היסטוריה חול לבן: איתן סטיבה, האסטרונאוט הישראלי השני, שוגר הערב (שישי), מבסיס נאס"א בקייפ קנברל, פלורידה. כמה דקות לאחר השיגור ב־18:17 (שעון ישראל), טיל הפלקון 9, שעליו הוצבה הקפסולה שבה יושב סטיבה, נותק בשלום ובהצלחה. צפו ברגעי השיגור ההיסטוריים:

השיגור ההיסטורי של איתן סטיבה לחלל. מתוך אתר אקסיום

עדכונים שוטפים:

18:30 -
טיל הפלקון נוחת בים באזור פלורידה לאחר הניתוק מהקפסולה.

18:27 -
היפרדות נוספת של חלק נוסף התבצע בשלום. 

שיגור הקפסולה של איתן סטיבה לחלל על גבי טיל הפלקון 9 (צילום: Courtesy of SpaceX)
שיגור הקפסולה של איתן סטיבה לחלל על גבי טיל הפלקון 9 (צילום: Courtesy of SpaceX)


18:17 -
טיל הפלקון 9 נותק בהצלחה מהקפסולה של סטיבה וחבריו. 

17:35 -
לפי התוכנית, ו-42 דקות לפני השיגור, החל תהליך תדלוק טיל הפלקון 9, שנושא את קפסולת הדרגון בה נמצאים האסטרונאוטים. מדובר בלמעלה ממיליון ליטרים של דלק.

17:17 - שעה בדיוק לשיגור המתוכנן. הכל פועל לפי הלו"ז המתוכנן לשיגור. השעון דופק. 

זהו כן השיגור שממנו המריאו מעבורות רבות, ובהן קולומביה, אשר עם צוותה נמנה גם האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל. סטיבה משוגר כחלק ממשימת החלל הפרטית הראשונה בהיסטוריה של חברת אקסיום (Ax-1), אשר בה משתתף מייקל לופז־אלגריה, לשעבר אסטרונאוט נאס"א.

הרגעים האחרונים אחרי השיגור של משימת רקיע ואיתן סטיבה (צילום: רויטרס)
הרגעים האחרונים אחרי השיגור של משימת רקיע ואיתן סטיבה (צילום: רויטרס)


האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה  (צילום: Courtesy of Space X)
האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה (צילום: Courtesy of Space X)

איתם יהיו גם סגן נשיא החברה לארי קונור, יזם אמריקאי ומשקיע אקטיביסט בארגונים ללא מטרות רווח, ומארק פאתי, משקיע ופילנתרופ קנדי. לופז־אלגריה, אשר טס לחלל ארבע פעמים במהלך 20 שנה ושבר שיאי נאס"א רבים, יהפוך לאדם הראשון שיפקד על טיסת חלל מאוישת אזרחית ומסחרית לחלוטין. קונור יהיה טייס המשימה הפרטי הראשון בהיסטוריה של טיסות החלל והאסטרונאוט ה־11 של קנדה. סטיבה, שהיה חברו הקרוב של רמון ז"ל, יהפוך לישראלי השני בחלל.

המסע לתחנת החלל הבינלאומית יימשך קרוב ליממה, ולשם צפויים הארבעה להגיע בשבת, סביב השעה 14:30 לפי שעון ישראל. משימתו של סטיבה, הקרויה בשם העברי "רקיע", צפויה להימשך כעשרה ימים, שבמהלכם יערוך עשרות ניסויים של מדענים, חוקרים ויזמים ישראלים.

הניסויים הללו משקפים מגוון רחב של תחומים, והם צפויים להביא לפריצות דרך טכנולוגיות, מדעיות ורפואיות, אשר ישפיעו על האנושות בכדור הארץ ומחוצה לו. הצלחה של הניסויים תוכל לאפשר גם את שיווק המוצרים לתעשיית החלל העולמית. לצד הניסויים, סטיבה יעביר מהחלל פעילויות חינוכיות לילדים ובני נוער בישראל.

עד השיגור שהה סטיבה בבידוד, כנהוג בטרם המראה לחלל. לאחרונה סיפר סטיבה כי ניצל את הדחיות הרבות ללימוד ולתרגול. "יש לנו הזדמנות להמשיך ולשאול שאלות – בעיקר כי יש עדיין כל כך הרבה דברים שאנחנו לא יודעים ולא מבינים, וניתקל בהם רק שם", אמר בראיון האחרון ל"מעריב" לפני שיגורו.