בארוע חגיגי שהתקיים בבית הלורדים בלונדון, לפני ועידת הג'רוזלם פוסט, הודיעה הנהלת מצעד החיים על חידוש המסורת והמצעד השנתי לאחר שנתיים הפסקה עקב מגפת הקורונה. המארגנים ציינו כי בצל המלחמה באוקראינה, המצעד יתקיים הפעם במתכונת מצומצמת מהרגיל, וההערכה היא כי הוא יהיה בין האחרונים בו יקחו חלק ניצולי שואה, מאחר ומספרם השנה עומד על שמונה בלבד. 

"בשנים האחרונות, מצעד החיים והעולם כולו, נפרד מניצולי שואה רבים." אמר יו"ר מצעד החיים ד"ר שמואל רוזנמן. "יתכן וזו ההזדמנות האחרונה לצעוד לצידם של הניצולים. זו האחריות שלנו להמשיך ולשאת את לפיד הזיכרון וההנצחה, גם לנוכח המלחמה הטרגית באוקראינה". ציינו השניים. 

המצעד השנה, יתקיים תחת הכותרת של העברת האחריות לשימור זכרון השואה לדורות הבאים, דור הנכדים.  

איב קוגלר, ניצולת שואה בת 91, ומשתתפת קבועה במצעד החיים בעשור האחרון, אמרה כי "היום, יותר מתמיד, האמירה 'לעולם לא עוד', אינה מספקת. עלינו גם לפעול. מה יקרה כאשר הניצולים יהפכו ללא יותר מאשר זיכרון רחוק? " ציינה קוגלר. 

איתן נישלוס, נכדה של ניצולת השואה תמר זיסרמן, אשר ניצלה מבורות המוות בלטביה, הודות למשפחה נוצרית שהוכרה בהמשך כחסידת אומות העולם, יצטרף למצעד החיים השנה כשותף אסטרטגי במטרה להוביל מסע זיכרון והנצחה לצד אחריות בקרב בני הדור השלישי. "מתוך כבוד רב לנרצחים, והערכה עצומה לניצולים, האחריות עוברת עכשיו לדור הבא. מעתה ועד עולם, ננציח את זכרם ונדרוש מעצמנו ש'לעולם לא עוד' – יישמע ויתקיים. זו אינה חובה עבורנו, זה אינו נטל , אלא זכות גדולה". הוסיף נישלוס. 

מצעד החיים יצעד השנה ב-28 באפריל בפולין, לציון יום הזיכרון הישראלי לשואה ולתקומה. לצד הניצולים, יצעדו גם מכובדים, ראשי קהילות, ונציגי הדור השלישי, נכדיהם של ניצולים, אשר יישאו את לפיד הזיכרון. השנה, צפויים להגיע יותר מ 2000 משתתפים למצעד, יהודים ואחרים, רובם מאירופה וחלקם מישראל, לרבות משלחת הנהגה רשמית של הקרן הקיימת לישראל, ונציגות של משלחת הסוכנות היהודית: איתן נישלוס, מייסד "קרן נישלוס" ונציג הדור השלישי לניצולים, ראש עיריית ירושלים משה ליאון שיוביל משלחת מהעיר ירושלים, ומשלחת בכירה מהתעשייה האווירית לישראל. 

המצעד יחתם בטקס המסורתי באזור הקרמטוריום במחנה אושוויץ בירקנאו, בנוכחות הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב מאיר לאו, חזן צה"ל שי אברמסון, הזמר הראל סקעת וניצולי שואה. 

כמו בכל טקס, גם השנה יודלקו לפידי זיכרון להנצחת זכרם של ששת מיליוני הנשים, הילדים והגברים היהודים שנספו בשואה.