החקירה הראשית, שהפכה לנגדית, של עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, הסתיימה אתמול בדיון קצר בתיק 1000. לאחר חופשת פסח תתחיל החקירה הנגדית של פילבר בידי ההגנה. באשר לתיק 1000, פילבר אמר שוב שלא ראה גוון פלילי – לא במעשיו ולא במעשיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ושבעיניו היה קיים קשר חברי בין נתניהו למיליארדר ארנון מילצ'ן.

במסגרת הדיון אתמול סופר על פגישה בין פילבר למילצ'ן, לאחר מפגש זוגי בין בני הזוג נתניהו לבני הזוג מילצ'ן. על פי כתב האישום, נתניהו קיבל ממילצ'ן טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים ובתמורה פעל לקדם באמצעות פילבר שורה של אינטרסים אישיים של איש העסקים.

במהלך הדיון, סיפר פילבר כיצד נתניהו הפגיש ביניהם שלושה שבועות לאחר שנכנס לתפקיד. בזמנו היה מילצ'ן אחד מהבעלים של ערוץ 10, והתעניין באפשרות של רכישת חלק מהשליטה על ערוץ 2 באמצעות זכיינית קשת ולצורך מיזוג בין הערוצים.

"ערב אחד אני מקבל טלפון מהלשכה. מבקשים ממני להיות בבלפור בשעת ערב מאוחרת, נדמה לי 23:00. זה חריג", סיפר. "נתניהו אמר לי שיש למילצ'ן כמה שאלות בכמה נושאים בתחום התקשורת והותיר אותנו לבד. המטרה הייתה לבדוק את האפשרות להעביר את ההשקעה שלו מערוץ 10 לגוף תקשורת אחר. הוא בחן את ההשקעה תוך אפשרות למיזוג. הוא רצה להבין את ההיבטים הרגולטוריים, וכנראה בשביל זה נתניהו הזמין אותי".

פילבר תיאר את פגישתו הראשונה עם מילצ'ן. "היה מינגלינג, ישבנו אחד ליד השני וסיפרתי קצת על עצמי והוא על עצמו", סיפר. "היה שם שיח לא קצר, הוא תיאר לי מי החברים שלו, ורצה להראות את המעורבות שלו ברמה העולמית. אני קצת סיפרתי על הרקע שלי, שהגעתי מהימין, מועצת יש"ע".

התובעת עו"ד קרן צבירן מפרקליטות מיסוי וכלכלה שאלה: "ומילצ'ן?" פילבר: "לדעתי הוא איש שמאל". לאחר מפגש זה, כך סיפר, העוזרת האישית של מילצ'ן הדס קליין תיאמה פגישה נוספת ביניהם. "הגעתי לבית ינאי, לביתו הפרטי. פגשתי שם אותו ואת רואה חשבון שלו זאב פלדמן. שיקפתי מה הוא יכול לעשות בעניין, סקירה כללית ומה האפשרויות שלו", העיד. צבירן: "האם עדכנת את נתניהו בפרטי הפגישה?" פילבר השיב: "בנושא הזה של מילצ'ן עדכנתי אותו באופן מאוד צמוד, כי הוא ביקש ממני. הייתי שם סוג של יועץ, אני בא כאיש של שר התקשורת".