אמש הגיעה לסיומה עונת ה-VIP הרביעית של "הישרדות". בתום גמר מותח במיוחד - אלה אייבינדר נבחרה לזוכה בהישרדות VIP. היא ניצחה את ג׳קי אזולאי במבחן האש, לאחר ששתיהן זכו לארבעה קולות כל אחת מהמושבעים ואל המקום השלישי הגיעה אודליה סויסה. עם הזכייה של השורדת, עלו שאלות מעניינות בקשר למוצאה הרוסי ברשת.

"אלה אייבינדר זכתה בעונה זו של הישרדות וזה אומר שמבחינת המגזר שלנו התנפצה לה עוד תקרת זכוכית", כתבה העיתונאית ועורכת העמוד "הרוסים על הרוסים", העוסק בסוגיות שונות בקרב המגזר, בדף העמוד. "וברור, תיכף יגיעו ההכחשות והכעסים שהיא לא מייצגת אותנו בכלל, הרי אנחנו מגזר של ספורטאים וספורטאיות, מדענים ומדעניות, אבל אני מתעקשת שהזכייה של אלה באחת מתוכניות הריאליטי הנצפות במדינה (וגם המייגעות והארוכות ביותר, פאקינג 8 חודשים) חשובה לא פחות מכל הישג ספורטיבי או מדעי".

"אז כן, לא צריך שגרת אימונים מפרכת או שעות לימודים ארוכות, אבל מה שחשוב כאן זה הייצוג המגוון. כבר כמה שנים שאני נואמת תחת כל עץ רענן כמה הגיוון הוא חשוב לייצוג", הוסיפה קיגל. "הוא חשוב במיוחד לכל מי שרוצה לראות דוברי ודוברות רוסית בפריים טיים בטלוויזיה (ולא, פרשנות בתקופת המלחמה רוסיה-אוקראינה זה חשוב אבל עדיין לא נחשב, אני רוצה לראות יותר רוסים מפרשנים בנושאים שלא קשורים למגזר). הייצוג המגוון חשוב כדי שיכירו אותו".

"אגב, זוכרים אי שם בתחילת העונה הייתה תקרית 'הנרי דוד' עם התבטאות גזענית מגעילה כלפי עדות המזרח? גם הייצוג הזה הוא חשוב כי מה לעשות, יש בינינו גם גזענים חשוכים, למרות שאנחנו נהיה הראשונים להכחיש (כן, זה לא מחמיא כמו מדליות באולימפיאדה, אבל זה קיים, עובדתית, ונפוץ הרבה יותר ממה שחושבים, משום מה)".

"אז ברכות לזוכה שלנו, מגיע לך, אלוצ'קה, גם כי בסופו של דבר ויותר מכל הראית שמתחת לדמות ריאליטי מוחצנת נמצאת אישה אמיתית עם לב זהב, מלאת הומור והומור עצמי שלאורך כל העונה זכתה להמון אהבה מקהל הצופים וזה כיף לדעת שיש לנו ייצוג כזה", סיכמה קיגל. "ועכשיו יעד הבא, חברים - דובר/ת רוסית מגיש/ת מהדורת חדשות מרכזית".