1. פדינגטון בקולו של זלנסקי

ילדים

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ייפתח מחר במדיטק חולון

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי הראשון לסרטי ילדים ייפתח מחר בסימן מוזיקה וקולנוע בסינמטק הילדים במדיטק חולון. באירוע הפתיחה יוקרן סרטו הקלאסי של צ'ארלי צ'פלין, 'הבהלה לזהב', בליווי חי של תזמורת המהפכה בניצוחו של רועי (9.4 11:00). עוד בפסטיבל הקרנות טרום בכורה ובכורות בישראל של סרטים מרחבי העולם, סרטי פנורמה, סרטים קלאסיים, מפגשים עם שחקנים ויוצרים, אירוע מחווה לילדי אוקראינה, סדנאות חווייתיות, פעילויות לילדים ועוד. במהדורתו הראשונה יתקיים הפסטיבל סביב החיבור והקשר המרגש וההדוק בין מוזיקה וקולנוע, ינוע בין סוגי המוזיקה השונים, ממוזיקה קלאסית ועד היפ הופ, ממוזיקה ברזילאית ועד קונצרט לבלט בחיבור עם סרטים מגוונים מסביב לעולם. כמחווה לילדי אוקראינה יוקרן הסרט 'הדוב פדינגטון' בדיבובו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

למידע וכרטיסים: https://kids-cinema.org.il/ 03-5021552, או בטלפון: 1800-20-29-30

הדוב פדינגטון בפסטיבל טא-דאם בסינמטק הילדים (צילום: באדיבות בתי קולנוע לב)
הדוב פדינגטון בפסטיבל טא-דאם בסינמטק הילדים (צילום: באדיבות בתי קולנוע לב)

2. נועה, חלל וזמן

מחול

היצירה 'סוזן' של עמנואל גת חוזרת לתיאטרון ענבל

'סוזן' מציעה התבוננות רב-רובדית בזמן; באופיו המתעתע, ובאופן החמקמק בו הוא שזור בתודעתנו. העבודה מתבוננת במושג הזמן דרך חקירה כוריאוגרפית שמתמקדת בשאלות וחומרי היסוד של המדיום – תנועה, חלל, זמן והאופנים האין-סופיים בהם ניתן לארגן אותם. פס הקול של העבודה מורכב מקטעים מתוך מופע חי של נינה סימון, שביצירותיה המוזיקליות פותחת מרחבי זמן מקבילים, שמזמינים שיטוטים כוריאוגרפים ומאפשרים בהירות של מבט ומחשבה. סוזן היא תוצאה של מסע אישי בזמן, ובו זמנית, מפגש עכשווי עם דור חדש של אמני מחול מקומיים. כוריאוגרפיה ותאורה: עמנואל גת, רקדנים: שחר ברנר, נועם דויטש, אור סעדי, עמית זרצקי, זיו בשור, אשד ויסמן, יהונתן שעל, איתי מאיר. 

12.4, 20:30 תיאטרון ענבל, מרכז סוזן דלל, תל אביב

מתוך המופע (צילום: עמנואל גת)
מתוך המופע (צילום: עמנואל גת)

3. עושים תיאטרון

תרבות

אירועי 'מיצ'ה פיגה' של יחזקאל לזרוב נוחתים בהיכל התרבות

המיזם התיאטרוני של יחזקאל לזרוב, 'מיצ׳ה פיגה' חוזר בעונה חדשה והצגה חדשה וסדרת אירועים שיחשפו את הקהל לתהליך המחשבה שמאחורי הגשמת היצירה, ולהקשרים שיאירו את העשייה התיאטרונית באופן רחב, חוויתי ומלא יותר. באירוע רב תחומי יוצגו מיצב של לילך שטיאט; וידאו-ארט מאת תום פניני ורן סלוין; מקהלת ילדים בניצוחה של מריה טלנוב ארבר; העשרה פילוסופית עם ד"ר ג׳רמי פוגל; ומסיבת שינה עם די ג׳יי תאי רונא. במרכז האירוע תעמוד ההצגה 'האדם המיותר', עיבוד לספרו הקלאסי והמופתי 'אובמוב' מאת איוואן גונצ'רוב. משתתפים: אלון פרידמן, טלי שרון, ולדימיר פרידמן, שירה נאור, גל פרידמן וגלעד קלטר. משך האירוע כשלוש שעות.

12-14.4 אולם צוקר, היכל התרבות, תל אביב מידע נוסף וכרטיסים באתר מיצ'ה פיגה: https://www.mitchafiga.com/

''האדם המיותר 4'' (צילום: דניאל קמינסקי)
''האדם המיותר 4'' (צילום: דניאל קמינסקי)

4. רק עבודת צוות

ילדים

הסרט 'אבן המים הקסומה' פותח את האביב

לני היא קיפודה צעירה ואנרגטית, בעלת דמיון מפותח מאוד ובטחון עצמי מופרז – בעיקר בסיפורים, שהיא מספרת לעצמה ולאחרים. יום אחד נפוצה השמועה, שאבן המים הקסומה של היער נגנבה על ידי מלך הדובים המרושע, ובלעדיה תיבש הבאר. לני מתנדבת לצאת למסע להשבת האבן, ויחד עם חברה הסנאי, הם יוצאים לראשונה מביתם אל הלא נודע. סרט הרפתקאות סוחף, המדגים את חשיבותה של עבודת צוות, אחריות חברתית וחברות, ומה הדברים הגדולים שאפשר להשיג יחד, באמצעות אומץ לב והתמדה.

''אבן המים הקסומה'' (צילום: באדיבות סרטי חמישה כוכבים)
''אבן המים הקסומה'' (צילום: באדיבות סרטי חמישה כוכבים)

5. לילות רמאדן

תרבות

פסטיבל חדש בימקא יגיש לקהל את המנהגים והמסורות המוזיקליות של החג

פסטיבל 'לילות רמאדן ירושלמיים', מתקיים בימים אלה בימקא הבינלאומית ירושלים. הפסטיבל מציג את החג הקדוש ביותר של המוסלמים וחושף כמה ממנהגיו ומסורותיו, בדרך של הנאה, היכרות ולמידה. ברחבת הכניסה לבניין ימקא, יתקיימו שלושה ערבים ייחודים בחינם: ערב סוּפי הכולל קריאה, שירה ומחול בהשתתפות הקהל (11.4), וערבי סטנדאפ דו-לשוניים, הכוללים: מופע ריקוד סוּפי, נגינה, מופעי שירה ואפילו סטנדאפ בין-דתי נשכני. במתחם עצמו יתקיימו משחקי שח-מט למעוניינים בשיתוף ארגון Shah2Range Al-Quds. האירועים בשיתוף ארגון "איחוד הצלה".

7-26.4 ימקא הבינלאומית, ירושלים

נעם אליאסי שוסטר (צילום: לילך רז)
נעם אליאסי שוסטר (צילום: לילך רז)

6. להאזין לצבעים

לכל המשפחה

תערוכה חדשה במוזיאון אגם מערבלת את החושים

התערוכה 'שומעים את הצבעים', עוסקת בקשר שבין אמנות הציור והצבע למוזיקה והרמוניה ביצירות של האמן יעקב אגם. התערוכה מזמנת למבקרים חוויה מפתיעה ומרתקת הממזגת בין החושים השונים. צלילים של ממש משתלבים בין יצירות האמנות בעבודת הסאונד לחלל המוזיאון שיצר האמן אביעד סינמנס. הצופים מוזמנים לגלות את המוזיקה באמנות, להתבונן בקולות ולהאזין לצבעים. המוזיקה מלווה את המבקר כבר מהכניסה למוזיאון, דרך העלייה לקומת התערוכה ובמהלך הביקור בתערוכה, ומייצגת את האופי השונה של עבודות התערוכה אל מול העבודות המוצגות בתערוכת הקבע. אוצרת: רותי מקבי. ליווי אוצרותי: טל בכלר.

מוזיאון אגם, רחוב מיש"ר 1, ראשון לציון. שעות פתיחה: שני, שלישי, רביעי, שישי ושבת - 15:00-,10:00 חמישי - 20:00-10:00. yama.co.il

יעקב אגם, ''שומעים את הצבעים'' (צילום: דור קדמי)
יעקב אגם, ''שומעים את הצבעים'' (צילום: דור קדמי)

7. פותחים את הקיץ

מוזיקה

מאלומה חוזר לישראל למופע 360 ראשון מסוגו

מאלומה נוחת בישראל וחוגג את תחילת הקיץ, כחלק מסיבוב הופעות בינלאומי. ההופעות של Maluma ידועות כמסיבות גדולות מהחיים ולא סתם הוא נחשב לאחד האמנים המבוקשים בתחום המופעים החיים. במופע החדש הוא יבצע את כל להיטיו מלווה בלהקה, רקדנים, פירוטכניקה ושואו ענק. סיבוב ההופעות הקודם שלו 11:11 מכר מאות אלפי כרטיסים בכל העולם, והוא זכה בשלל פרסי מוזיקה, בהם הבילבורד הלטיני לשנת 2021 על הלהיט 'Hawaii', פרס הMTV לשנת 2020, ומועמדויות לגראמי ולגראמי הלטיני, ולפרסי הבילבורד.

10.4, היכל מנורה מבטחים, תל אביב, www.eventim.co.il

מאלומה (צילום: TES)
מאלומה (צילום: TES)

8. למען הילדים

ערב התרמה

אלון אוליארצ'ק, חמי רודנר ודניאל סלומון בערב למען ילדי אוקראינה

הכנרת טניה בלצר, שאמא שלה נמצאת אי שם באוקראינה, תופיע עם יצירתו של המלחין האוקראיני מירוסלב סקוריק לכינור ומיתרים, בסיומו של ערב ההתרמה למען ילדי אוקראינה  'Soul to Soul'. את אלון אוליארצ'ק, חמי רודנר, אפרת גוש מאיה אברהם ודניאל סלומון, תלווה בערב זה חמישיית מיתרים; הרכב של 12 צ'לי בהנהגת צבי פלסר יערוך מחווה לנגן הצ'לו אוקראיני דניס קראצ'בצב, שהעלה סרטון שלו מנגן על רקע הריסות חרקיב. הם ינגנו סטינג ומטאליקה וכן את היצירה המנון ל 12 צ'לים מאת קלנגל. עוד בתוכנית חן צימבליסטה עם טנגו מאת פיאצולה והרכב מוזיקת העולם של גלעד אפרת ו'פרויקט ילדי המוזיקה של יפו', אסף תלמודי ומאיה אברהם ועוד רבים. יזם ומנהל אמנותי: עדיאל שמיט, עיבודים מיוחדים לערב: קובי ליליאן.

14.4 20:30, מוזיאון תל אביב, כרטיסים באתר eventer. כל ההכנסות יועברו לארגון יוניסף

אלון אולארצ'יק (צילום: אילן בשור)
אלון אולארצ'יק (צילום: אילן בשור)

9. נקודת מבט עכשווית

אמנות

מוזיאון תל אביב מציג 'על הקצה', יצירות מהאוסף הבינלאומי

מוזיאון תל אביב לאמנות חוגג 90 שנים להיווסדו  בתערוכה 'על הקצה', המציגה יצירות שנוספו באחרונה לאוסף האמנות העכשווית הבינלאומית של המוזיאון. המשותף ליצורות, לדברי האוצרים, היא הפרשנות העכשווית שנותנים להן הצופים. כך, למשל, עבודות הווידאו של ברוס נאומן המציגות פעולות שעשה בסטודיו שלו בסוף שנות השישים של המאה העשרים, נקראות מתוך חוויית הבידוד. אופפת אותן תחושת שעמום עד כדי שיגעון, חוסר תוחלת, ובדידות עמוקה. רישומים גדולי ממדים של פול נובל מציגים שני מרחבים ריקים, קודרים באפרוריות העיפרון, ולהם הוא נתן את הכותרות 'גן עדן' ו'גיהינום'. גן העדן מוקף חומה בצורה, ללא שער או חלון, ואילו הגיהינום תחום בגדר מפורזלת, מעוטרת, פתוחה. אוצרת: מירה לפידות. עוזר אוצרת: עמית שמאע.

Njideka Akunyili Crosby, American Zip, 2019 (צילום: באדיבות האמן)
Njideka Akunyili Crosby, American Zip, 2019 (צילום: באדיבות האמן)

10. טנגו עם פוטין

קולנוע

דוקאביב מציג סרט ואירוע עם העיתונאית האמיצה נטליה סינדייבה

לפני שהפכה לאחת מהעיתונאיות החשובות והנרדפות ברוסיה, נטליה סינדייבה אהבה לרקוד ולבלות במסיבות, עבדה בחברת אופנה איטלקית וארגנה מופעים גרנדיוזיים. יחד עם בן זוגה אלכסנדר וינוקורוב היא חיה חיי עושר וזוהר, עד שהחליטה להקים את תחנת הטלוויזיה העצמאית היחידה בארצה, דוז'ד, שדיווחה על כל מה שהתחנות הרשמיות העדיפו להסתיר - מחאות נגד פוטין, אלימות קשה כלפי מפגינים, שחיתות ואלימות כלפי מתנגדי המשטר. הבמאית ורה קריכבסקיה ליוותה את סינדייבה והעיתונאים המסורים שלה במשך עשור, שבו המיליונרית הנוצצת הקריבה את נכסיה כדי להמשיך לשדר למרות ההתנכלויות. בימים אלה הודיעה התחנה על הפסקת פעילותה. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם נטליה סינדייבה ועם הבמאית ורה קריכבסקיה.

14.4, 21:00, סינמטק תל אביב

מתוך ''טנגו עם פוטין'' (צילום: באדיבות פסטיבל דוקאביב)
מתוך ''טנגו עם פוטין'' (צילום: באדיבות פסטיבל דוקאביב)