המלחמה במזרח אירופה: הצבא הרוסי ממשיך לתקוף בעוצמה רבה במוקדים רבים באוקראינה. הרשויות במדינה דיווחו היום (שישי) כי 39 בני אדם נהרגו וכ-100 נפצעו במתקפה על תחנת הרכבת בקרמטורסק, במזרח אוקראינה. בתוך כך, מושל דונצק, פבלו קירילנקו, טען כי רוסיה השתמשה במתקפה בפצצות מצרר".

חברת הרכבות הלאומית של אוקראינה, מסרה כי שתי רקטות התפוצצו בתחנה, ששימשה לפינוי אזרחים מהאזורים המופגזים על ידי הצבא הרוסי. מושל האזור התראיין לטלוויזיה המקומית ואמר כי "הצבא הרוסי התמקד בתחנת הרכבת שבה התאספו מאות, על מנת לעזוב את העיר שמופגזת בצורה כבדה כבר מספר שבועות".

בתוך כך, משרד ההגנה האוקראיני הודיע כי מספר האבדות בצבא הרוסי הגיע ל-19 אלף, מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר. עוד נמסר כי הצבא האוקראיני השמיד כ-700 טנקים, 1,891 כלי רכב משוריינים, 150 מטוסים, 135 מסוים ו-112 מל"טים, כך על פי המטה הכללי של הכוחות החמושים בפייסבוק. עם זאת, בנאט"ו הצהירו כי מספר האבדות בצבא הרוסי הוא מעט נמוך יותר, ועומד על 15 אלף.

גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)
גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)

במקביל, גורם רשמי בארמון הנשיאות הצרפתי, מסר כי האיחוד האירופי אישר חבילת סנקציות חדשה נגד רוסיה, כאשר פעם הראשונה, הסנקציות מכוונות גם נגד מגזר האנרגיה הרוסי הכולל איסורים על יבוא פחם, עץ, כימיקלים ומוצרים אחרים. הצעד הוא מרחיק לכת, בהתחשב בעובדה ש-45% מהפחם הצרפתי מגיע מרוסיה, בעסקאות ששוויון הן כארבעה מיליארד יורו בשנה.

עם זאת, האמברגו ייכנס לתוקף רק בתחילת אוגוסט, כ-120 ימים לאחר פרסום החבילה על ידי האיחוד האירופי. זאת, בעקבות מחלוקת רבה בין המדינות בגוש, כאשר פולין ביקשה לקצר משמעותית את כניסתן של הסנקציות לתוקף. רשימת המוצרים הרוסיים האסורים לייבוא לאיחוד האירופי מתרחבת, כך שתכלול "חומרי גלם וציוד קריטי" בשווי מוערך של 5.5 מיליארד יורו בשנה. צרפת גם הודיעה כי היא מקפיאה נכסים רוסיים בשווי 850 מיליון יורו.

חבילת הסנקציות החדשות גם כוללת הגבלות על מוצרי היי-טק, הקפאת נכסים של מספר בנקים רוסים והכנסה של 200 שמות נוספים לרשימה השחורה של האיחוד האירופי, כולל בנותיו הבוגרות של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין והאוליגרך אולג דריפסקה.