שבוע הבא נחגוג את פסח, חג האביב שמסמל אצלנו חופש, שחרור ופריחה מחודשת. אצל חלקנו השחרור מתקשר לפרידה מהחורף המדכא, אצל אחרים זה מתבטא בפסק זמן מהעבודה התובענית ובילוי זמן חופשי עם המשפחה והחברים. בתיאום מושלם עם חופשת הפסח הקרבה, המרחבים הפתוחים מכוסים בפריחה אביבית יפהפייה, ואתרי התיירות מתכוננים להמוני המטיילים שיחצו את הארץ מצפון עד דרום. רוצים להיות מוכנים עם לו"ז לחג? הנה מגוון הצעות שיקסמו לכל בני המשפחה.

יער בן שמן (צילום: יעקב שקולניק)
יער בן שמן (צילום: יעקב שקולניק)

הפנינג ביערות קק"ל

במהלך חול המועד פסח קרן קיימת לישראל תערוך מגוון אירועים והפנינג באתרי הטבע וביערות. בין שלל הפעילויות, יער בן שמן יהפוך לבמה חווייתית שתגלה את הסוד ליער ירוק ונקי - המטיילים יוכלו לטייל בשבילים ולגלות בין העצים מופעים מפתיעים, לוליינים ואקרובטים, ליצנים ורקדנים שיספרו בדרך תיאטרלית איך שומרים על הסביבה.
חובבי הארכיאולוגיה יוכלו להשתתף בהפנינג פסח חווייתי שכולל סיור בחורבת בורגין, סיור בתצוגה הארכיאולוגית, התנסות בהכנת לבני בוץ וסדנאות ברוח האביב; בגילת יתקיים הפנינג שיכלול סדנאות יצירה, הצגת ילדים, הפעלה מוזיקלית ומופע; ביער יתיר יתקיימו סיור מודרך, משחק ניווט וסדנאות יצירה. גם ביער חורשים, יער המלאכים ויער עירון מתוכנן הפנינג.
הפעילויות יתקיימו לאורך כל חול המועד, ובכל יום האירועים ינדדו לאתר אחר. פרטים: "קו ליער" - 1-800-350-550 או באתר salkkl.kkl.org.il

יער יתיר, חורבת ענים (צילום: יעקב שקולניק)
יער יתיר, חורבת ענים (צילום: יעקב שקולניק)


נהריים בגשר

אתר נהריים בגשר מזמין את המטיילים בחול המועד להשתתף באירועי "מפה ומצה", שבת ישראלית וסיורי עששיות מיוחדים באתר. בין הפעילויות השונות: מיצג אורקולי ענק עם מים זורמים וסרט חדש שבו תוכלו לחוות את מפעל החשמל הישן שפעל במקום משנות ה-30; בחדר האוכל המקורי של הקיבוץ יוקרן סרט המתאר את התמודדותם של החברים במלחמת העצמאות; במסגרת "חפש ת'סליק" תוכלו ליהנות ממשחק מאתגר בשילוב כתבי חידה ועוד.

סיור עששיות חינם יתקיים בתאריכים 17.4 ו-18.4. הסיור, בשיתוף חברת החשמל, יאפשר למבקרים לגלות את הגשרים והירדן בחשיכה, את הקולות המיוחדים של הלילה ואת הסיפורים שמתחבאים בכל פינה. כמו כן, כחלק מהסדר של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת, האתר יהיה פתוח ללא תשלום בימי שישי ושבת (מותנה ברישום מראש).

גם בחול המועד בתאריכים 18.4 ו-19.4 הכניסה ללא עלות בשעות 9:00-16:00. בשעה 13:00 הצגה לכל המשפחה (18.4 – פלימביז – "כשהיינו ילדים", 19.4 – המחזמר "פלפלים" מבית תיאטרון אורנה פורת). יש להירשם מראש. פרטים: באתר www.naharayim.co.il


פסח ישראלי עם אשכולות

ארגון "אשכולות", המאגד את מרכזי הסיור והתודעה של ישראל, מציע בחול המועד פסח שלל פעילויות וסיורים לקהל הרחב בעלות סמלית של עד 40 שקלים למשפחה, זאת בימים ראשון עד שלישי ט"ז – י"ח בניסן, 17-19/04/22 בכל רחבי הארץ. את הסיורים יעבירו מדריכי טיולים ותודעה של "אשכולות" שמטרתם לחשוף את המטיילים הישראלים לצדדים חדשים ומפתיעים במורשת ההיסטורית של ישראל.  

פסח בעשרות מוקדי סיור מצפון ועד דרום - בין הסיורים הנבחרים: סיור ״מסתורי הגליל״ החדש, הגשרים התלויים, "פטרה של ירושלים" בעיר דוד, סיור "ארץ אלף המערות" ובתרונות רוחמה. ההרשמה לסיורים הינה מראש. לפרטים מלאים והרשמה: www.eshkolot.org

סיורים ופעילויות של ''אשכולות'' (צילום: באדיבות הארגון)
סיורים ופעילויות של ''אשכולות'' (צילום: באדיבות הארגון)

פסח בארמון המלך

ההרודיון יתעורר לחיים בחול המועד, עם שלל סיורים מודרכים ברחובות העתיקים והמבקרים יוכלו לצפות במופע קרבות גלדיאטורים, שבמהלכו גם הילדים יוכלו להתנסות בקרב חרבות. כמו כן, תיערך הצגת תיאטרון מקסימה ותתקיים פעילות יצירה לילדים (בתשלום סמלי).
הסיורים המודרכים, שייצאו בכל שעה עגולה, יעברו במסדרון הקשתות, בנקודות עניין שבארמון ההר ובמערכת בורות המים. בסוף הסיור יוצג מיצג חדש בחדר המלכותי.
סיורים מודרכים ייצאו מהכניסה לאתר בשעות 10:00-16:00. ההצגה בתיאטרון תתקיים בשעות 11:00, 12:30 ו-14:00. בימי ראשון עד רביעי 17.4-20.4 בשעות 10:00-16:00. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

גן לאומי הרודיון  (צילום: מנו גרינשפן)
גן לאומי הרודיון (צילום: מנו גרינשפן)

מבקרים סמויים ומים חמים

אין אדם שלא מכיר את גן השלושה (הסחנה) או לא שמע עליו, אך לא הרבה יודעים שמעבר למעיינות נעימים ופינות פיקניק יש שם דיירי קבע שחבויים מעיני המטיילים. אותם דיירים גרים שם ללא תשלום, והם למעשה בחרו בסחנה כמקום מושבם. אנחנו מתכוונים כמובן ליונקים, חרקים, סרטנים ובעלי חיים אחרים, שיוצאים לאור דווקא בשעות החשיכה.
כדי להכיר אותם מקרוב ברשות הטבע והגנים הכינו פעילות ייחודית שתסייע לכם למצוא אותם - או יותר נכון למצוא תמונות שלהם. בחידון קצר תוכלו לגלות וללמוד למה הם בחרו דווקא במי הסחנה כמקום מגוריהם.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, 50% הנחה למנויי מטמון.


השמיים מספרים

בתקופה זאת של השנה הגולן ירוק ומלבלב וגם הערבים בו יותר נעימים לפעילות של אחר הצהריים-ערב. במהלך חופשת החג תוכלו לקחת חלק בפעילות ייחודית שמשלבת אסטרונומיה ויהדות.
ברחבי רמת הגולן יתקיימו תצפיות כוכבים מרתקות שמותאמות לכל המשפחה בסימן "פסח וכוכבים". התצפיות יועברו על ידי מדריכים מוסמכים ובמהלכן המשתתפים יעשו שימוש בצייני לייזר מיוחדים ומפות כוכבים דיגיטליות. בעזרת תצפית בטלסקופים גדולים ומשוכללים ילמדו להכיר את שמי הלילה ואת קבוצות הכוכבים השונות.
ימים א'-ה', 16:00-23:00 (בתיאום מראש). 60 שקלים למבוגר, 50 שקלים לילד (מותנה בהרשמה של לפחות עשרה משתתפים). הפעילות תתקיים במוקדים שונים. פרטים: 054-8105002 בהודעת וואטסאפ.

פארק אריאל שרון  (צילום: אורי אהרון)
פארק אריאל שרון (צילום: אורי אהרון)

אינדי דב בפארק אריאל שרון

"אינדי דב", פסטיבל המוזיקה לכל המשפחה, יתקיים בחול המועד פסח, בתאריכים 19.4-21.4, בפארק אריאל שרון.
במסגרת הפסטיבל יעלו על הבמה 15 הרכבים מובילים לשלושה ימים של מוזיקה על שתי במות. בין המשתתפים: ענן על מקל, עלמה זהר, תנינים על הראש, אינדי ילד, מוזיקה אורגנית, ילד פעם, ינץ לוי, מגש הקצב, ילדוג׳אז, אקוט, ווימבו סימבה ואחרים.

בפארק יתקיימו גם סיורים מודרכים במתחם ההר, מנקודת מבטן של הציפורים בפארק, תוך היכרות עם סיפור המהפך שעבר הר הפסולת ממפגע תברואתי לפארק ירוק. אם אתם לא מעוניינים בסיור רשמי, הכניסה לפארק חופשית (ללא תשלום) ותוכלו לעצור בעצמכם באחת מנקודות העניין: מרפסת תצפית יפהפייה, אגם אקולוגי, מסלול הליכה משולט, מדשאות ושדרת עצים.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 19.4-21.4, בשעות 10:00-17:00. 179 שקלים לכרטיס לכל המופעים בשלושת ימי הפסטיבל (שלישי-חמישי), 89 שקלים לכרטיס לכל המופעים ליום אחד. הסיורים מתקיימים בימים א'-ה', 17.4-21.4, 10:00-12:00 (התכנסות בשעה 09:45), במחיר של 40 שקלים למשתתף (מעל גיל 3), בהרשמה ותשלום מראש.

תצפית משביל סובב כינרת (צילום: איגוד ערים כנרת)
תצפית משביל סובב כינרת (צילום: איגוד ערים כנרת)

סובב כנרת

רגע לפני עונת השרב והחום הבלתי נסבל, תוכלו לנצל את הזמן הפנוי לטיול באזור הכנרת. במהלך חול המועד יתקיימו סיורים מודרכים ללא תשלום ב"שביל סובב כנרת", שכוללים טעימה מכל מה שיש לטבע להציע: פריחה עונתית, תצפיות ואתרים היסטוריים.

בין הסיורים: מחוף גופרה לחוף סוסיתא - סיור שמתחיל ליד אחד המעיינות המליחים לשפת הכנרת בהדגמה וניסוי מדעי קטן. הסיור ימשיך דרומה, על שביל סובב כנרת במסלול קליל עם פריחה ונוף של שעת בין ערביים.
יום שני, 18.4.2022, מחוף גופרה לחוף סוסיתא - אורך המסלול: 2.5 קילומטרים. משך הסיור: כשעתיים. דרגת הקושי: קלה. נפגשים בשעה 15:30 בחוף סוסיתא ומשם מגיעים בהסעה לתחילת המסלול בחוף גופרה.

סיור נוסף ומעניין: מחורבת מינים לגינוסר - סיור שיתחיל בביקור בארמון המוסלמי מהתקופה האומאית, משם עובר לחוף חוקוק דרך שביל פסטורלי וחורשת פיקוסים, חוצה את נחל עמוד ומסתיים בביקור בקברו של יגאל אלון.
הסיור ייערך ביום רביעי, 20.4. אורך המסלול: 3 קילומטרים, לאוהבי לכת. משך הסיור כשלוש שעות. דרגת הקושי: בינונית, כולל חציית נחל עמוד. מקום המפגש: רחבת העפר מחוץ לבית הקברות של קיבוץ גינוסר, בשעה 9:30, ומשם בהסעה לתחילת המסלול בחורבת מינים.

חבל יתיר (צילום: נעה זילברמן)
חבל יתיר (צילום: נעה זילברמן)

אביב מדברי

פסח מציע הזדמנות מצוינת לטייל באזורים המדבריים שממש מתעוררים בתקופה זו לחיים. בחבל יתיר, שאוצר בתוכו המון הפתעות, יתקיימו לאורך החג מגוון טיולים ואטרקציות שמתאימות לכל המשפחה.
בין הפעילויות: ביער יתיר יתקיימו בשיתוף עם קק"ל חפירות ארכיאולוגיות לצד משחק ניווט; בסוסיא הקדומה יחכו לכם בעלי מלאכות קדומות ובתוך מערה עתיקה תתקיים סדנת מוזיקה בכלים אתניים, ובין לבין הילדים יוכלו להתקשט בקעקועי חינה. במשק מן תוכלו לרכוב על חמור או גמל, להתקרר בשכשוכיות מים לילדים ולקלוע סלים.
ימים שני ושלישי, 18.4 ו-19.4, בשעות 10:00-16:00.
פרטים: אתר תיירות חבל יתיר - www.goyatir.co.il

פסח 2022 בגן גורו  (צילום: אורן גבאי גולן)
פסח 2022 בגן גורו (צילום: אורן גבאי גולן)

פסטיבל אוסטרלי בגן גורו

בחול המועד פסח הקרוב יגיע לגן גורו הפסטיבל הכי אוסטרלי שיש - כאשר התרבות האוסטרלית מתעוררת לחיים בפסטיבל צבעוני לכל המשפחה. לצד מפגש מקרוב עם בעלי החיים הייחודיים של יבשת אוסטרליה, במסגרת הפסטיבל תוכלו ליהנות גם ממתחמי פעילות בהם תכירו מקרוב את התרבות האוסטרלית בניהם: מתחם מוזיקה אבוריג'ינית -  הפעלה מוזיקלית תיאטרלית מותאמת לכל המשפחה בהשראת התרבות  האובוריגי'נית עם שירה וכלי נגינה שבטיים כגון הדיג'רידו ועוד. מתחם רוגבי - אוסטרלי - הרוגבי האוסטרלי מגיע לגן גורו באמצעות משחקונים קצרים של טאג רוגבי – טעימה מהספורט האוסטרלי הפופולרי באופן המתאים  לכל המשפחה. מתחם יצירה אוסטרלי -  התנסות במגוון סוגי יצירות מעולמה העשיר של היבשת הדרומית -  הכנת בומרנג צבעוני מקרטון, דגם קנגורו ותוכים, תכשיטי אבן פלא ועוד. חלק מהפעילויות כרוכות ברכישת קיט במקום בתשלום סימלי.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 19-21.4 בין השעות 11:00-16:00 וביום ה' 21.4 ערב חג שני – פעילות הפסטיבל תתקיים בין השעות 9:00-15:00.

גן גורו: 60 שקל לאדם מגיל 2.

לפרטים הזמנת כרטיסים לגן גורו:  https://nirtours.co.il/%d7%92%d7%9f-%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%95/