חודשים רבים חיכו לזה חובבי וצופי התוכנית, ואחרי עונה ארוכה במיוחד, ששודרה וזכתה לאחוזי רייטינג נמוכים, הגמר הגדול של הישרדות VIP הגיע. לראשונה בהיסטוריית המשחק בישראל, גמר של נשים בלבד.

בתום גמר מותח במיוחד - אלה אייבינדר היא הזוכה בהישרדות VIP. היא ניצחה את ג׳קי אזולאי במבחן האש, לאחר ששתיהן זכו לארבעה קולות כל אחת מהמושבעים ואל המקום השלישי הגיעה אודליה סויסה.

כמעט 20,000 גולשים הכריעו - זו השורדת הראויה ביותר

ג'קי אזולאי: הדמות הבולטת ביותר של העונה. מהיום הראשון היה ברור שהיא מנהיגה את שבט אפולאקי. לאורך העונה בלטה בסכסוכיה, כאשר עוד לפני האיחוד הספיקה לריב כמעט עם כל מי שלא היה איתה בברית. הכמעט הזה הפך לכל מי שלא איתה בברית ברגע שנעשה האיחוד. למרות הריבים, ג'קי הצליחה לבנות קשרים עם רוב המושבעים, על אף הכעסים. 

לאורך רובו של המשחק ג'קי הייתה זו שבנתה מהלכים, פעמים רבות תוך מניפולציה והטעיה של כל המתמודדים. בחלקו האחרון של המשחק ג'קי החליטה להמר על כל הקלפים עם ברית הנשים, ופעלה להדחת שותפה מהיום הראשון – דודו אוואט. למרות זאת, ועל אף הפיצוץ הגדול ביניהם, השניים השלימו רגע לפני ההדחה ולאחר מכן הוא אף ייעץ לה כיצד לנהוג עם פתק ביטול החסינות שרכשה. ככל הנראה מדובר במועמדת הברורה לזכייה, אך עד מועצת הגמר בשבת, לא נדע אם אכן המשחק של ג'קי הביא לה את הניצחון.

ג'קי אזולאי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי, הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)


אודליה סוויסה:
פיינליסטית הישרדות כבר טעמה גמר בעברה, כאשר הגיעה עד לגמר האח הגדול. על האי, אודליה הצטרפה תחילה לשבט ליבולן, שם חברה כמעט מיידית לפאני בר-מוחא (בוזגלו). לאחר הדחת של בר-מוחא, אודליה התקשתה למצוא את המסלול בשבט ליבולן, אך זכתה להזדמנות שנייה כאשר בחילופי השבטים עברה לאפולאקי. 

באפולאקי נוצר בינה לבין ג'קי אזולאי חיבור מיידי, כמו גם שפה משותפת עם דודו אוואט. באיחוד, אודליה כבר לקחה חלק בברית של דודו וג'קי, ועזרה להדיח את חברי שבטה הקודמים. ניצחונה הגדול ביותר של אודליה הגיע רק לקראת סיום העונה, כאשר הדיחה את דנדן מהמשחק באופן סופי, ולאחר מכן זכתה במשימת הווטו, אשר מעניקה לה את האפשרות לבטל קול של מושבע במידה ותגיע לגמר.

אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

אלה אייבינדר: אלה פתחה את המשחק בשבט אפולאקי, שם חברה כבר ביום הראשון לאוהד בוזגלו. עם הדחתו מהמשחק, אלה האמינה כי היא הבאה בתור, אך למרות זאת הצליחה לחבור גם לגדי וגם לג'קי, ובכך למצוא את דרכה במשחק מחדש. עם חילופי השבטים, אלה הגיעה עם יהונתן, גדי ומעיין לשבט ליבולן, שם החליטו השלושה הראשונים לחבור לאנשי ליבולן שנותרו ולהדיח את מעיין. בכך נולדה ברית חדשה במשחק, כאשר יהונתן למעשה עזב את הברית של ג'קי ודודו רשמית וחבר לאלה, גדי ואנשי ליבולן. 

לאחר איחוד השבטים, אלה מצאה שפה משותפת עם ג'קי, למרות היריבות בין הבריתות. עם צמצום המשתתפים במשחק, אלה וג'קי הגו את הרעיון להדיח את הבנים הנותרים ובפעם הראשונה להגיע יחדיו רק נשים לגמר.  למרות שלא זכתה בחסינות אישית מעולם, אלה הייתה חלק אינטגרלי מכל הדחה, כשפעמים רבות, עוד בטרם חברה לג'קי סופית, היא ניסתה להזהיר את אנשי בריתה מהתרגילים של "אזולאנדו". אפילו כשהתרגיל האחרון, של בזבוז הקול הכפול, התבצע על ראשה, אלה קלטה זאת מיד ולא פחדה להתעמת עם ג'קי ואודליה.

אלה אינבינדר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אלה אינבינדר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)