הסטירה - והנזק הכלכלי: הפקת הסרט הביוגרפי המתוכנן על וויל סמית' נכנסה למשבר בעקבות האירוע שהתרחש במהלך טקס האוסקר האחרון במהלכו הוא סתר בחוזקה על לחיו של הקומיקאי כריס רוק

מגזין ה"סאן" פרסם כי נטפליקס ו-אפל+ פרשו מהמירוץ להפקת הסרט שהיה אמור להיות מבוסס על האוטוביוגרפיה המצליחה של השחקן. שתי ענקיות הסטרימינג, שעל פי הדיווחים התמודדו ראש בראש של הזכויות לצילום הביוגרפיה, החליטו שלא לקחת חלק בפרויקט.

מקור אמר ל"סאן": "נטפליקס ואפל+ הסירו בשקט את הצעותיהם לסרט ביוגרפי של וויל סמית' ובמקום זאת יעבירו את הכספים ויפתחו רעיונות מקוריים של שחקנים שחורים חדשים". הוא הוסיף כי העבודה עם השחקן הפכה כעת ל"עסק מסוכן" עבור משקיעים, כאשר הסרטים הקרובים שלו נמצאים בהקפאה בעקבות השערורייה.

כזכור, סמית' סטר לרוק לאחר שהאחרון התבדח על הקרחת של אשתו ג'יידה פינקט סמית' שמאבדת את שיערה בקרבות מחלת האלופציה אראטה - מחלה אוטואימונית הגורמת להקרחה. שלשום הודיע סמית' על התפטרותו מהאקדמיה לקולנוע בעקבות המקרה. "אני מתפטר מחברות באקדמיה לאמנויות ומדעי הקולנוע, ואקבל את כל ההשלכות הנוספות שהמועצה תמצא לנכון", אמר סמית' בהצהרה והוסיף כי "שינוי לוקח זמן ואני מחויב לעשות את העבודה כדי להבטיח שלעולם לא אתן שוב לאלימות לעקוף את ההיגיון".

הודעתו של סמית' הגיעה יומיים לאחר שהאקדמיה הודיעה כי היא פתחה נגדו בהליכים משמעתיים. דייוויד רובין, נשיא האקדמיה לאמנויות ומדעים לקולנוע, אמר כי הארגון קיבל את "ההתפטרות המיידית של סמית".