בריכת הסולטן בירושלים נערכת לקראת אירוע הפתיחה החגיגי של פסטיבל הקולנוע ירושלים, שיתקיים ביום חמישי ה-21 ביולי,  תחת כיפת השמיים ובהשתתפות אלפי צופים. פסטיבל הקולנוע ירושלים מציין השנה את מהדורתו ה-39 ויתקיים בתאריכים 21-31 ביולי 2022.

לאחר שנתיים מאתגרות בשל תעתועי הקורונה, הפסטיבל חוזר השנה למתכונתו הרגילה עם תוכנית אמנותית מקיפה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראלים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה סאנדנס ואחרים. 

בעשרת ימי הפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה נוצצות, הקרנות סרטים, אירועי חוצות ברחבי ירושלים, מופעי מוסיקה לקהל הרחב, מסיבות, ומופעים, ולצידם שלל אירועים באולמות קולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. ייערכו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, קבלות פנים ואירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל, חממת קולנוע יוקרתית ליוצרים ועוד.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים ליה ון ליר, נחשב למוביל וחשוב בישראל ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית.

בפסטיבל צפויים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד. הפסטיבל ה-39, בניהולו האמנותי של אלעד סמורזיק, ולראשונה השנה בראשותו של מנכ"ל סינמטק ירושלים הנכנס  רוני מהדב לוין, המחליף את ד"ר נועה רגב. 

בארבע השנים האחרונות ניהל מהדב לוין את מחלקת הסינמטק בתוך עמותת סינמטק ירושלים. בעבר שימש מנהל סינמטק חולון וסמנכ"ל בחברת הפצת קולנוע.

"לאחר תקופה מאתגרת בשנתיים האחרונות, אנחנו נרגשים לקראת הפסטיבל הקרוב, שיתקיים בנוכחות מאות אורחים מתעשיית הקולנוע הבינלאומית לצד הקולנוענים הישראלים. צוות הפסטיבל עובד מסביב לשעון על תוכנית אמנותית שתציג את המיטב של הקולנוע המקומי והעולמי במגוון מסגרות ותחרויות, עם פרסים בשווי של כמיליון שקלים לעידוד אמנות הקולנוע. כולנו מצפים להגעתם של רבבות צופים לסינמטק ירושלים ולמוקדי הפעילות השונים ברחבי ירושלים", חותם מהדב לוין.