המסע של איתן סטיבה לחלל החיצון, שאמור לצאת לדרך היום, החל כבר לפני כמה שנים, בשיחה שקיים עם האסטרונאוט לשעבר גראט רייזמן, חבר קרוב שלו ושל משפחת רמון. "אני מבקר בישראל מדי שנה בשבוע החלל, ויצא לי לשבת עם איתן על כוסית וויסקי", סיפר רייזמן. "דנו בשאלה מי יהיה האסטרונאוט הישראלי השני, ואני אמרתי לאיתן שהעולם משתנה, ואולי לא הממשלה תהיה זו שתבחר אותו".

בשלב הזה איתן התחיל להביע התעניינות. "דיברנו על סוגיית הטיסות הפרטיות, והוא התלהב מאוד ואמר שירצה לעשות את זה. מאז עברו כמה וכמה שנים, וכשאקסיום דיברו איתי על הנושא, אמרתי להם שאני מכיר מישהו שאולי ירצה לעשות את זה", הוסיף. "דיברתי עם איתן והזכרתי לו את השיחה ההיא. שאלתי אותו אם הוא עדיין מעוניין. והתגובה הראשונה שלו הייתה: 'אשתי תהרוג אותי'. אחר כך הוא הבטיח שידבר עם המשפחה שלו על הנושא".

סטיבה עמד במילתו, וההכרזה על המראתו לחלל התרחשה ב־16 בנובמבר 2020, באירוע שהתקיים בבית הנשיא. סטיבה שילם מכספו עבור הכרטיס, והעלות המוערכת היא 55־60 מיליון דולר. לשיגור קדמו מספר חודשי אימונים בנאס"א ובסוכנות החלל האירופית, בדיקות רבות ואלפי שעות ייעוץ עם מדענים ויזמים. כצפוי במשימות חלל, גם "רקיע" התמודדה עם מספר רב של דחיות, שכן מועד השיגור המקורי היה בסוף חודש פברואר. מאז נרשמו לא מעט דחיות במועד השיגור, והאחרון שבהם הוכרז רק בשבוע שעבר.

סטיבה התייחס לדחיות הרבות ואמר בראיון מיוחד ל"מעריב" כי הן "נותנות לנו ביטחון. אנחנו מבינים כמה ממשיכים לבדוק את הכל ולתקן במידת הצורך – זה הרבה יותר טוב מתרחיש שבו לא בודקים כלום ויוצאים לדרך". עוד ציין: "אנחנו מקבלים גם עוד הזדמנות לשבת ולדבר עם המשפחות שלנו – אם כי לא באופן פיזי, שכן אנחנו עדיין בבידוד".

אם השיגור לא ייצא לפועל, המועד האפשרי הנוסף הוא מחר. אם יידחה שוב, הוא ייצא לפועל רק בחודש מאי. "במצב כזה נצא מהבידוד וניכנס אליו שוב שבועיים לפני תאריך היעד החדש. מבחינתי - אין גבול לתאריכים", אמר סטיבה.