מדובר באירועים מרניני לב שאנחנו יכולים להתגאות בהם.

חבר הכנסת בן גביר לא נח לרגע ושוב סיפק לנו כהרגלו, אפיזודה שערוריתית, כאשר הגיע למקום הפיגוע בחדרה והתפרץ כנגד עמר בר לב על אוזלת ידו וכינה אותו "אפס" ו"השר הכי כושל שהיה פה". רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון שהוזמן אמש לאולפן, כנראה לא רצה להרגיז את הציבור הימני ולא מיהר להשמיץ חד משמעית את התנהגותו של בן גביר. הוא רק הניח שבן גביר חושב שהפרובוקציות שלו פועלות לטובתו. ואם תשאלו לדעתי, אם היו מתקיימות היום בחירות, בן גביר היה גונב הרבה קולות מהימין, דווקא בגלל התנהגותו המתגרה והמתריסה. 

ברקו אתמול בפאנל, הביע הסתייגות ושאט נפש בפני רם בן ברק מהדרך והסגנון של בן גביר שלא יודע לכבד אישיות כמו עמר בר לב שהיה מפקד סיירת מטכ"ל, ורשם ברזומה שלו, לא מעט אירועי גבורה.

לא יכולתי שלא להסכים, על אף שבר-לב לטעמי הוריד מכבודו כשר לבטחון פנים, ופלט לעבר בן גביר שהוא אפס בעצמו. אמנם קשה לשמור על קור רוח ואיפוק כאשר מישהו מעליב אותך בפומבי, ועוד באירוע טראגי, כאשר דם הנרצחים עוד לא יבש, אולם טוב היה עושה בר-לב אילולא ירד לרמת השיח של בן גביר.

לפעמים התעלמות מדבריו של מלעיז הנהנה לדבר בגנותו של אדם, עדיפה ואפקטיבית יותר מתגובה פזיזה הנובעת מכעס ותחושת עלבון. אולם בשורה התחתונה, האם לא נשאל את עצמנו, איך לבן גביר יש את העוז והחוצפה לתקוף מילולית אדם בעל רקורד צבאי מרשים כמו בר-לב, בעוד הוא, בן גביר עצמו, לא גויס לצבא בגלל עברו בתנועת "כך"? לכן היה הרבה טעם בדבריו של ברקו.

האורח המרכזי של הערב היה אלעזר שטרן, שר המודיעין. אופירה הצליחה להוציא ממנו כותרת. שטרן גילה שבכלל לא היתה לו מגרסה כאשר עורר סקנדל שלם ופלט שהוא גרס חלק מתלונות של חיילות על הטרדות מין. אתמול הוא הסביר שזאת רק היתה צורת ביטוי מטפורית. 

מה שמאד בלט אתמול בתוכנית, היתה ההיסטריה של אופירה בגלל הפיגועים בשבוע החולף, והיא חזרה והדגישה שכולנו פוחדים לצאת מהבית. אני באופן אישי, תפסתי את הראש השבוע כאשר כל ערוצי התקשורת לא הפסיקו לשדר באובססיביות מזהירה את הפחד והאימה שאחזו בציבור בעקבות הפיגועים. 

ריבונו של עולם, מה קשה כל כך להבין שהפניקה שאתם הפרשנים זורעים בציבור, רק מגבירה את המוטיבציה של המפגעים לבצע עוד פעולות טרור? (לתשומת ליבך, שר התקשורת יועז הנדל).

לפחות היתה אתנחתת צחוק אחת, כאשר ברקו הציע לאביר קארה סגן השר, שהממשלה תוציא את מיליארדי הדולרים שנמצאים ברזרבות של האוצר, ותתחיל לחלק אותם לתושבים המסכנים שסובלים בגלל יוקר המחיה: "למה אתם שומרים את כל הכסף הזה? הרי עוד מעט כולם מתים״.